is dit advies goed? (woon/werk quad)

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

is dit advies goed? (woon/werk quad)

Bericht door tivalus »

Ik moet sinds kort een stuk verder reizen (100 km per dag) dus mijn 175cc-tje trekt dat niet fatsoenlijk. Nu heb ik hier en daar bij een paar bekende quadwinkels wat advies ingewonnen en nu vraag ik me af of het volgende goed advies is voor mijn doeleinden:

doel:
-moet 100km per dag zonder te veel onderhoud (lees, motorblok open gaat me te ver; olie, kabels vervangen lukt me wel geen probleem) per maand.
-hij moet de 80 km/h fatsoenlijk kunnen rijden zonder te veel toeren (benzine verbruik)

Wat het advies is wat me wel aanstaat, maar waar ik dus niet van weet of dat wel wat is was een Suzuki LTZ 400 met een tantje meer voor.

Is die geschikt voor mijn doeleinden? Of moet ik voor zwaarder gaan. Ik kreeg het idee dat de winkel waar ik het advies van de Suzuki kreeg wat minder te spreken was over de Yamaha Raptor.

Wat is jullie opvatting van dit advies, en hebben jullie nog andere ideeen?
Eindelijk in bezit :D
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
Maxxis Spearz weg banden,
14/38 tandwiel verhouding.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Re: is dit advies goed? (woon/werk quad)

Bericht door Ardjuh »

Wij van suzuki adviseren suzuki??? :lol:
No Can't Do!
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Ardjuh schreef:Wij van suzuki adviseren suzuki??? :lol:
naah, goede vraag maar ze verkopen ook Yamaha en Polaris. Tja je zal toch eens op iemand's advies af moeten gaan. Ik vind zelf ook een Polaris Outlaw 525 wel wat hebben (of de Raptor/YFZ) maar ja, je gaat er toch van uit dat iemand die in een winkel werkt waar ze vele merken verkopen toch een degelijk advies kan geven.

Maar omdat ik daar uiteindelijk me niet nog een keer een bult aan wil vallen vraag ik het toch maar even hier na :mrgreen:

Oh had er nog niet bij vermeld, maar hij hoeft van mij niet eens per-se nieuw te zijn, hoewel ik dan wel iemand mee-sjor die er verstand van heeft :P Wel zo dat ik nu liever 2000 euro extra uitgeef en er langer van kan genieten dan dat ik beknibbel en later spijt van heb.
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

tivalus schreef:
Ardjuh schreef:Wij van suzuki adviseren suzuki??? :lol:
naah, goede vraag maar ze verkopen ook Yamaha en Polaris. Tja je zal toch eens op iemand's advies af moeten gaan. Ik vind zelf ook een Polaris Outlaw 525 wel wat hebben (of de Raptor/YFZ) maar ja, je gaat er toch van uit dat iemand die in een winkel werkt waar ze vele merken verkopen toch een degelijk advies kan geven.

Maar omdat ik daar uiteindelijk me niet nog een keer een bult aan wil vallen vraag ik het toch maar even hier na :mrgreen:

Oh had er nog niet bij vermeld, maar hij hoeft van mij niet eens per-se nieuw te zijn, hoewel ik dan wel iemand mee-sjor die er verstand van heeft :P Wel zo dat ik nu liever 2000 euro extra uitgeef en er langer van kan genieten dan dat ik beknibbel en later spijt van heb.
Ja ze verkopen het misschien, maar van welk merk zijn ze dealer... :wink: van dat merk kunnen ze het makkelijkst aan
quads en onderdelen komen. :p

YFZ elke dag 100 km gaan rijden is gekkenwerk, word dure hobby.

Ik zou zeggen Raptor 700/ltz400 of kfx400 en misschien kfx700 dat zijn de quads die wat meer gemaakt zijn om km's te maken. alle 450's, 250's etc niet!

Polaris outlaw persoonlijk zeg ik niet doen... maar heb ik geen ervaring mee.
No Can't Do!
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Iemand ervaring met de Polaris Outlaw 525 IRS, is die geschikt voor op de weg, lange afstanden?

Vraag me af wat het precieze verschil is aangezien hij tweedehands bij Quadparadijs staat voor dezelfde prijs als waar je een LTZ 400 SE K9 nieuw voor kan kopen.
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racemini »

tivalus schreef:Iemand ervaring met de Polaris Outlaw 525 IRS, is die geschikt voor op de weg, lange afstanden?

Vraag me af wat het precieze verschil is aangezien hij tweedehands bij Quadparadijs staat voor dezelfde prijs als waar je een LTZ 400 SE K9 nieuw voor kan kopen.
ikzelf rij met een polaris predator en mijne maat met nen outlaw , en beiden heel tevreden over de prestaties ervan
niet duur in onderhoud , betrouwbaar en beresterk
mijnen dealer heeft nog geen enkele van zijn verkochte polarissen al terug gehad voor revesie of andere zware breuken :applaus:
mvg
racemini
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

ik heb een suzuki ltz 400
occasie gekocht
de vorige eigenaar was over de quad uitgegaan met het remmen voor een ijzer op de baan :shock:
kben er egt te vreden van
en haalt gemakkelijk 120 :p
we hebben nog maar 108 gereden ma da was al snel genoeg naar men goesting :wink:
mvg
Gielen_24
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Ook met lezen van de andere topics hier komt de ltz 400 vaak naar voren als goede lange afstands quad :P Ik denk dan ook dat ik daar maar voor moet gaan, gezien de goede ervaringen en adviezen van verschillende kanten.

Nu begint de zoektocht naar een nieuwe of gebruikte ltz 400 en een goede dealer/garage of betrouwbare particulier. Moet ik voor de K8 of K9 gaan?

Nieuwe is misschien het makkelijkste en weet ik zeker dat ik geen miskoop doe als ik hem haal bij een van de bekendere quad winkels. Kan ik er meteen dat 15 tandje voor op laten zetten, ik ben niet altijd even handig in die dingen.

Wat voor wegbanden zijn trouwens goed voor de ltz (ik hoorde dat die niet echt noodzakelijk zijn maar dat dit het rijden op de weg wat rustiger maakt), en is er een soort benzinemeter te vinden? Ik heb namelijk al wel eens een paar keer zonder gestaan, en duwen is wel zwaar :lol:

Tevens vind ik dat verlagen wel mooi staan, maar beinvloed dat het rijgedrag erg veel?
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

tivalus schreef:Ook met lezen van de andere topics hier komt de ltz 400 vaak naar voren als goede lange afstands quad :P Ik denk dan ook dat ik daar maar voor moet gaan, gezien de goede ervaringen en adviezen van verschillende kanten.

Nu begint de zoektocht naar een nieuwe of gebruikte ltz 400 en een goede dealer/garage of betrouwbare particulier. Moet ik voor de K8 of K9 gaan?

Nieuwe is misschien het makkelijkste en weet ik zeker dat ik geen miskoop doe als ik hem haal bij een van de bekendere quad winkels. Kan ik er meteen dat 15 tandje voor op laten zetten, ik ben niet altijd even handig in die dingen.

Wat voor wegbanden zijn trouwens goed voor de ltz (ik hoorde dat die niet echt noodzakelijk zijn maar dat dit het rijden op de weg wat rustiger maakt), en is er een soort benzinemeter te vinden? Ik heb namelijk al wel eens een paar keer zonder gestaan, en duwen is wel zwaar :lol:

Tevens vind ik dat verlage
n wel mooi staan, maar beinvloed dat het rijgedrag erg veel?
k8 is met carburator en k9 is injectie
k9 is gemakkelijker te tunen :bier:
hier op het forum zijn er vele die met maxxis spearz rijden
ik zelf rij met de originele dunlop's hoor je natuurlijk feller bij hoge snelheden en slijten rapper :chagarijn:
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

makkelijker = goed. Ik ben niet zo heel erg handig in die dingen :D Bedankt voor die informatie.

Hmm die maxxis spearz zijn niet eens zo duur. Goede tip, dank!
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

Wat verlang je van uw quad naast uw woon/werk verkeer?
Als je eens wat zware off-road wilt gaan rijden, kijk je best ook eens naar de utility quads.
vb can-am outlander 650/800 of renegade.
voordeel: laag zwaartepunt, dus stabieler in de bochten
nadeel: minder grondspeling, prijs

Probleem is dat je veel km moet doen en nun can-am met baanbanden gaat een beetje belachelijk zijn.
Je dan ook ook rekening houden met een verbruik van 9/10 l / 100km.
A motorcycle is God's gift to mankind
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Nee, is echt puur voor op de weg (en zo heel af en toe een zandpad).

Heb zelfs hier in een paar threads al gelezen dat je achter ook nog naar 38 of zelfs 35 zou kunnen. Verlies je wel wat trek-kracht bij het optrekken maar ja, geen offroad dus wat maakt het eigenlijk uit?

Wat zwaartepunt betreft, ja spoorverbreders moeten er misschien meteen maar bij en misschien wat verlaag blokjes + stuur demper. Allemaal niet zo duur en zou, wat ik zo lees, het weg-gedrag ten goede moeten komen. Het zijn nogal wat kilometers die ik af moet leggen, en hoe comfortabeler hoe beter lijkt me.

edit: PM-etje naar Perry gedaan van Braband Quads, eens kijken of hij me met mijn specifieke eissen kan helpen aan een leuke nieuwe/2e handsje ltz k9:)
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

Ge hebt standaard ook niet van windbescherming. (vooral bij sportquads)
Stel nu dat je gemiddeld 100km/u dan raad ik aan om zeker te zorgen dat uw quad gemakkelijk 120 kan.
Want constant op de limiet rijd is niet zo gezond
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

ja, windbescherming is wel een gemis met die snelheden. Maar een goed pak + helm zou daar moeten helpen en ik vind persoonlijk een sport quad er toch wel wat toffer uit zien.

Wat ik begrijp zou een suzuki ltz k9 standaard al 120 moeten kunnen, ik druk er minimaal een tandje meer voor bij (15 in plaats van 14), en dus misschien achter nog wat kleiner (geloof 40 standaard achter). De snelheid zou dan in ieder geval geen probleem moeten zijn lijkt me.
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

Sportquad ziet er idd veel toffer uit :D
Succes nog met je zoektocht en laat dan eens weten welke het geworden is
:duimhoog:
Plaats reactie