Aangezien het gisteren de ganse dag geregend heeft bij ons heb ik nog eens wat tijd gehad om aan de trx'en te werken.
Ik heb mij voornamelijk bezig gehouden met de witte trx en het blokje eens opengegooid om te kijken waarom de koppeling niet werkt...
Man

ben ik blij dat ik dat blok heb opengedaan, wat ik daar allemaal tegenkwam ...
Steekt inderdaad een nieuwe piston en krukaslagers en dichtingen in, maar daar stopt het ook wel.
Ik zag al direct dat er maar 4 koppelingsveren instaken ipv 5. Nadat ik de drukplaat eraf had wist ik al waarom, het armpje van de binnenklok waar geen veer zat was volledig afgebroken.
Ook was de balansas totaal niet uitgelijnd met de krukas. Dit kom ik al voor de zoveelste keer tegen. Ik snap niet dat mensen dat niet doorhebben als ze een blok installeren. Dit puntjes staan niet voor niets in die assen en tandwielen ...
Verder stak er een spacer te weinig in de koppeling en last but not least geen spacer op de krukas (tss de dichting)

Goed voor een vastloper te krijgen als je zo gaat rondkarren.
Alle bouten en moeren in het blok (van krukas en transmissie) zaten handvast.
En het vliegwiel zat amper goed op de krukas en die moer was helemaal kapotgedraaid.
Gelukkig heb ik hier een arsenaal aan blokonderdelen liggen, dus heb alles nu kunnen fixen, enkel het vliegwiel nog goed vastzetten en de koppeling afstellen.
Ik zal proberen wat foto's te nemen van rariteiten wat ik tegengekomen ben