Daan's Bashan ST-7 restauratie

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Daan's Bashan ST-7 restauratie

Bericht door Daniello »

Hey mensen,

zoals sommige misschien weten heb ik een week of 2 geleden een flink afgeragde Bashan ST-7 uit 2007 op de kop weten te tikken.

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 44#p444644" onclick="window.open(this.href);return false;

Mede omdat je lekker met rijbewijs B quad kunt rijden, wilde ik er altijd graag al eens een hebben (op vakantie vaker quad uitstapjes gedaan en was altijd wel lachen!). Aangezien ik niet 1 maar meerdere hobbies heb die geld kosten, is de keuze op de Bashan gevallen (want o wat staan er mooie andere te koop!!!).

Over het hele frame zat roest, de complete voorophanging moest verniewd worden, de achteras had speling, de achterbrug was flink geroest, ketting + tandwielen waren op, uitlaat compleet verroest, remblokjes op, lagers + keerringen versleten, 1 achtervelg gescheurd, lekke band enz enz...MAAR!!! het blokje daarentegen was wel nog uiterst goed...EN!!! :lol: ik kan nu wel lekker sleutelen :lol:

Maargoed, om jullie een idee te geven waar ik aan begonnen ben een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Daniello op wo 22 sep, 2010 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Re: Daan's Bashan ST-7 restauratie

Bericht door Daniello »

Na complete demontage tot op het kale frame (na geheel opgeschuurd te hebben...gespoten met Hammerite metaallak...doet wonderen...), rustig weer begonnen met opbouwen...met daar waar nodig nieuwe onderdelen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is uiteraard nog niet geheel klaar, ermoeten nog heel wat kleine dingetjes gedaan worden! Ik ben nog op alle aluminium onderdelen aant wachten, die origineel oranje van kleur zijn (steps, stuurbevestiging, kapjes op het motorblok, oliepijldop). Deze worden zwart geannodiseerd. De carb moet nog perfect afgesteld worden...allemaal van die kleine dingetjes....ik houd jullie op de hoogte :bier:

Groeten,

Daan
Laatst gewijzigd door Daniello op ma 09 mei, 2011 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Lekker bezig! Op die 1e foto's zag die er echt wel slecht uit, maar nu is dat mooi opgelost!!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Hey,

Ik zie dat je van sittard bent.
Ben er zelf 7 dagen per week :D

Wie weet treffen we ons eens :wink:
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

mooi projectje
die had echt nood aan een opknap beurtje :p
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
maxxer
Quadracer
Quadracer

Bericht door maxxer »

al grote verbetring dan in het begin :wink:
ik ben benieuwt naar het resultaat :p
grtjz
<<<MAXXER_300>>>
MarcoT
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door MarcoT »

Mooi project! Jij weet wel van aanpakken!
Groet Marco
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Van die eerste foto's werd ik niet vrolijk, maar het (voorlopige) resultaat mag er zijn. Hoeveel van die bussen Hammerite had je nodig voor het frame en onderdelen? Nog primer gebruikt of zo over het kale metaal?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Daniello »

Jazzy schreef:Van die eerste foto's werd ik niet vrolijk, maar het (voorlopige) resultaat mag er zijn. Hoeveel van die bussen Hammerite had je nodig voor het frame en onderdelen? Nog primer gebruikt of zo over het kale metaal?
Ik heb 2,5 bus Hammerite verbruikt op het frame, achterbrug en losse delen van metaal. Ik heb uiteraard eerst het frame geheel kaal gemaakt en erna bewerkt met een staalborstel en erna met schuurpapier korrel 120. Geheel roestvrij heb ik hem niet gekregen, maar daar is de Hammerrite juist voor bedoeld. Je kunt het zonder primer, gewoon meteen (in een paar lagen) over spuiten.

Groeten,

Daan
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

lekker bezig daan :applaus:

gr, hardcorechaam aka bashanboy :)
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Daniello »

Gisteren nog lekker aan mijn Japjummer gewerkt :D

MTB binnenbanden om de potjes van de voorschoks getrokken (zodat die lelijke oranje kleur weg is). Tevens even gekeken waar ik de nieuwe verlichting ga monteren, deze zitten nog niet vast. Ook heb ik nieuwe LED knippers gemonteerd icm apparte weerstanden (anders werkten ze niet). Ik heb ze richting de binnenzijde gemonteerd, omdat ik van die uitstekende dingen niet mooi vind.
Afbeelding

Nieuwe Champion bougiedop met NGK BR8ES bougie. Tevens de EGR verwijderd, gat in de cilinder gedicht met vuurvaste kit en een alu afdichtplaatje gemaakt.
Afbeelding

Hier zijn de kappen, die ik wit gespoten heb professorisch gemonteerd. Een nieuw LED achterlicht met ingebouwde kentekenplaatverlichting zit erop. Raptorlook kap (matzwart gespoten) en nieuwe witte handvaten :idea: + nieuwe bredere achtervelgen. TwinAir luchtfilter gemonteerd en de nieuwe KTM125SX demper is omgelast en gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Nu is het nog wachten op mijn nerfbars, de geannodiseerde onderdelen (steps, oliepijldop, stuurbevestiging en 2 kapjes van het blok), nieuw geheel zwart zadel en zwarte handkappen. Daarna komt de nieuwe bestickering erop en is hij ver klaar....kan er eindelijk gereden worden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik houd jullie op de hoogte!

Groeten,

Daan
Laatst gewijzigd door Daniello op ma 09 mei, 2011 21:58, 4 keer totaal gewijzigd.
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
klaas136
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door klaas136 »

goed bezig . :applaus:
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
maxxer
Quadracer