ik weet niet wie u dat gezegd heeft om die lange bout los te maken maar maak deze maar rap terug vast want er is een gemakkelijkere manier

de oude ketting gewoon overslijpen ( is toch voor de oud ijzer hoop ) en als je een nieuwe koopt gewoon 1 met een slotje kopen wel opletten dat als je het clipje ( speld ) plaatst dat deze met de draairichting mee zit
edit: nu las ik je bericht nog eens en nam eruit op dat je al een ketting had

als deze geen slotje heeft kun je er wel zelf nog 1 tussen zetten
je slijpt de 2 pinnentje weg die buiten het plaatje steken dit door je ketting ongeveer zoals op foto te leggen ( dit is het gemakkelijks om enkel de 2pinnen te raken die je moet hebben )

als deze vlak geslepen zijn tot tegen het plaatje neem je een beitel of stevige schroevendraaier en zet deze tussen het losgeslepen plaatje en de ketting en geeft er een goede slag op met een hamer zodat het plaatje los komt en je de rest allemaal kunt weg nemen

(op de foto zijn de pinnen niet weggeslepen is enkel voor demonstratie)
deze methode van ketting uit elkaar doen kun je ook toepassen als de originele ketting nog op de quad ligt

voor het plaatje los te kappen zorg je dat deze juist op het achter tandwiel ligt
voor het kettingspan systeem ga je als volgt te werk
de 4 inbus bouten achterkant van je brug lossen ( gewoon beetje los )

dan aan de zijkant van je brug aan het tandwiel zitten 2 gaten daar je inbus sleutel of een schroevendraaier in steken en je quad vooruit duwen of als je hem opgekrikt hebt aan je wielen draaien dan zie je dat de excentrische bus de as naar voor duwt

zodra deze volledig naar voor zit de nieuwe ketting plaatsen en opspannen door je quad terug achteruit te duwen let wel op dat je de ketting nog 2cm kunt oplichten anders is deze te fel gespannen
voor de inbus bouten op je brug terug vast te zetten deze volgorde aan houden
