Olie blaster
ATF, automatic transmission fluid
viscositeit is belangrijk omdat het terreingewicht van een quad relatief hoog is.
in lichtere crossmotoren, 80, 125 cc's wordt door wedstrijdrijders soms atf gebruikt en gaat goed omdat het eigen gewicht laag is.
een "te" dunne olie kan bij zware belastingen leiden tot pitting van tandwielvlakken.
voor een blaster adviseren ze een 80w viscositeit, dat zal een 10w40 zijn.
viscositeit is belangrijk omdat het terreingewicht van een quad relatief hoog is.
in lichtere crossmotoren, 80, 125 cc's wordt door wedstrijdrijders soms atf gebruikt en gaat goed omdat het eigen gewicht laag is.
een "te" dunne olie kan bij zware belastingen leiden tot pitting van tandwielvlakken.
voor een blaster adviseren ze een 80w viscositeit, dat zal een 10w40 zijn.
-
Dennis BL@STER
-
Ravebicky
dag,
ik heb ook nog een vraag ivm transmissieolie. Ik heb hier nog verschillende bussen staan van de scoot. Dat is 10W30 - 80W. Dat zou normaal dan goed moeten zitten volgens de blastermanual(raden 10w30 aan),maar er staat nog bij:
" De smeerolie voor versnellingsbakken met geïntegreerde koppeling voor bromfietsen met 2-taktmotoren"
Nu wou ik die gebruiken voor de blaster,maar weet niet of deze een geïntegreerde koppeling heeft
ik heb ook nog een vraag ivm transmissieolie. Ik heb hier nog verschillende bussen staan van de scoot. Dat is 10W30 - 80W. Dat zou normaal dan goed moeten zitten volgens de blastermanual(raden 10w30 aan),maar er staat nog bij:
" De smeerolie voor versnellingsbakken met geïntegreerde koppeling voor bromfietsen met 2-taktmotoren"
Nu wou ik die gebruiken voor de blaster,maar weet niet of deze een geïntegreerde koppeling heeft




