peilen van de olie hoe nu echt?
peilen van de olie hoe nu echt?
Hallo allemaal
Mijn vraag is denk ik duidelijk hoe peil ik nou precies mijn olie warm?? koud???
Groetjes Kelvin
Mijn vraag is denk ik duidelijk hoe peil ik nou precies mijn olie warm?? koud???
Groetjes Kelvin
Re: peilen van de olie hoe nu echt?
verschilt van quad de ene warm de andere koud
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: peilen van de olie hoe nu echt?
ik persoonlijk zou m warm peilen.
zorgen dat de olie goed warm is gedraaidt, daarna de motor 5min uitzetten, daarna peilen+zorgen dat ie op een vlakke ondergrond staat en niet op bijv. een oprit helling ofzo.
zorgen dat de olie goed warm is gedraaidt, daarna de motor 5min uitzetten, daarna peilen+zorgen dat ie op een vlakke ondergrond staat en niet op bijv. een oprit helling ofzo.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadfanaat
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 08 jan, 2010 20:02
Re: peilen van de olie hoe nu echt?
het ligt er aan of je een dry sump systeem hebt
of te wel een ( droog cartersysteem) dan heb je een los olie tankje en dan moet je warm pijlen!
warm laten lopen 2 min. beetje gas af en toe, motor uit en pijlen! zoals een raptor 700, misschien is het beste warm rijden maar dat weten de 700 rijders hier wel!
heb je geen dry sump systeem, dus gewoon olie in je blok zoals bijv. een warrior dan zeker niet warm pijlen!
als je de motor laat lopen slingerd de olie door het blok, ga je dan pijlen is je pijl dus lager als dat hij koud is.
en zal er te veel olie in je blok komen
of te wel een ( droog cartersysteem) dan heb je een los olie tankje en dan moet je warm pijlen!
warm laten lopen 2 min. beetje gas af en toe, motor uit en pijlen! zoals een raptor 700, misschien is het beste warm rijden maar dat weten de 700 rijders hier wel!
heb je geen dry sump systeem, dus gewoon olie in je blok zoals bijv. een warrior dan zeker niet warm pijlen!
als je de motor laat lopen slingerd de olie door het blok, ga je dan pijlen is je pijl dus lager als dat hij koud is.
en zal er te veel olie in je blok komen
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: peilen van de olie hoe nu echt?
zonder dry sump kon dacht ik ook maar je zou m wat langer stil moeten laten staan zodat de dunne warme olie terug het carter
in kan lopen
in kan lopen
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: peilen van de olie hoe nu echt?
Oke ik heb een raptor 660 want als ik inderdaad koud peil lijkt er niks in te zitten maar waarm weer wel vandaar mijn vraag
Re: peilen van de olie hoe nu echt?
Den haag zie ik. Rij jij op die blauwe 660? Ik reed 2 maanden terug in kijkduin en kwam en groepje met quads tegen waaronder een blauwe 660. Ik zat op die zwarte 660 met gele veren.
Maar je moet inderdaad een stuk rijden zodat alles goed warm is. Vervolgens uitzetten en na 5 minuten meet je het niveau. Als je trouwens zin hebt. A.S. zondag hebben we een rit in Scheveningen om 10:00.
Maar je moet inderdaad een stuk rijden zodat alles goed warm is. Vervolgens uitzetten en na 5 minuten meet je het niveau. Als je trouwens zin hebt. A.S. zondag hebben we een rit in Scheveningen om 10:00.
Raptor 660 SM
Re: peilen van de olie hoe nu echt?
Nee ik denk dat dat een ander was...
Maar is toch niet logisch lijkt mij want stel dat je oliepeil te laag is ga je rijden met alle gevolgen van dien???
Groetjes Kelvin
Maar is toch niet logisch lijkt mij want stel dat je oliepeil te laag is ga je rijden met alle gevolgen van dien???
Groetjes Kelvin
Re: peilen van de olie hoe nu echt?
Olie peilen op een 660 staat op pagina 8-6 van de handleiding. Die kun je hier downloaden: http://rapidshare.com/files/28131329/raptor.zip" onclick="window.open(this.href);return false;070kelvin schreef:Nee ik denk dat dat een ander was...
Maar is toch niet logisch lijkt mij want stel dat je oliepeil te laag is ga je rijden met alle gevolgen van dien???
Groetjes Kelvin
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700