motor sputtert op lage toeren

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Stella52
Easy Quadrider
Easy Quadrider

motor sputtert op lage toeren

Bericht door Stella52 »

Hallo

De motor van mijn Yamaha warrior sputtert nogal eens op lage toeren. Vaak als ik vertraag en dan terug wil versnellen reageert de motor niet op de gas. De motor produceert dan alleen wat gepruttel en af en toe komt er een plofje uit de uitlaat. Ik moet dan zwaar terugschakelen zodat ik terug in hoge toeren zit om terug vermogen te krijgen. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? De quad is 9 jaar oud.

greetz
Jezus schreef: Hoe vettiger, hoe prettiger!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: motor sputtert op lage toeren

Bericht door yamahakoppel »

de quad zal zich verslikken als je in lage toeren opeens gas geeft kan wijzen op te weinig lucht waardoor je teveel benzine krijgt dat verklaart ook het ploffen in de uitlaat
luchtfilter miss eens reinigen als dat niet helpt de carburator reinigen
ik zelf heb 9 extra lucht gaten in mijn deksel met van die kleine filters in kun je in quad winkels vinden vroeger kwam ik met 3 gaten toe maar sinds hij getuned is vraagt hij meer lucht :mrgreen:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Heb je een toeren teller erop?

op hoeveel toeren zit je en in welke versnelling.

Kan ook gewoon zijn dat je veelte laag in toeren zit en in een te hoge versnelling.
Dat vinden ze niet fijn :roll:
Stella52
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Stella52 »

Ik heb geen toerenteller, maar ik denk dat de uitleg van yamahakoppel klopt hoor.Het voelt en klinkt niet als een motor die gewoon in een te lage versnelling zit.

Ik heb een dikke maande geleden de luchtfilter bekeken en die zag er zeer proper uit. Ik zal een paar gaatjes boren in de plastieken bak waar hij inzit, hopelijk helpt dat.
Als ik de carburator moet proper maken zou ik wel niet goed weten waar te beginnen. Kan iemand de carburator aanwijzen op deze foto's en eventueel wat tips geven?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Bekijk de kleur van je bougie eerst eens, voordat je het mengsel armer maakt door gaatjes in het luchtfilterdeksel te maken. De kleur moet koffie-met-melk bruin zijn.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

indd zoals jazzy zegt,

Je kunt niet zomaar gaten erin boren.
Dit veranderd meteen het mengsel voor de motor.
( wat schadelijke gevolgen zou kunnen hebben )
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

sorry maar als je zo weinig kent van mecaniek dat je zelfs de carburator niet vind breng hem dan binnen bij een erkende dealer zodat hij teminste goed gemaakt is :wink: goed koop is meestal dure koop zeggen ze thuis altijd
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Stella52
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Stella52 »

yup dat van die garagist is waarschijnlijk geen slecht idee :) maar ik vind het ook leuk om die dingen zelf te leren :)

Gisteren gemerkt dat de choke in een middenstand staat, dit lijkt me ook een beetje vreemd. Maar als ik de choke helemaal induw of uittrek valt de quad stil op ralentie(maar dit kan ik nog wel oplossen door die ralentieschroef wat uit te draaien) Het sputterprobleem lijkt dan wel opgelost. Wanneer staat de choke eigenlijk helemaal uit? Als hij ingeduwd is of uitgetrokken? Want ik merk niet echt een verschil.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

volledig in dan staat de choke uit
Groetjes Kris
Plaats reactie