quad spuwt benzine uit de uitlaat

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
motorfreaksje
Toeschouwer
Toeschouwer

quad spuwt benzine uit de uitlaat

Bericht door motorfreaksje »

Hallo,

Ik heb een aantal jaren geleden een quad gekocht. Het is een suzuki uit 1994.
Hij heeft al altijd goed gereden en ik heb nooit al te grote problemen gehad.
Nu wil ik hem (na een aantal maanden niet meer gebruikt te hebben) opnieuw starten maar...
Op het moment dat ik wil starten draait de motor niet volledig rond,
een enkele tik kan je horen.
En na een aantal keren opnieuw te proberen spuwde de quad benzine uit de uitlaat.
Nu dacht ik dat de batterij plat was, ik heb hem opgeladen maar toen gebeurde hetzelfde.
Wie kan mij helpen?

Grtz
Robby
ktm_driver
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: quad spuwt benzine uit de uitlaat

Bericht door ktm_driver »

hee

misschien kan het zijn dat je carberateur overloopt, en de benzine in je cilinder gooit waarna hij helemaal vol loopt en het uittuft! is het een twee takt?

wat bijv kan zijn, je vlotter in je carberateur zit vast, door lang stil staan, normaal zou dan je carberateur overlopen en de benzine onderuit via een slangetje weglopen, dit kan ook nog verstopt zitten en dan loopt de benzine gewoon je cilinder in, en loopt hij helemaal vol en het uittuft!

het tikje kan zijn dat je start relais het begeven heeft, hou die twee draaiden van je start relais maar is tegen elkaar, als hij dan start is je relais kapot en kun je voor 20 euro een universele krijgen

suc6!
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ik vermoed ook benzine in de cilinder, ik zou de uitlaat er af halen, bougie eruit en dan starter wat laten draaien zodat hij de benzine kan uitspuwen.
't is natuurlijk wel niet ideaal voor je krukas lagers en dergelijke want die zijn nu niet echt goed gesmeerd. Dus in het begin als hij terug start mss ff rustig aan.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

als het een 4takt is, direkt olie vervangen voor je hem start
never drive faster then your angel can fly
motorfreaksje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door motorfreaksje »

hallo,

Bedankt voor jullie uitleg,
er was inderdaad benzine door de cilinder gelopen omdat de vlotter niet meer terug kwam
(door hem lang niet gebruikt te hebben) en de carbolateur liet de benzine gewoon door in de motor.
helemaal verzopen...
Ik heb de bougie met mijn oom er uit gehaald, laten démarreren en alle benzine uit de cilinder laten spuiten.
De benzine kraan heb ik dicht gedraait.
Daarna de quad op zijn achter wielen gezet en weer starten, er kwam zeker 1 liter benzine door de uitlaat.
Toen wou hij wel terug starten.
Daarna heb ik hem laten droog draaien tot hij vanzelf stil viel en was het opgelost.
De vlotter hebben we een tikje gegeven met de moersleutel en werkt nu terug.

MVG
Robby
Plaats reactie