vraag 1
Ik heb wat speling op mijn achteras, als de quad achter op blokken staat en ik beweeg het wiel naar voor en naar achter (niet draaien) is er duidelijk speling. Is dit verholpen met nieuwe lagers, want die heb ik al liggen?
vraag 2
Ik heb mijn tandwielen vervangen van 14-38 naar 15-36, Nu zie ik dat bij het achtertandwiel de ketting de tandwielhub net raakt (echt ook maar net) Kan dit kwaad?
foto:
Bij voorbaat dank voor de reacties!
Groet Marco
Laatst gewijzigd door MarcoT op do 16 sep, 2010 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
inderdaad... dat lijkt me niet zo fijn als dat daar langs gaat.. lagers vervangen... de as moet er uit en de exenter ( ovale allu huis in de achterbrug.) deze kan je er uit halen en hier zitten de 4 lagers in. ik denk dat je ze er zelf niet uit krijgt dus zou het geheel ( excenter ) naar bijv quadwinkel brengen en dan de nieuwe lagers er ook bij geven en hem deze laten vervangen. bij quadwinkel kost dat rond de 40 euro ( werkplaatskosten )
Succes
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
MarcoT schreef:Bedankt voor de reacties!
Ga het toch zelf doen als het niet lukt kan ik hem altijd nog wegbrengen
Groet Marco
Goed idee, heb ik ook gedaan. In het ergste geval moet je even op stap met dat lagerhuis, maar de rest kun je gewoon zelf en is prima te doen.
Daar ben ik inmiddels achter, die lagers zitten echt vast. alles flink ingespoten met wd40 en dan kijk ik morgen nog een keer.
De rest verwijderen viel overigens erg mee.
Groet Marco
een dikke stale pen pakken (verleng stuk 1/2 dop)
en met een 1kg moker slaan niet tikken maar echt slaan
en met de ronding mee slaan dus eerst op 12uur dan 3 uur dan 6 uur dan 12uur enz enz enz
als je maar op een plek slaat dan kan je het lager scheef slaan en dan gaat hij alleen maar moeilijke er uit
sterkt morgen of straks
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
mobydirk schreef:een dikke stale pen pakken (verleng stuk 1/2 dop)
en met een 1kg moker slaan niet tikken maar echt slaan
en met de ronding mee slaan dus eerst op 12uur dan 3 uur dan 6 uur dan 12uur enz enz enz
als je maar op een plek slaat dan kan je het lager scheef slaan en dan gaat hij alleen maar moeilijke er uit
sterkt morgen of straks
Heb ik geprobeerd maar zit echt muurvast, ik laat de boel morgen er toch maar even uitpersen voordat ik doe boel naar de kl.te ram
groet Marco
Het is gelukt!
De boel zit weer in elkaar en geen speling meer.
Ik heb er vandaag mee gereden maar nu heb ik een vraag is het normaan dat het lagerhuis/swingarm heet word na het rijden?
Groet Marco
P.S. zal binnenkort even foto's posten van de klus.
hoi weet je zeker dat je je nieuwe lagers er ver genoeg hebt ingeslagen?? als je ze er niet ver genoeg in tikt en je draait de 2 moeren aan van je as draai je eigenlijk je lagers kapot waardoor ze zwaar gaan lopen en warm worden
bonzaiking schreef:hoi weet je zeker dat je je nieuwe lagers er ver genoeg hebt ingeslagen?? als je ze er niet ver genoeg in tikt en je draait de 2 moeren aan van je as draai je eigenlijk je lagers kapot waardoor ze zwaar gaan lopen en warm worden
En hoe weet ik dan wanneer ze er ver genoeg in zitten?
Volgens mij gaan ze niet verder dus....aan is aan zeggen ze toch altijd?
Groet Marco