yfz450 stottert
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: za 07 nov, 2009 03:35
- Locatie: Lokeren
- Contacteer:
yfz450 stottert
Hallo,ik rijd met een YFZ450,als ik in 1 keer volgas geef in hoge toeren begint hij te stotteren, als ik dan gas wat los en langzaam naar volgas ga dan bouwt hij wel toeren op ,heeft nog maar pas groot onderhoud gehad.Weet iemand wat het probleem is?Denk zelf dat ik carburator moet regelen maar durf daar niet aan te komen zonder know-how,ben bang dat het nog erger wordt.
Alvast bedankt voor de tips
Alvast bedankt voor de tips
Re: yfz450 stottert
ligt aan de carburateur zal afgesteld moeten worden
even een andere gasnaald proberen er zit standaart een r naald in even een t naalt proberen
en de hoofdsproeier wisselen
is het een ned belg quad of een geimporteerde deze hebben nl andere afstelling.
groetjes jeroen
even een andere gasnaald proberen er zit standaart een r naald in even een t naalt proberen
en de hoofdsproeier wisselen
is het een ned belg quad of een geimporteerde deze hebben nl andere afstelling.
groetjes jeroen
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: za 07 nov, 2009 03:35
- Locatie: Lokeren
- Contacteer:
Re: yfz450 stottert
Standaard naald is al vervangen geweest , weet niet of het een geimporteerde is heb hem tweedehands gekocht vorig jaar , maar toch bedankt voor de tip hé.
Grtz
Grtz
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 143
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2010 11:41
Re: yfz450 stottert
zou evve met wat sproeiertjes rommelen, denk dat je wat groter moet...
wees niet bang je het stukmaakt, als je sproeier maten niet teveel afwijken, dus nooit van een 300 naar een 100, maar in stappen, grof pak je ongeveer per 10, dan ga je per 4, dan per 2, per 1...althans dat deed ik...
zorg dat je voor het afstellen de juiste gasnaald heb, en hou die in het midden als je gaat stellen, anders word de hele boel vertekent...
en zorg dat je mengstelschroef (niet alle caburateurs hebben dit) in de gemiddelde stand staat. het ligt er een beetje aan wat voor systeem ze gebruiken dus dat zal je zelf evve uit moeten zoeken...
verder is het een kwestie van luisteren, voelen, timen, dus luister hoe die door z'n toeren heen gaat, voel of je vermogenskromme is zoals het hoort, en time je optrekken naar top, eventueel onder belasting, tevens pakte ik altijd een heuvel in de buurt en timede de rit omhoog, en hoever die kwam, hoeverder in kortere tijd hoe meer vermogen je dus behaalt...(was automaat blok, schakel timen is wat lastiger omdat je wel elke keer op hetzelfe toerental moet schakelen)
anders laten doen op de dynojet, dan heb je het meest accurate afstelling, daarbij is afstellen een kunst die veel mensen niet kunnen...maarja das mijn visie echt goed afstellen ben je gewoon lang mee bezig (ivm warm / koud, korte en lange ritten)
daarbij heb je trouwens een zomer en winter afstelling omdat in de winter de lucht kouder is en er dus meer massa per volume gaat, 1m3 lucht in de winter bevat dus meer zuurstofmoleculen als in de zomer, injectie regelt bij, caberateurs niet, in praktijk merk je hier echter weinig van, maar het is wel te merken
maar even buiten dat, reed hij altijd al zo of is er iets gebeurt dat hij opeens stottert bij volgas?
wees niet bang je het stukmaakt, als je sproeier maten niet teveel afwijken, dus nooit van een 300 naar een 100, maar in stappen, grof pak je ongeveer per 10, dan ga je per 4, dan per 2, per 1...althans dat deed ik...
zorg dat je voor het afstellen de juiste gasnaald heb, en hou die in het midden als je gaat stellen, anders word de hele boel vertekent...
en zorg dat je mengstelschroef (niet alle caburateurs hebben dit) in de gemiddelde stand staat. het ligt er een beetje aan wat voor systeem ze gebruiken dus dat zal je zelf evve uit moeten zoeken...
verder is het een kwestie van luisteren, voelen, timen, dus luister hoe die door z'n toeren heen gaat, voel of je vermogenskromme is zoals het hoort, en time je optrekken naar top, eventueel onder belasting, tevens pakte ik altijd een heuvel in de buurt en timede de rit omhoog, en hoever die kwam, hoeverder in kortere tijd hoe meer vermogen je dus behaalt...(was automaat blok, schakel timen is wat lastiger omdat je wel elke keer op hetzelfe toerental moet schakelen)
anders laten doen op de dynojet, dan heb je het meest accurate afstelling, daarbij is afstellen een kunst die veel mensen niet kunnen...maarja das mijn visie echt goed afstellen ben je gewoon lang mee bezig (ivm warm / koud, korte en lange ritten)
daarbij heb je trouwens een zomer en winter afstelling omdat in de winter de lucht kouder is en er dus meer massa per volume gaat, 1m3 lucht in de winter bevat dus meer zuurstofmoleculen als in de zomer, injectie regelt bij, caberateurs niet, in praktijk merk je hier echter weinig van, maar het is wel te merken
maar even buiten dat, reed hij altijd al zo of is er iets gebeurt dat hij opeens stottert bij volgas?
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: za 07 nov, 2009 03:35
- Locatie: Lokeren
- Contacteer:
Re: yfz450 stottert
Bedankt voor de uitgebreide uitleg maar ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen,is mij iets te ingewikkeld,zal hem wel binnensteken bij Deliege in Merelbeke.Moet zeggen dat het begonnen is na onderhoudsbeurt en veranderen van naald en sproeier wat volgens Baeke(st-Pauwels) nodig was omdat hij van fabriek te arm zou staan,hij werd ook gloeiend heet.
Grtz
Grtz
-
- Quadfanaat
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 08 jan, 2010 20:02
Re: yfz450 stottert
misschien raar hoor,
maar kan het niet zijn dat ze de bougie met groot onderhoud niet helemaal goed vast gezet hebben? of dat je bougie dop niet helemaal joefel meer is.
en een 450 is snel op zen toeren he dus overschakelen vlak voordat hij begint te stotteren
maar kan het niet zijn dat ze de bougie met groot onderhoud niet helemaal goed vast gezet hebben? of dat je bougie dop niet helemaal joefel meer is.
en een 450 is snel op zen toeren he dus overschakelen vlak voordat hij begint te stotteren
-
- Quadfanaat
- Berichten: 79
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 11:52
- Locatie: Mechelen
Re: yfz450 stottert
Ik zou wachten tot je uitlaad erop staat en dan laten afstellen.
Vermoedelijk ga je een grotere sproeier of andere naald nodig hebben.
Hopelijk blijft je uitlaad niet te lang bij de douane liggen eh!
Greetz Steven
Vermoedelijk ga je een grotere sproeier of andere naald nodig hebben.
Hopelijk blijft je uitlaad niet te lang bij de douane liggen eh!
Greetz Steven
Greetz Wicked Force
//peace to al bboys and bgirls\\
//peace to al bboys and bgirls\\
-
- Quadfanaat
- Berichten: 99
- Lid geworden op: za 24 apr, 2010 10:29
- Locatie: Randjestad
Re: yfz450 stottert
had ook even hetzelfde probleem, heb me gasnaald wat lager geplaatst (bovenste streepje) en reed meteen goed.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: za 07 nov, 2009 03:35
- Locatie: Lokeren
- Contacteer:
Re: yfz450 stottert
Uitlaat staat er intussen onder,is nu binnen voor een dynojet-kit te installeren en af te stellen bij Deliege,ben benieuwd of het goed komt,geluid komt er alleszins wel uit nu
Grtz en bedankt voor het advies gasten
Grtz en bedankt voor het advies gasten
Re: yfz450 stottert
Had (heb?) juist zelfde voor. Ik heb mijn filter is deftig uitgewassen en probleem lijkt mij verholpen.
ps: Stond al reeds andere uitlaat/sproeier onder en is gekitteld geweest door een dynojet.
ps: Stond al reeds andere uitlaat/sproeier onder en is gekitteld geweest door een dynojet.
Only one road -> the off road! (hoe vettiger, hoe prettiger)