gehele jaar quad rijden

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
alfa164
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: gehele jaar quad rijden

Bericht door alfa164 »

libie schreef:Meerdere kledingstukken of dergelijke boven elkaar zijn nooit goed. De kledij die je aandoet mag nooit spannen want dan krijg je zeker koud. Hetzelfde is ook bij laarzen, de meeste doen 2 paar kousen aan waardoor er weinig lucht tussen uw voet en de laars kan komen of met andere woorden uw voet drukt lichtjes tegen de laars met als gevolg dat je voeten in de korste keren koud hebben.
het eerste wat wij leerde was dat "laagjes" het beste is als het echt koud wordt toen ik nog buiten werkte als straatmaker draagde ik in de winter een t-shirt met lange mouwen en daarboven nog 2 t-shirts met korte mouwen en 1 trainingsbroek met daarboven een spijkerbroek en ik had het nooit koud aan mijn lichaam alleen aan de handjes
met survival hadden we ook altijd een setje of 2 a 3 kleren aan als het vroor
van cr250 naar can-am ds250 naar ltz400
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Interessante tips. Vermoed dat ik ook aan handvat verwarming en handkappen zal moeten :)

Ging tot 2 jaar terug altijd met de scooter naar het werk, door weer en wind, maarja daar ligt de snelheid behoorlijk lager dus veel minder rijwind. En nu is de afstand ook nog eens verdubbeld.

Is die siliconenspray wel een goed idee? Maakt dat het geheel niet een stuk vettiger waardoor er meer aan blijft kleven? Tevens lijkt me kun je dat niet op b.v. de remschijven en tandwielen etc doen, dus je zult als ze strooien toch vaker schoon moeten maken, of niet?

Wat banden betreft, ze strooien hier in nederland als gekken, moet je dan echt nog offroad banden hebben? Of zijn er weg-banden die meer geschikt zijn voor het koude weer? Echt door de sneeuw ploegen hoef je hier nooit/zelden.
Eindelijk in bezit :D
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
Maxxis Spearz weg banden,
14/38 tandwiel verhouding.
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

De siliconespray werkt als een beschermende tussenlaag. Het zout kleeft aan de spray maar tast het metaal niet aan. En best niet gebruiken op de remschijven,...
A motorcycle is God's gift to mankind
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

den eddy schreef:De siliconespray werkt als een beschermende tussenlaag. Het zout kleeft aan de spray maar tast het metaal niet aan. En best niet gebruiken op de remschijven,...
haha ook niet op het zitvlak en de handvaten, dat lijkt me duidelijk :D

Bedankt voor de tip
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

Tenzij uw zadel en handvaten kunnen roesten :D
A motorcycle is God's gift to mankind
angel
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door angel »

Beste,
enkele tips :
een gemakkelijke Utility Quad 4*4.
handvatverwarming;
Plaats beschermkappen voor je handen of plaats van die mouwen van aan het stuur tot over je polsen.
zetelverwarming;
Goede winterkledij en waterdicht,
botten van kwaliteit;
handschoenen dubbel gevoerd en wind/waterdicht;
koffer met een deken in.(noodgevallen)
en ergens leg je e klein flesje jenever ...but dont drink and drive...!!!!

het meeste koop je eenmaal aan en je bent warm voor de rest van je leven(je vind dit ook soms al tweedehands in goede staat) :crosser:
Eat My DUST....
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Ik doe zo een 4000km per jaar met de quad, ook grotendeels woon werk verkeer, ik rijd ook met een utiliy en handkappen en handvat verwarming en dat is wel echt een zegen. Ik zou ik gaan voor die met een duimgas verwarming erbij (die heb ik helaas niet). Ik ben ook aan het twijfelen voor een windscherm te plaatsen, maar daar ben ik nog niet uit .. heb nog nooit in het echt gezien... en vind het een beetje raar uitzien.
Qua kledij, een goed motorpak, en daaronder heb ik van die wandelkledij aan, beginnende met een wollen t-shirt (Icebreaker) en dan een fleece en daarover mijn motorpak al dan niet met de voering naar gelang het weer. Als het echt extreem koud is kun je over dat pak nog een regenpak aandoen, dan komt er bij mij echt niets van wind door. Onder mijn integraal helm een bivakmuts. Aan mijn handen goede motohandschoenen, en het enige waar ik nog last van heb zijn koude voeten .. heb al vanalles gekocht en geprobeerd, maar ik blijf koude voeten hebben ... denk dat dit aan mijn bloedsomloop ligt ofzo ..
Qua banden, wel ik heb nu net Maxxis Ceros opgelegd, en dat zijn gewoon super banden, zowel op onverhard, verhard, of nat wegdek (ben al stiekmen aan sneeuw aan het denken :) )

Ps; in de winter spuit ik heel mijn motor, uitlaat en kader in met WD40 als ze gestrooid hebben laat ik de sneeuw er afvallen, en spuit ik mijn quad schoon met water uit de regenput (zeker geen warm water pakken !!!! ) laten drogen en terug een laagje WD40 over nevelen. Mijn plastiek doe ik ook met siliconespray.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

bedankt voor de info, zeker enorm handig om te weten!

Die banden is wel iets om over na te denken, Ik zit nu met Maxxis Spears maar voor het echte koude werk zijn mischien die Ceros wel beter. Zie wel dat het een harde band is, is dat met vriesweer wel zo handig? Over het algemeen zijn winterbanden toch zacht rubber.

Handvat verwarming en kappen zijn goed te betalen, een echt dik motorpak is helaas wel even wat andere koek in aanschaf prijs :x
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
vincentwekken
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door vincentwekken »

mooi dat er veel tips bijkomen nogsteeds.

maar een motorpak hoeft echt niet erg duur te wezen hoor,
vooral als je naar een beursdag gaat in amsterdam ofzo,
dan is er altijd dikke korting op kleding.

heb net voor 200 een heel motorpak gehaald met uitritsbare voering in broek en jas.
water en wind dicht. merk Lookwell.
was van dat merk en daar ging de winkel mee stoppen dus voorraad uitruimen.
LTZ-400 SE 2007
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Idd, mijn pak kost ook slechts 200€ en heeft ook een voering die je er in de zomer kan uithalen.
Ivm de Ceros, je mag autobanden niet vergelijken met quadbanden (heb ik me laten zeggen) die Ceros is een harde band, maar in vergelijking met een autoband is dat zeer zacht rubber. Je zal geen 50000km met een quadband doen (misschien een baan profiel, maar zelfs daar heb ik dik mijn twijfels aan) als je 10000km met een set banden doet met een off-roadprofiel mag je zeker tevreden zijn. Mijn quad heeft nu 8600km en heb al 3 sets baden versleten :) dus nu hoop ik dat de Ceros iets langer gaat meegaan.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Plaats reactie