Leek wil quad kopen

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Leek wil quad kopen

Bericht door libie »

2 jaar geleden.
bakker kawasaki
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bakker kawasaki »

persoonlijk zou ik geen cf kopen.
ik heb zelf 1 gehad en na een goed jaar bleef er werkelijk niks meer van over.
2 cardans af gerede. join de coulasse der aan en constant heet komen.
echt nen brol quad ze.
grtz wim
kawasaki brute force 750
Mattijs
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Mattijs »

En wat heb je dan als vervanging?

Zijn er mensen met andere ervaringen over CF?
bakker kawasaki
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bakker kawasaki »

Mattijs schreef:En wat heb je dan als vervanging?

Zijn er mensen met andere ervaringen over CF?
ik zou persoonlijk in jouw geval voor de kymco 500 gaan. kheb zo ene gehad en da was echt ne serieus sterke quad. kheb er ooit een remorque met 2 beesten op naar huis getrokken. een kleine 3000 kilo. hij trekt ook redelijk op en heeft hoge en lage vitesse. maar kheb mij nu ne kawasaki 750 gekocht om de echte uitdagingen aan te gaan e :-)men cosijn rijd mee een yamaha bruin 350 . deze zijn ook nog wel toffe quads om mee te rijden ze. maar als ik mij nie vergis noemen die nu grizzly's. ma kben nie zeker e grtz
kawasaki brute force 750
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

Ik ben begonnen op een bruin 350 4x4. Was een zeer leuke quad. De top ligt op 80-85. Dus als snelheid geen vereiste is en vooral moet dienen om te crossen is dit zeker een plezierige quad. Ben je van plan om vaak een rit te doen van meer dan 50 km, dan raad ik je aan om direct iets zwaarder te kopen. Zolang er bochten zijn, blijft het leuk maar lange stukken rechtdoor met af en toe een bochtje is niet echt leuk. Kwa trektvermogen moet dat wel lukken, zolang de snelheid niet de hoog moet liggen en indien de ondergrond ook niet te zwaar ligt.
Voila, ik hoop dat ik je wat verdat opweg heb geholpen.
A motorcycle is God's gift to mankind
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

bakker kawasaki schreef: maar als ik mij nie vergis noemen die nu grizzly's. ma kben nie zeker e grtz
De yamaha bruin heet nu ook grizzly. De quad lijkt nu ook meer op zijn grote broer.
Wat natuurlijk positief is
A motorcycle is God's gift to mankind
Mattijs
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Mattijs »

Ik denk dat ik ga sparen om een Kymco MXU 500 aan te schaffen. Met één vakantiejob kom ik echter niet toe :) eens kijken om in augustus ook nog wat te verdienen en wat geld van het uitgaan aan de kant leggen...

Eventueel voor de overschot leningkje bij mam en paps al weet ik niet of die daarmee direct akkoord zullen zijn.

Nog één vraagje: de dealer, ik woon in West-Vlaanderen in Eernegem (tussen Oostende en Torhout), maar ik vind niet echt een Kymcodealer in de buurt. Iemand die me daarbij op weg kan zetten?
Timy-cros
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Timy-cros »

een honda fourtax is ook zeker een aanrader is wel geen 4x4 maar een aanhanger vol met hout heeft hij geen problemen mee wij hebben hem thuis we hebben er een gevaren driehoek op gemaakt en een landbouw verzekering nu kunnen wij er gewoon mee op de baan. t wij wonen wel in nederland. zeer sterke quad en de prijs valt ook mee, een probleem volgens mij worden ze neit meer gemaakt.. wij hebben nog niks kapot gehad aalleen keer andere banden erop in 8 jaar tijd
michaelcross
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door michaelcross »

mijn nonkel heeft een canam outlander 650 en heeft hier een remork met grave die in totaal rond de 4 ton woog (iets minder) door de modder getrokken zondermoeite dus ik zou een canam aanraden
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

als je daar allemaal het geld voor hebt is dat goed .... ik ben met mijn 450 overal doorgeraakt waar ze met hun can-am doorgingen. Ok als het is om spullen te sleuren heb je natuurlijk wel wat power nodig, maar er zijn alternatieve merken die toch iets goedkoper zijn waar je ook wel mee kan werken, Yamaha, Suzuki ... als het enkel voor de fun is vind ik een 800cc serieuze overkill ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
JBX
Quadrider
Quadrider

Bericht door JBX »

michaelcross schreef:mijn nonkel heeft een canam outlander 650 en heeft hier een remork met grave die in totaal rond de 4 ton woog (iets minder) door de modder getrokken zondermoeite dus ik zou een canam aanraden
Dat trek je zelfs niet met een Landrover...
cyberdrone schreef:als het enkel voor de fun is vind ik een 800cc serieuze overkill ..
"Overkill" is my middle name 8)
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

JBX schreef:
michaelcross schreef:mijn nonkel heeft een canam outlander 650 en heeft hier een remork met grave die in totaal rond de 4 ton woog (iets minder) door de modder getrokken zondermoeite dus ik zou een canam aanraden
Dat trek je zelfs niet met een Landrover...

Idd, dat is volgens mij een beetje bij het haar getrokken..
cyberdrone schreef:als het enkel voor de fun is vind ik een 800cc serieuze overkill ..
"Overkill" is my middle name 8)
:lol: :lol: :lol: t'is idd wel een prachtige quad hoor ...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Mattijs
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Mattijs »

heeft hier een remork met grave die in totaal rond de 4 ton woog (iets minder)
Die iets is ook wel het understatement van dit topic zeker :o

Ontopic: als ik de Can-am's bekijk denk ik "sweeeeeeeeeet", als ik dan naar de prijs kijk denk ik: "bitter". Sparen wordt het sowieso.
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pointblanque »

haa de welbekende campari manier dus...
Mattijs
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Mattijs »

De campari-manier ken ik niet?