Yamaha Raptor660 "03 lekt olie uit raar klepje

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Re: Yamaha Raptor660 "03 lekt olie uit raar klepje

Bericht door GWD »

cilinderhead schreef:je bent weer terug uit Thailand zie ik :p, als je nog draaigas nodig hebt ik heb hem nog liggen, heb al duimgas gekocht dus de draaigas is gewoon te koop.

weer een hamer en beitel monteur erbij :lol: haha, zonde van dat kapje denk dat dat nog wel wat moet kosten... anders even opzoeken bij motosport en dan het bestel nummer doorgeven bij de quad-dealer

Net terug ja :) Hamer + beitel = sleutelen met beleid, werkte altijd prima bij m'n crossmotor... krukaslagers vasthameren enzo :D Maar eeeh, ik heb al draaigas online besteld, alhoewel ik net begin te wennen aan duimgas, opzich niet eens heel onaardig.

Maarja wat kan zo'n kut kapje nou kosten, anders las ik de hele tering zooi gewoon dicht en maak er een gaatje in voor dat olie peil boutje, ik kan niet echt een functie bedenken voor dat klepje om heel eerlijk te zijn ..... of zit ik er nu heel erg naast??
Loud pipes save lives! http://www.geldprijs.com
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

whaha oke, bij een quad vindt ik zelf duimgas veiliger, omdat als je bijv een bocht maakt je minder snel gast geeft en ook het gas minder vast blijft houden.

Weet niet wat voor hamer je gebruikt? maar metalen hamer en lagers vast timmeren is niet zo goed.... andere hamer ook niet je kan het beter persen met bankschroef ofso.

Ik heb voor mijn nieuwe quad een stukje nodig voor de koppeling, hierin zit een gat met een zuigertje er in en dat is t wel een beetje. kost 170 euro... denk dat je voor dat kapje wel een 50 euro minimaal moet rekenen... wat betreft het lassen ik zou het niet doen als je hem ooit is wilt verkopen staat het niet netjes, is allu dus moeilijk te lassen, alles wordt zeer heet en kan daardoor zijn sterkte verliezen en je weet nooit of het nog ergens anders nut voor heeft.. zou gewoon een kapje bestellen :wink:
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door GWD »

cilinderhead schreef:whaha oke, bij een quad vindt ik zelf duimgas veiliger, omdat als je bijv een bocht maakt je minder snel gast geeft en ook het gas minder vast blijft houden.

Weet niet wat voor hamer je gebruikt? maar metalen hamer en lagers vast timmeren is niet zo goed.... andere hamer ook niet je kan het beter persen met bankschroef ofso.

Ik heb voor mijn nieuwe quad een stukje nodig voor de koppeling, hierin zit een gat met een zuigertje er in en dat is t wel een beetje. kost 170 euro... denk dat je voor dat kapje wel een 50 euro minimaal moet rekenen... wat betreft het lassen ik zou het niet doen als je hem ooit is wilt verkopen staat het niet netjes, is allu dus moeilijk te lassen, alles wordt zeer heet en kan daardoor zijn sterkte verliezen en je weet nooit of het nog ergens anders nut voor heeft.. zou gewoon een kapje bestellen :wink:
Hehe, ja ok, maar hoe heet het kapje :D
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

opzoeken in de technische tekening dan kan je het het bestelnummer zien en meestal staat er ook een naam bij, deze aan de quaddealer geven. of gewoon het kapje naar de dealer brengen deze kan hem vast bestellen.

http://www.motosport.com/atv/oem-parts/ ... upId=92953" onclick="window.open(this.href);return false;

heb hem even opgezocht:

CAP, TENSIONER CASE Bestelnummer: 34K-12215-03-00

kost op de site €21,08 valt nog mee dan :)
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.donutracing.nl
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door GWD »

cilinderhead schreef:opzoeken in de technische tekening dan kan je het het bestelnummer zien en meestal staat er ook een naam bij, deze aan de quaddealer geven. of gewoon het kapje naar de dealer brengen deze kan hem vast bestellen.

http://www.motosport.com/atv/oem-parts/ ... upId=92953" onclick="window.open(this.href);return false;

heb hem even opgezocht:

CAP, TENSIONER CASE Bestelnummer: 34K-12215-03-00

kost op de site €21,08 valt nog mee dan :)
Haha, ow dat valt inderdaad mee!! meestal als ik iets stuk maak dan is het net het enige onderdeel dat van een of andere zeldzame stof gemaakt is welke alleen in sommige kometen buiten ons zonnestelsel voorkomt, 21,08 is dus goed nieuws!! Bedankt!!
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

haha, als je onderdelen daarvan wou hebben had je geen 660 moeten kopen :lol:

Geen dank, hoop dat je hem zo kunt vinden :)
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.donutracing.nl
Plaats reactie