mx jake schreef:ik heb even een vraagje over die lockup clutch
kan je de koppeling nog wel inknijpen als je blok optoeren is
Word wel harder knijpen waarschijnlijk.
Maar als die geen druk op de platen heeft als die bijna geen toeren maakt... hoef je dus in feite
niet meer te koppelen.
Je hebt ook altijd nog een statische druk op je koppelingsplaten, anders zou je koppeling bij lage toeren niet aangrijpen.
@ tjobbie buiten het feit dat het erg mooi staat heeft het eigenlijk wel nut ? ik zou eerst het blok in elkaar zetten en proefrijden met normale koppeling en kijken of hij doorslipt. Nu je de lockup clutch er al op heb zitten weet je niet of het wel echt nodig was en of het wel echt werkt.
het heeft zeker wel nut, kijk maar naar mike bijv, hij heeft ook meer vermogen uit z,n quad gehaald met een bigbore.
hij heeft er ipv8, 9koppelingsplaten in gelegt + extra stevige drukveren en hij slipt nog een beetje op hoge toeren.
de standaardkoppeling is maar bestand tot rond de 65hp, daarna moet je echt maatregelen gaan nemen.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Je hebt ook altijd nog een statische druk op je koppelingsplaten, anders zou je koppeling bij lage toeren niet aangrijpen.
@ tjobbie buiten het feit dat het erg mooi staat heeft het eigenlijk wel nut ? ik zou eerst het blok in elkaar zetten en proefrijden met normale koppeling en kijken of hij doorslipt. Nu je de lockup clutch er al op heb zitten weet je niet of het wel echt nodig was en of het wel echt werkt.[/quote]
het heeft zeker wel nut, kijk maar naar mike bijv, hij heeft ook meer vermogen uit z,n quad gehaald met een bigbore.
hij heeft er ipv8, 9koppelingsplaten in gelegt + extra stevige drukveren en hij slipt nog een beetje op hoge toeren.
de standaardkoppeling is maar bestand tot rond de 65hp, daarna moet je echt maatregelen gaan nemen.[/quote]
sorry
ik had het verkeerd begrepen van de monteur.
er is nu alleen de 1e plaat vervangen door een gewone
en de diafragma veer is er nu uit
en er zit nu dus nog steeds 8 platen + strakke veren in
9 platen is mogelijk maar dan moeten alle platen worden vervangen door dunnere
en je binnenhuis v/d koppeling moet worden aangepast.
dat laatste gaat dan nog zeker een x gebeuren zodra me platen op zijn.
don't ride, just fly yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
De statische druk bedoel ik mee de druk op de koppeling van de veren, daarnaast krijgt tjobbie nu extra druk door de lockup clutch wanneer zijn toerental stijgt. de druk van de veren is statisch en van de lockup clutch variabel (toerental afhankelijk)
@ mx jake: je zou er idd. Bijv. Een pingelshift op kunnenzetten dan hoef je helemaal niet meer te koppelen behalve uit stilstand.
direct koppelen zonder de onsteking even te onderbreken lijkt met niet echt bevordelijk voor de motor.
Het moet natuurlijk ook nog een klein klein beetje duurzaam zijn.
Ik heb andere lockup gebruikers deze vraag gesteld en deze zeggen dat je nog geeneens merkt dat ie erzit, behalve dat ie z,n werk doet en zorgt dat de koppeling niet slipt, dus ben wel beniewd.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
ik ben niet zo bekent met 1cilinders
maar ik weet dat met crossmotoren op schakelen zonder koppeling
en met mijn 4cilinder doe ik dat ook
sterker nog met mijn quad schakeld hij mooier zonder koppeling als met
dus waarom kan dat bij jullie het niet met de 1cilinders??.
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!