Achteraslagers vervangen Honda TRX 400EX
-
- Easy Quadrider
Achteraslagers vervangen Honda TRX 400EX
Ik kocht mijn Honda met slechte achteraslagers en ben vorige week begonnen met het vervangen van het spul!
Alles was nog eerste montage dus zat het verschrikkelijk vast allemaal!
Bij het loshalen van de stel/borgmoeren van de as had ik al een uitdaging! Het spul zat zo vast dat ik m met de brander heb moeten verwarmen om het los te krijgen.
Uiteindelijk alles gelukt en uit elkaar gehaald. Het linker lager was helemaal verrot en de kogels vielen er al uit!
Het lagerhuis, waar beide lagers ingeperst zitten was wat smerig en had wat oxidatie. Bij het verwijderen van de lagerschalen en het schoonmaken van het huis kwam ik dit tegen:
Ben dus uiteindelijk even bij de dealer langs geweest voor een nieuw huis en dat ging €450.- kosten!
Toen ben ik even gaan speuren en vond m op Ebay nieuw voor €150,- inc. verzenden naar Nederland!
Dit is een lagerhuis van Lone Star http://www.lsracing.com/ Hij wordt compleet geleverd met keerringen en lagers erin!
Ik zit nu op mn spullen te wachten en dan ga ik m snel weer in elkaar zetten!
Ondertussen kan ik lekker mn andere onderhoud uitvoeren zoals olie en filter te verversen, luchtfilter schoonmaken of vervangen, kleppen stellen en alles gewoon even te controleren!
Voor degene die alleen de lagers en keerringen hoeven te vervangen hier de maten:
Lagers: KOSO 6908RS (40x62x12mm) evt. te vervangen door een ander merk
Keerringen: 52x62x7mm
Je kan t in een setje kompleet krijgen van "All Balls" of gewoon los kopen bij een SKF-Dealer, maar zorg wel dat je dichte lagers krijgt want je kan ze niet smeren
Als alles goed is gaan we volgende week Full Gasz over de Maasvlakte!
Alles was nog eerste montage dus zat het verschrikkelijk vast allemaal!
Bij het loshalen van de stel/borgmoeren van de as had ik al een uitdaging! Het spul zat zo vast dat ik m met de brander heb moeten verwarmen om het los te krijgen.
Uiteindelijk alles gelukt en uit elkaar gehaald. Het linker lager was helemaal verrot en de kogels vielen er al uit!
Het lagerhuis, waar beide lagers ingeperst zitten was wat smerig en had wat oxidatie. Bij het verwijderen van de lagerschalen en het schoonmaken van het huis kwam ik dit tegen:
Ben dus uiteindelijk even bij de dealer langs geweest voor een nieuw huis en dat ging €450.- kosten!
Toen ben ik even gaan speuren en vond m op Ebay nieuw voor €150,- inc. verzenden naar Nederland!
Dit is een lagerhuis van Lone Star http://www.lsracing.com/ Hij wordt compleet geleverd met keerringen en lagers erin!
Ik zit nu op mn spullen te wachten en dan ga ik m snel weer in elkaar zetten!
Ondertussen kan ik lekker mn andere onderhoud uitvoeren zoals olie en filter te verversen, luchtfilter schoonmaken of vervangen, kleppen stellen en alles gewoon even te controleren!
Voor degene die alleen de lagers en keerringen hoeven te vervangen hier de maten:
Lagers: KOSO 6908RS (40x62x12mm) evt. te vervangen door een ander merk
Keerringen: 52x62x7mm
Je kan t in een setje kompleet krijgen van "All Balls" of gewoon los kopen bij een SKF-Dealer, maar zorg wel dat je dichte lagers krijgt want je kan ze niet smeren
Als alles goed is gaan we volgende week Full Gasz over de Maasvlakte!
Livin' On The Edge Is A Way Of Life...
Yamaha Raptor 700 SE 2008 Yamaha Raptor 660 2005 Honda TRX400ex 2000 KTM 525XC ---> Ride It, Like Ya Stole It!
To Do List: Buy a CAN AM RENEGADE 1000XXC
Yamaha Raptor 700 SE 2008 Yamaha Raptor 660 2005 Honda TRX400ex 2000 KTM 525XC ---> Ride It, Like Ya Stole It!
- dirt-driver
- Quadfanaat
Re: Achteraslagers vervangen Honda TRX 400EX
hallo
ik ben nu ook bezig men achteras lagers te vervangen.
maar er zitten wat slijtage ringen in men as op de plaats waar de lagers zaten. ik heb iets te lang gewacht met vervangen .
nu is de diameter van de as: 39,9mm
de binnenste diameter van de lagers is 40mm.
nu is mijn vraag: kan ik mijn as gewoon houden, of is die 0,1 mm net teveel ?
alvast bedankt, mvg jeffrey
maar er zitten wat slijtage ringen in men as op de plaats waar de lagers zaten. ik heb iets te lang gewacht met vervangen .
Power is nothing without controll
-
- Quad Master
jij hebt het zelfde lagerhuis als ik in mijn gasgas, om de ketting te spannen heb je een speciale sleutel nodig en ik denk dat joun ashuis is gebroken omdat de vorige eigenaar met iets anders er op heeft lopen slaan. heb jij deze sleutel en weet je waar je dees kan krijgen? ik zoek er namelijk ook nog een
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
- yamahakoppel
- Quad GOD
loctite heeft daar produkten voor om die speling op te vullen maar weet niet hoe fel de as beschadigd is, maar anders een nieuwe as of een mooie occasiedirt-driver schreef:hallo
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Quadrider
zelf maken anders?cilinderhead schreef:jij hebt het zelfde lagerhuis als ik in mijn gasgas, om de ketting te spannen heb je een speciale sleutel nodig en ik denk dat joun ashuis is gebroken omdat de vorige eigenaar met iets anders er op heeft lopen slaan. heb jij deze sleutel en weet je waar je dees kan krijgen? ik zoek er namelijk ook nog een
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
-
- Quad Master
zou kunnen maar koop m liever
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
-
- Easy Quadrider
Die "sleutel" is niets meer dan een stift jongens! Een Boor in de juiste maat doet hetzelfde werk! Je moet alleen wel zorgen dat alles goed gangbaar is,dus het mooiste is het uit elkaar halen als t niet soepel beweegt en alles even reinigen en netjes weer in vetten...
-
- Easy Quadrider
Dat is mijn ashuis en dat is gebroken doordat er teveel speling op de lagers zat...cilinderhead schreef:jij hebt het zelfde lagerhuis als ik in mijn gasgas, om de ketting te spannen heb je een speciale sleutel nodig en ik denk dat joun ashuis is gebroken omdat de vorige eigenaar met iets anders er op heeft lopen slaan. heb jij deze sleutel en weet je waar je dees kan krijgen? ik zoek er namelijk ook nog een
- dirt-driver
- Quadfanaat
probleem is op gelost.
heb een achterhuis besteld met lagers erin, en ze waren iets kleiner als 40mm dus ze passen precies:D
en als ze eenmaal warm worden, gaan ze ook vast om de as zitten.
heb een achterhuis besteld met lagers erin, en ze waren iets kleiner als 40mm dus ze passen precies:D
en als ze eenmaal warm worden, gaan ze ook vast om de as zitten.
Power is nothing without controll