Compressie meten

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Re: Compressie meten

Bericht door Ardjuh »

Die compressie van de gasgas 300 heb ik gemeten met een koude motor, na een paar keer kicken bleef de compressie hangen
bij iets meer als 12 bar.

Op internet wat aan het zoeken geweest, af fabriek kan ik geen compressie verhouding vinden. Wel ergens een site
gevonden waar de kop gaat tunen. Ze beginnen bij een compressie verhouding van 1:11,8 en na het tunen was het 1:13.

Ik vermoed dat +/- 1:12 af fabriek is dan...

Mocht iemand juiste waarde weten, laat maar horen. :p
No Can't Do!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

gasgas weet ik niet maar een rappie 700 is een laag compressie motor die rond de 1:9 zou moeten zitten.
let wel even op de decompressor als je dit nog een keertje gaat testen, ben eerlijk gezegd wel beniewd :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

tjobbie schreef:gasgas weet ik niet maar een rappie 700 is een laag compressie motor die rond de 1:9 zou moeten zitten.
let wel even op de decompressor als je dit nog een keertje gaat testen, ben eerlijk gezegd wel beniewd :wink:
Fabrieks spec was toch 1:10? Voor raptor 700?

Ben al aan het bedenken hoe ik het ga regelen, blijkbaar kan ik de elektrische start ervoor niet gebruiken (ivm decompressor)

Aan de wielen rond draaien gaat hem ook niet worden vrees ik, maar ga het proberen. Anders zet ik hem bij ons boven aan de dijk en duw ik hem wel naar beneden... dan zijn koppeling laten schieten. :p

Ga vanmiddag wel poging wagen met elektrische start, kijken wat daar uit komt.
No Can't Do!
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider

Bericht door fretje-pitbull »

als de decompressie werkt zoals een 660 werkt hij via de centrifugaalkracht in de nokkenas en dan gaat draaien aan de wielen ook niet gaan vrees ik (ofwel dat je heel snel eraan kunt draaien?)
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Ardjuh schreef:
tjobbie schreef:gasgas weet ik niet maar een rappie 700 is een laag compressie motor die rond de 1:9 zou moeten zitten.
Fabrieks spec was toch 1:10? Voor raptor 700?

Ben al aan het bedenken hoe ik het ga regelen, blijkbaar kan ik de elektrische start ervoor niet gebruiken (ivm decompressor)

Aan de wielen rond draaien gaat hem ook niet worden vrees ik, maar ga het proberen. Anders zet ik hem bij ons boven aan de dijk en duw ik hem wel naar beneden... dan zijn koppeling laten schieten. :p

Ga vanmiddag wel poging wagen met elektrische start, kijken wat daar uit komt.
ik zal het nog is nakijken maar ik dacht 1:9 en ja werkt via centrifugaalkracht.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

heb t ff nagekeken, de compressieverhouding is 9.20:1.
volgens het serviceboek moet je de rappie warm laten lopen, daarna de bougie verwijderen en meter plaatsen, nu met het gas vol-open starten tot je een stabiele uitlezing hebt.
AfbeeldingAfbeelding
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Ardjuh schreef:Ben al aan het bedenken hoe ik het ga regelen, blijkbaar kan ik de elektrische start ervoor niet gebruiken (ivm decompressor)
Interessant. Ik heb het eens opgezocht in de Service Manual maar blijkbaar kan het dus toch gewoon met de startmotor. Pagina 3-18 tot 3-20 staat het. Geen idee waarom je dan toch geen last hebt van het decompressie systeem.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

ik heb m,n kop nog losliggen met cam erin dus zal vanavond wel even kijken hoe het nu precies in z,n werk gaat tijdens het starten.
AfbeeldingAfbeelding
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Jazzy schreef:
Ardjuh schreef:Ben al aan het bedenken hoe ik het ga regelen, blijkbaar kan ik de elektrische start ervoor niet gebruiken (ivm decompressor)
Interessant. Ik heb het eens opgezocht in de Service Manual maar blijkbaar kan het dus toch gewoon met de startmotor. Pagina 3-18 tot 3-20 staat het. Geen idee waarom je dan toch geen last hebt van het decompressie systeem.
Ga zodra ik thuis ben ga ik het proberen, laat het vanavond nog horen.

@ tjobbie, kun je tijdens het kijken dit gelijk vast leggen? Ben wel benieuwd! :D
No Can't Do!
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Afbeelding

weet niet of ik je hiermee verder help :P alleen is dit voor een LTZ ;)
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Onder het kopje, goed bedacht.. nu de uitvoering nog... er net achter gekomen dat mijn mooie compressie meter die 2 verschillende maten heeft en maar wel smal is dus in me blok kan passen... 12 en 14 mm heeft, maar geen 10 mm. En laat de raptor nou net 10mm plug erin hebben zitten.. :lol: kut (kwaliteitief uitermate teleurstellend).

Nog ff geen compressie meting van me raptor dus, dan toch binnenkort ook maar die 10 mm compressie meter halen... die nog goedkoper was ook :p
No Can't Do!
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

wat heeft een yfz450r? :)
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

ben helaas nog niet aan toegekomen ardjuh, moest onverwacht naar een verjaardag.
zal morgen even kijken of het lukt ok? :wink:
AfbeeldingAfbeelding
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Ardjuh schreef:
Jazzy schreef:
Ga zodra ik thuis ben ga ik het proberen, laat het vanavond nog horen.

@ tjobbie, kun je tijdens het kijken dit gelijk vast leggen? Ben wel benieuwd! :D
nou ardjuh, speciaal voor jou :D

Link

ik zeg een paar keer cilinder ipv. zuiger, niet op letten aub. planken koorts :D
AfbeeldingAfbeelding
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider

Bericht door fretje-pitbull »

mooie uitleg :bier:
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Plaats reactie