Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
SlOoT
Quad Expert
Berichten: 2187 Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan
Bericht
door SlOoT » di 29 jun, 2004 15:30
Iemand al eens een 6-takt quad of crosser gezien/gehoord ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
TiM.
Quadrider
Berichten: 276 Lid geworden op: di 09 mar, 2004 20:48
Locatie: helchteren(limburg)
Bericht
door TiM. » di 29 jun, 2004 15:32
ik nog niet
waarom
St-service
onderhoud-herstellingen-revisie motor - veering
cross-enduro-supermotard-quad-...
0479 32 46 49
SlOoT
Quad Expert
Berichten: 2187 Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan
Bericht
door SlOoT » di 29 jun, 2004 15:37
Ik kwam er net een artikel over tegen, ze beweren dat je het in een bestaand blok kan bouwen en dat het meer PK's levert en minder brandstof verbruikt.
http://www.deautogids.nl/encarpedia/?pagina=6-takt
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Rik350
Quadracer
Berichten: 1413 Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:
Bericht
door Rik350 » di 29 jun, 2004 15:50
wel interresant artikel misschien wel een toekomstbeeld?
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
keesie
Quadrunner
Berichten: 634 Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59
Bericht
door keesie » di 29 jun, 2004 16:17
wat is de functie van de 2 xtra slagen dan?
4t: werkslag, uitlaatslag, inlaatslag, compressieslag........werkslag
2t: werkslag(en inlaat) , compressieslag
gaarne meer info indien mogelijk
Ralph
Quad GOD
Berichten: 9035 Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland
Bericht
door Ralph » di 29 jun, 2004 16:28
Ik heb ook geen flauw idee wat het nut is van die 2 extra slagen, maar zolang er nog iets bewaard blijft van het 2 takt principe dan vind ik het prachtig
Fré
Quad Expert
Berichten: 2757 Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België
Bericht
door Fré » di 29 jun, 2004 16:45
kbegrijp na oppervlakkig lezen het principe ook niet goed, en die geanimeerde gif is echt onduidelijk.
kzal straks mss eens kijken hoe het werkt, vind het wel interessant.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ralph
Quad GOD
Berichten: 9035 Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland
Bericht
door Ralph » di 29 jun, 2004 16:46
Op die gif is het inderdaad ook erg onduidelijk, er schuift bovenaan iets omhoog, maar wat het is kan ik niet zien.
Onderaan staat de link naar de pagina waar het vandaan komt.
keesie
Quadrunner
Berichten: 634 Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59
Bericht
door keesie » di 29 jun, 2004 17:05
het werkt met een eztra zuiger, dus dat is de andere 2 takt.
slim idee
mijn voorkeur gaat uit naar 4 takt
Rik350
Quadracer
Berichten: 1413 Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:
Bericht
door Rik350 » wo 30 jun, 2004 01:08
Als ik het goed begrijp zit er een schijf in die voor de in en uitlaatpoorten schuift net als wat de zuiger doet bij een 2t maar doordat die schijf buiten de cilinder zit en als extra zuiger dienst doet werken die poorten weer als kleppen tis niet zo dat ie nog een slag maakt maar dat hij 4 en 2 takt combineert wat dus op 6 komt
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ralph
Quad GOD
Berichten: 9035 Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland
Bericht
door Ralph » wo 30 jun, 2004 07:37
Dus eigenlijk 4 + 2?
Rik350
Quadracer
Berichten: 1413 Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:
Bericht
door Rik350 » wo 30 jun, 2004 09:55
yup
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"