Nikolas, hier wil ik toch even op in gaan...No Limit W-tec schreef:Luister mensen :
1. Heb nog meer te doen dan dit forum beheren, voor mij is het uit de hand gelopen hobby, meer niet
2. Ik heb niemand buiten spel gezet, de oude hosting firma was gestopt en ik heb voor het bedrijf een hosting die groot genoeg is om alles op één plaats te zetten. Daarom heb ik beslist om het forum te laten overzetten naar één dezelfde server. Beide hosting bedrijven gingen dit in onderling overleg overzetten. Blijkbaar is dit bij aantal beheerders in verkeerde keelgat geschoten en voelden zich gepasseerd en hebben mede door tijdsgebrek het forum verlaten.
3. Het forum kost zowat 600-800 euro per maand aan hosting en vooral traffic (25 Gb !). Momenteel heb ik niet de tijd om sponsors te zoeken, de huidige zijn allemaal verlopen en niet hernieuwd geweest, maar ik laat ze nog even online staan als extra geste naar de mensen die het forum gesteund hebben in het verleden.
Als er mensen zich geroepen voelen mogen ze forum in zijn geheel overnemen, met plezier zelfs, in plaats van commentaar te geven.
We waren met een goed team, ik had goeie contacten met onze host (bij wie ik dag en nacht, 24/24 terecht kon als er een probleem was). Tot ik op een zeker moment merk dat ik geen mails meer ontvang voor info@...
Zo ben ik er moeten achter komen dat jij ineens alles hebt omgezet...
Noem je dit "Ik heb niemand buiten spel gezet"?
Ik vin in de moderator sectie géén enkel bericht terug wat aangeeft dat je die verhuis ging doen. in mijn mails vind ik hier ook niets van terug, terwijl dat je m'n mail adres hebt
De host stopte ermee, dat klopt, maar had alles in z'n werk gesteld om het forum gewoon te laten doorwerken op een van zijn andere servers. De prijs die hier altijd voor betaald werd, was, gezien de service héél schappelijk !
Ik ga hier daarom ook niet met prijzen gooien.
En hetgene wat de oude host had afgesproken met de nieuwe was, dat hij ervoor zou zorgen dat de DATABASE op de nieuwe server terecht kwam. Meer doet een hosting firma niet, je kan van hen niet verwachten dat je weinig moet betalen, en dat ze ook nog je forum gaan onderhouden. ze zorgen ervoor dat je PLAATS hebt, en een of een aantal databases, meer niet.
Als jij denkt voor de helft van de prijs te kunnen krijgen wat je eerst had, EN nog eens onderhoud van je forum erbij, dan krijg je van deze toestanden...
IK heb ene hele tijd voor de sponsormails enzo gezorgd, als ik mails kreeg, werden ze asap beantwoord, maar, ineens komen er geen mails meer. Als jij terug alles op jou wil nemen (want zo zie ik dat), dan zijn dat nu eenmaal gevolgen die je moet dragen, en moet je achteraf niet afkomen "dat je nog wel andere belangrijkere dingen te doen hebt"...
Over de traffic van 25gb/ maand. Hier zal jou host niets aan doen, want dat zijn opbrengsten voor hem
Als je de statistieken bekijkt zie je dat alléén de banners hier ongeveer 10Gb/ maand van innemen. Trouwens hoe kom jij aan 600-800€ per MAAND ? 450€ per jaar hosting, en laten we 'n voorbeeld nemen van april 2008, een héél drukke maand met 34GB ! aan verkeer, wat toen 59.50€ gekost heeft... Tel maar uit...
Nog even wat randinfo :
Er werd vroeger geklaagd over de snelheid van het forum, dit forum stond gedeeld met nog een aantal andere websites, waardoor de server dit niet meer aan kon. Dit is net de reden waarom we toen verhuisd zijn. Die host, waar ik toen voor gezorgd heb, heeft ons de plaats en de mogelijheid gegeven om het volledige forum in een afgesloten omgeving te kunnen testen en omzetten, zodat de gebruikers hier weinig of niets van gemerkt hebben.
En nu staat het forum terug op een gedeelde hosting...