HELP.....Veren van raptor bijwerken

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
pitn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

HELP.....Veren van raptor bijwerken

Bericht door pitn »

Wie kan mij helpen ?
wanneer ik vlug op straat een draai neem heeft mijn raptor de neiging om langs achter het binnenste wiel van de grond te lichten
wat moet ik doen en hoe
* vooraan harder zetten hoe?
*vooraan en achteraan harder
* of ????

bedankt voor de hulp alvast
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider

Re: HELP.....Veren van raptor bijwerken

Bericht door fretje-pitbull »

meer naast de quad hangen?
bredere achteras of spoorverbreders
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Lazii
Quadrider
Quadrider

Bericht door Lazii »

Het is normaal dat je quad bij een snelle scherpe bocht op zen 2 wielen wilt rijden. Moet je trager rijden of meer gaan hangen zoals hierboven gezegd.
pitn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pitn »

tis juist met me off road banden dat hij wilt zijn achterste pootje heffen met mijn baanbanden (maxxis spearz) blijft hij mooi stabiel

kzit wel met spoor verbreeders en standaart achter as

misschien te weinig lucht in de banden dat deze te diep ingaan en overhellen

we gaan ne keer proberen

bedankt hé :wink:
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Veren voor harder zetten, dan zakt die er minder snel doorheen en komt die achter minder snel los, en niet alleen je demping uiteraard maar ook je preload. Je rebound iets harder zetten als je demping, voorkomt stuiteren. :wink:

Kleinere bandenmaat achter nemen... weet niet wat je nu hebt? 18" is al hele verbetering t.o.v. 20", je zwaarte
punt komt lager bij de grond te liggen.

Breder scheelt uiteraard ook.

Goed hangen is uiteraard het belangrijkste, of je moet er een kart van maken.... dan kun je er gewoon op blijven zitten.
No Can't Do!
pitn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pitn »

Ardjuh schreef:Veren voor harder zetten, dan zakt die er minder snel doorheen en komt die achter minder snel los, en niet alleen je demping uiteraard maar ook je preload. Je rebound iets harder zetten als je demping, voorkomt stuiteren. :wink:

Kleinere bandenmaat achter nemen... weet niet wat je nu hebt? 18" is al hele verbetering t.o.v. 20", je zwaarte

Goed hangen is uiteraard het belangrijkste, of je moet er een kart van maken.... dan kun je er gewoon op blijven zitten.

En hoe regel je dat is dat met die vijsjes bovenaan of moet ge u spiraal indraaien
graag eens uitleg hoe ge da doe

alvast bedankt
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

pitn schreef:
Ardjuh schreef:Veren voor harder zetten, dan zakt die er minder snel doorheen en komt die achter minder snel los, en niet alleen je demping uiteraard maar ook je preload. Je rebound iets harder zetten als je demping, voorkomt stuiteren. :wink:

En hoe regel je dat is dat met die vijsjes bovenaan of moet ge u spiraal indraaien
graag eens uitleg hoe ge da doe

alvast bedankt
dat is de voorspanning op je veer?! Dat is om je gewicht af te stellen, als je demping helemaal los/vrij zet... kun je aan de hand van verder indraaien meer voorspanning op de veer zetten. Of losser draaien om er spanning vanaf te halen.

als je op je bumper gaat hangen en hij zakt tot einde vering staan die te slap. :p Afhankelijk van wat je rijd en doet met de quad kun je die afstellen. Maar je moet iedergeval zorgen dat je voldoende veerweg over houd als je met je volle gewicht voorop hangt.
No Can't Do!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

pitn schreef:Wie kan mij helpen ?
wanneer ik vlug op straat een draai neem heeft mijn raptor de neiging om langs achter het binnenste wiel van de grond te lichten
wat moet ik doen en hoe
* of ????

Dat is normaal, die neiging heeft iedere quad met een starre achteras. Maar als dat je enige klacht is dan zou ik niet aan de afstelling van je veren gaan schroeven omdat dit je weggedrag op snelheid gaat beïnvloeden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Jazzy schreef:
pitn schreef:Wie kan mij helpen ?
wat moet ik doen en hoe
* of ????

Dat is normaal, die neiging heeft iedere quad met een starre achteras. Maar als dat je enige klacht is dan zou ik niet aan de afstelling van je veren gaan schroeven omdat dit je weggedrag op snelheid gaat beïnvloeden.
Zolang je niet springt merk je niet dat die te slap staat... noujah in de bocht dus wel, want dan zakt 1 veer te ver door. :wink:

Maar is idd wel typisch eigenschap van een sportquad met starre achteras. :p
No Can't Do!
Plaats reactie