Raptor 660 wrak --> Raptor Supermotard 660 Reaper

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Raptor 660 wrak --> Raptor Supermotard 660 Reaper

Bericht door GWD »

Ik ben dus net afgestudeerd (naja Bachelor of business nu officieel), wist dat ik problemen ging krijgen om van een maand of 1,5 lekker niks doen te genieten alvorens te gaan werken. Ik heb me dus een raptor 660 '03 wrak aangeschaft (motorisch goed) en ben vervolgens lekker 2 weken naar Thailand gegaan. Bij terugkomst vol met energie ben ik gelijk eens begonnen om hier een paar veranderingetjes in aan te brengen.

Dit topic is niet alleen bedoeld om met jullie te delen wat ik doe, maar ook om om raad te vragen aangezien dit mijn eerste ombouw quad is, ik ben ook redelijk nieuw qua quads en weet dus niet van alles hoe het heet ghe ghe.

Dit is de raptor in de staat waarin ik hem heb gekregen. Roest, overal krassen en geen functionerende electra, gelukkig start hij in 1 keer drukken, ook na 2 weken stilstaan en rijdt hij als een idioot (tot ik een of ander klepje van de cilinder brak, maar dit is besteld en wordt vervangen)

Afbeelding

En nu om te beginnen die afschuwelijk gehavende kappen aanpakken. lekker schuren, hoe therapeutisch!!

Afbeelding

Men neme sick veel schuurpapier van 180 tot 1200 en schuren zijn / haar armen naar de klote, dan zijn die klere krassen weg en kun je gaan primeren,.....

Afbeelding

En dan proberen de primer glad te krijgen!! Ook fucking leuk, weer een uurtje of wat schuren!!

Afbeelding

En dan komt het kunstje, het spuiten van de kappen.. en spuiten kon ik gelukkig al dus dat hoeft niet experimenteel te gebeuren ..beetje jammer dat dit niet experimentele deel het goedkoopste deel is hehe.

Afbeelding

En het mooie van 2 kappen hebben is... dat alles NOG EEN KEER KAN YEEEEEYY!!!!

Afbeelding

Ondertussen alles laten drogen, dan maar eens het pakketje dat al 2 dagen in de gang staat open trekken en op de quad schroeven .. spoor verbreders :D. Let vooral op de prachtige super solide steun die ik gemaakt heb om de quad op te zetten. Bestaat uit eeeh, stenen, emmertjes, een karretje, een kapotte parasolsteun en een plank... SUPER solide. Ghetto garage!!

Afbeelding

Ondertussen is mijn lak uitgehard na een nachtje staan in de cleanroom. Dan komt nu het moment supreme is al mijn werk voor niets geweest en barst de lak bij de eerste beweging, of heb ik de hoeveelheid flex moeiteloos aangevoeld en rekt de lak netjes mee .... Hij rekt netjes mee natuurlijk ;) Dus is het tijd om het andere FEDEX pakje eens van de deurmat te pakken en de AMR Racing reaper stickerset eruit te halen en met een fohn en een hoop irritatie aan de gang te gaan... Resultaat mag dr zijn!!

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig was dit pas de eerste kap en is er dus nog voldoende ruimte om het in de soep te laten lopen!! NU tijd voor nachtrust en morgen verder!!

To do lijstje:
Yamaha R6 veren installeren
Velgen + banden op de kop tikken
Dik stuur op de kop tikken
Kap voor over de uitlaatbocht zoeken / maken
Frame spuiten
Blok 100% olie dicht maken, hij zweet nu nogal
achteras ontroesten en vernissen
electra aansluiten
Dashboard maken van alu en carbon ofzo
Handgas erop zetten
Teller vervangen deze doet het niet goed (geeft max 30 aan op de snelweg en zit water onder het scherm)
Stuurdempertje zoeken indien nodig
Eventueel uitlaat vervangen aangezien deze het alarm van de buurmans auto laat afgaan als ik de quad start :D

Nog meer ideeën???
Loud pipes save lives! http://www.geldprijs.com
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Re: Raptor 660 wrak --> Raptor Supermotard 660 Reaper

Bericht door Zakie »

Goed bezig , nog een 660 erbij super 8)
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

GWD schreef:Nog meer ideeën???
Een fastoenlijke camera kopen. :D

Leuk projectje, blijf ik zeker volgen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door GWD »

Jazzy schreef:
GWD schreef:Nog meer ideeën???
Een fastoenlijke camera kopen. :D

Leuk projectje, blijf ik zeker volgen.

Hehe, da's mn telefoon, das handig dan kan ik ze gelijk naar mn computer mailen. :afgestudeerd:
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

Ben benieuwd naar je project. Leuk om weer een 660 voorbij te zien komen :) Hoe heb je je kappen trouwens gespoten? Want jij hebt het over weekmakers, maar ik zie je niet bezig met een compressor. Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag?
Raptor 660 SM
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door GWD »

Mark_T schreef:Ben benieuwd naar je project. Leuk om weer een 660 voorbij te zien komen :) Hoe heb je je kappen trouwens gespoten? Want jij hebt het over weekmakers, maar ik zie je niet bezig met een compressor. Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag?
Tis natte vinger werk he :) Thinner op de kap smeren en spuiten hihi, je zou zeggen dat het verdampt maar bij mij werkt het ... kan zijn dat ik gewoon altijd geluk heb daarmee :D
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door GWD »

Kleine update.

Kep mn yamaha R6 veren binnen en die zitten er inmiddels onder, ook heb ik een paar leuke velgjes + maxxis spears 255 / 40 - 10 erbij op de kop weten te tikken. Die zitten d'r nu onder.. heb het lekkende stukje motorblok even opgelost met een creatief toevallig passend stukje plastic/karton achtig spul + vloeibare pakking, na een half uurtje rijden nog steeds droog, dus dat werkt beter dan het originele klepje hehe.

Hijs nu dus fucking laag, en stuitert alle kanten op, heb de voorveren op z'n lost gezet maar het is nog steeds amper te rijden. Nu heb ik dus een kleine vraag, ik heb hier nog een stuurdemper liggen van een motor, dat moet gewoon te monteren zijn met een beetje creatieve constructie, dus iemand suggesties ervoor????

Hij ligt op de foto met de veren erboven even voor het idee :)

Afbeelding

Zo heb ik tijdelijk het klep probleempje succesvol verholpen :D

Afbeelding

En zo staat de quad er momenteel bij. Helaas moet ik toegeven dat het spuitwerk toch niet bestand blijkt tegen de hitte van de uitlaat. Daar zijn een paar scheurtjes ontstaan .... Dus nu sta ik voor de keuze om het hele ding te schuren, de stikkers te verwijderen voor zover mogelijk en hem alsnog te laten spuiten bij een spuiterij, of om dat stukje onderin gewoon te negeren :)

Meningen??

Afbeelding
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

een keer een foto van het geheel is niet verkeerd :p
zou dat stukje gewoon lekker laten ziten waar het zit, anders is het sonde van de sticker
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door GWD »

ja maar de voorkap zit er nog niet op ;) ik heb daar nog geen stikkers opgeplakt omdat ik eerst even wil beslissen wat ik met de kappen ga doen. 2x al die zooi eraf pellen is helemaal moeilijk ...
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door GWD »

owja en daarbij komt morgen:

Nieuwe teller
nieuw stuur
handgast
nieuwe grips
en nog een paar dingen maar ik ben vergeten wat ik allemaal waar besteld heb ghe ghe
Patje88NL
Quadrider
Quadrider

Bericht door Patje88NL »

mooi om nog een 660 te zien :D Ook al lekker bezig zie ik :applaus:
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door GWD »

Zoow, alles zit erop, handgas nieuw stuur nieuwe teller etc. was al donker gister dus geen tijd gehad om foto's te maken . nu alleen ana de sporing werken want dat ding stuitert echt de weg over, levens gevaarlijk haha.
maxxer
Quadracer
Quadracer

Bericht door maxxer »

foto's :honger: :honger:
:p grtjz
<<<MAXXER_300>>>
GWD
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door GWD »

Ben ze net aan het uploaden, ben de hele middag bezig geweest met de sporing, opzich is hij nu redelijk te rijden, behalve als er een oneffenheid in de weg zit dan springt ie nog steeds de baan over ... dus ik zoek nog een stuurdemper :) Eventueel (in)ruilen op een yamaha R1 . R6 stuurdemper, die heb ik nog liggen ;)

Ik heb btw ook besloten om hem toch maar pro te laten spuiten, zat zelf te denken aan zwart pearlescence ofzo... ik zoek dus ook nog het adres van een goeie(kope) spuiter :)
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

heb mijn bashan in monster energie kleuren laten spuiten voor 250 euro, allebei grof metallic :)
bij JGO in chaam
Plaats reactie