jullie mening over mijn keuze
jullie mening over mijn keuze
Hallo allemaal ( nieuw hier) ( België)
Heb mijn oog laten vallen op een Yamaha grizzly 700 camo kleur jaar 2009.
Het gaat over een showroom model ( jaartje in de winkel gestaan )
Ik krijg daar namelijk een korting op omdat het een 'oud' model is maar toch nieuw: prijs 10800 incl. btw en kit met pinkers...
Is deze prijs goed voor dit model?
Verder ben ik zelfstandig en zou deze in kosten kunnen brengen maar ik wil er reglementair met 2 personen op rijden en ook zo snel mogen rijden als toegestaan 50 waar 50 en 70 waar 70, en ook een aanhanger van 500 kg ( Max) trekken.Ben ik dan juist als ik deze inschrijf als moto en een verzekering neem met 2 personen. Ik heb een auto en motorrijbewijs, en moet er dan op die aanhanger een 2de motoplaat hangen?
mvg lukas en alvast bedankt!
Heb mijn oog laten vallen op een Yamaha grizzly 700 camo kleur jaar 2009.
Het gaat over een showroom model ( jaartje in de winkel gestaan )
Ik krijg daar namelijk een korting op omdat het een 'oud' model is maar toch nieuw: prijs 10800 incl. btw en kit met pinkers...
Is deze prijs goed voor dit model?
Verder ben ik zelfstandig en zou deze in kosten kunnen brengen maar ik wil er reglementair met 2 personen op rijden en ook zo snel mogen rijden als toegestaan 50 waar 50 en 70 waar 70, en ook een aanhanger van 500 kg ( Max) trekken.Ben ik dan juist als ik deze inschrijf als moto en een verzekering neem met 2 personen. Ik heb een auto en motorrijbewijs, en moet er dan op die aanhanger een 2de motoplaat hangen?
mvg lukas en alvast bedankt!
- edwin kingquad 750
- Quadfanaat
Re: jullie mening over mijn keuze
nou de grizzly is gewoon een goede machine
en de prijs is ook wel redelijk
alleen een aanhanger er achter van max 500 kg is fout natuurlijk de quad weegt zelf 300 kg
dit mag hij nooit trekken
en de prijs is ook wel redelijk
alleen een aanhanger er achter van max 500 kg is fout natuurlijk de quad weegt zelf 300 kg
dit mag hij nooit trekken
suzuki power of dreams
-
- Easy Quadrider
Laatst gewijzigd door lexjeweetwel op zo 17 okt, 2010 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
XMR 1000
- cyberdrone
- Quadracer
De grizzly is zeker en vast een goed quad, en genoeg power, maar zoals ze hier reeds zeggen is hij iets minder geschikt voor met 2 te rijden. Het valt ook een beetje te zien hoe groot en zwaar jij en je bijzit zijn. Als je alletwee redelijk mensen zijn, dan ga je snel het gevoel hebben dat je weinig grip gaat hebben op de voorwielen. Wel dat gevoel heb ik ik toch op mijn king ..Alsook denk ik dat het zadel iets te klein gaat zijn om echt comfortabel te gaan zitten met 2. Als je maar af en toe met 2 wil rijden, geen probleem natuurlijk.
Misschien een zien naar een merk met een langere frame, meer voor 2 geschikt, zoals een polaris sportsman 500 HO touring, voor 9000€, en ik denk 11000 met EPS.
Misschien een zien naar een merk met een langere frame, meer voor 2 geschikt, zoals een polaris sportsman 500 HO touring, voor 9000€, en ik denk 11000 met EPS.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
ok bedant voor de nuttige tips!
van die aanhangwagen was ik dit zelf net ook aan het denken maar zal maar eens iets klein zijn om een beetje te prutsen.
Wat betreft 2 personen is dit om eens de vriendin te kunnen meenemen als het eens nodig is maar zeker niet voor 100% van de tijd dat ik er zal mee rijden... eerder 20% van de tijd. We zijn beiden niet groot en niet te zwaar dus met 2 kan gaan en is wettelijk!?
hoe zit het met de plaat aan de aanhangwagen?
mvg lukas
van die aanhangwagen was ik dit zelf net ook aan het denken maar zal maar eens iets klein zijn om een beetje te prutsen.
Wat betreft 2 personen is dit om eens de vriendin te kunnen meenemen als het eens nodig is maar zeker niet voor 100% van de tijd dat ik er zal mee rijden... eerder 20% van de tijd. We zijn beiden niet groot en niet te zwaar dus met 2 kan gaan en is wettelijk!?
hoe zit het met de plaat aan de aanhangwagen?
mvg lukas
Eerst eens navragen of een grizzly wel gehomologeerd is voor 2 personen, m'n broer had een grizzly 700 en een 450 en die zijn niet gehomologeerd voor 2 personen. Een Cfmoto x5 en x6 zijn standaard gehomoleerd voor 2 personen en hebben een langer chassis waardoor het veel comfortabeler is met 2 personen. Is ook geschikt voor het trekken van een aanhanger. Tevens veel meer uitrusting en betere prijs X5 5799 en de X6 6799.
De keuze van het merk is iets dat jezelf beslist
Weten jullie toevallig ook wat zo een verzekering ongeveer kost en taks? voor een grizzly 700
mvg lukas
Weten jullie toevallig ook wat zo een verzekering ongeveer kost en taks? voor een grizzly 700
mvg lukas
-
- Easy Quadrider
XMR 1000