Yamaha Raptor 2005 660R
-
yamaharaptor660
- Toeschouwer

Yamaha Raptor 2005 660R
Hallo,
ik heb sinds kort een raptor uit 2005 gekocht, en ben nog nieuw wat betreft quads.
ik heb ooit een aeon cobratje gehad (50cc) en heb dus dan ook nooit onderhoud verricht,
in ieder geval ik vroeg me t volgende af: wat voor onderhoud heeft de raptor nodig..
en ik weet niet of dit normaal is maar ik heb een nieuwe accu gekocht en deze in de raptor gezet alleen gaat hij steeds leeg en moet ik hem elke keer weer aanduwen.. wat wel zo is dat als ik helemaal zonder accu rijd dat de verlichting etc wel werkt..
iemand raad??
ik heb sinds kort een raptor uit 2005 gekocht, en ben nog nieuw wat betreft quads.
ik heb ooit een aeon cobratje gehad (50cc) en heb dus dan ook nooit onderhoud verricht,
in ieder geval ik vroeg me t volgende af: wat voor onderhoud heeft de raptor nodig..
en ik weet niet of dit normaal is maar ik heb een nieuwe accu gekocht en deze in de raptor gezet alleen gaat hij steeds leeg en moet ik hem elke keer weer aanduwen.. wat wel zo is dat als ik helemaal zonder accu rijd dat de verlichting etc wel werkt..
iemand raad??
-
fretje-pitbull
- Quadrider

Re: Yamaha Raptor 2005 660R
ben je zeker dat het een goede baterij is?
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
-
yamaharaptor660
- Toeschouwer

ja deze heb ik splinternieuw bij de brezan gehaald hij is van varta heb er 55 eurotjes voor neergeteld heb helemaal laten vullen en daarna derin gezet.. het is trouwens een 14A accu ? maar ik heb wel gezien dat de vorige eigenaar xenon look lampjes derin heeft gezit maybe is t handig om alle lichten door led te vervangen??
ook merk ik dat de olie redelijk snel vies wordt ( na ong 4 dagen rijden is mijn olie al een stuk bruiner dan de heldere olie die ik er voorheen in had gegoten )
en dat de quad redelijk rookt maar ik weet dus niet of dit normaal is
hij start wel altijd gelijk en loopt mooi stationair als de accu vol is
ook merk ik dat de olie redelijk snel vies wordt ( na ong 4 dagen rijden is mijn olie al een stuk bruiner dan de heldere olie die ik er voorheen in had gegoten )
en dat de quad redelijk rookt maar ik weet dus niet of dit normaal is
-
fretje-pitbull
- Quadrider

eens een voltmeter op je baterijpolen steken en kijken hoeveel volt hij geeft als 1 de motor uit is 2 als enkel het contact aan is 3 als je probeert te starten en 4 als hij draait.
de eerste 2 zouden 11-12 volt moeten zijn aangezien het een nieuwe baterij is, 3 kan ik effe niet opkomen en 4 zou rond de 14volt moeten zijn als hij 3-4000 toeren draait.
de eerste 2 zouden 11-12 volt moeten zijn aangezien het een nieuwe baterij is, 3 kan ik effe niet opkomen en 4 zou rond de 14volt moeten zijn als hij 3-4000 toeren draait.
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
Er zijn meerdere mensen die xenon erin hebben zitten, dus dat zou niet zoveel uit moeten maken. Ik denk eerder dat je hetzelfde probleem hebt wat ik laatst had. Een kapotte spoel in de Stator- Dynamo.yamaharaptor660 schreef:ja deze heb ik splinternieuw bij de brezan gehaald hij is van varta heb er 55 eurotjes voor neergeteld heb helemaal laten vullen en daarna derin gezet.. het is trouwens een 14A accu ? maar ik heb wel gezien dat de vorige eigenaar xenon look lampjes derin heeft gezit maybe is t handig om alle lichten door led te vervangen??
Het is logisch dat je olie snel bruin wordt, want bij een oliewissel blijft er altijd welwat oude olie over en dat mengt met elkaar.yamaharaptor660 schreef: ook merk ik dat de olie redelijk snel vies wordt ( na ong 4 dagen rijden is mijn olie al een stuk bruiner dan de heldere olie die ik er voorheen in had gegoten )
Als de quad veel rookt betekent het dat er olieverbruik plaats vindt. Een ouder blok wil altijd wat olie verbruiken, dus goed het peil in de gaten houdenyamaharaptor660 schreef: en dat de quad redelijk rookt maar ik weet dus niet of dit normaal is
Raptor 660 SM
-
yamaharaptor660
- Toeschouwer

hallo allemaal
allereerst bedankt voor jullie snelle informatieve reacties,
ff een vraag tussendoor hoe heb jij je kapotte spoel opgelost? is dit te repareren of heb je gewoon een nieuwe gekocht?
En tot slot hoe kwam je tot de conclusie dat t aan je spoel lag want, ik heb ook te horen gekregen dat het aan mijn spanningsregelaar kan liggen?
ff een vraag tussendoor hoe heb jij je kapotte spoel opgelost? is dit te repareren of heb je gewoon een nieuwe gekocht?
En tot slot hoe kwam je tot de conclusie dat t aan je spoel lag want, ik heb ook te horen gekregen dat het aan mijn spanningsregelaar kan liggen?
-
darksaint
- Quadrider

- Contacteer:
als de spanningsregelaar stuk is heb je meestal een overspanning ( ik bedoel je hebt 12-14 volt nodig) bij defecte regelaar kan je 16 a19 volt hebben.yamaharaptor660 schreef:hallo allemaal
ook kan het zijn dat je soms pieken hebt van 18Volt... dus best meting doen gedurende 1 min..en checken...