Waarom moeten mensen altijd klagen

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Proevoquad
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 500
Lid geworden op: ma 06 sep, 2010 10:06

Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door Proevoquad »

Hallo

Ik ben Fre en ben 23jaar.

Ik heb mijn quad een kymco kxr 250(gekocht bij quadshop)nu een maand in het bezit en veel fun gehad(ook kleine problemen gehad aan de batterij maar zelf een nieuwe gezet)
We gaan altijd met een paar man in het weekend rijden.
Nu gisteren de politie hier aan de deur gehad dat ik in het veld op mais ga rijden en dat er iemand gaan klagen is.
Dat zou in de week zijn en bijna elke dag,terwijl ik nooit rijd in de week,toch erg dat die oudere mensen tegen niks meer kunnen en dan zo dingen gaan zeggen en dat de politie dan zonder bewijs hier aan de deur komt bellen en mij precies niet gelooft
Nu is het zo dat het met de buren niet goed klikt want ze klagen altijd.
Ik trek het mij natuurlijk niet aan maar dat ben je na een tijdje wel moe.
Kan ik daar niks tegen doen ?
Want elke keer als ik met mijn quad ga rijden zullen ze wel naar de poltie bellen zeker.

Ben van Vlaams brabant-Limburg
Als er mensen zijn die veel kennen van quads in die regio laat mij iets weten,moest er dan iets zijn kan ik het altijd vragen.
Altijd makkelijk :)
#27 Fre
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door JohnBeton »

ik denk niet dat je er veel aan kan doen, maar als je buur de politie belt dat jij aan het rijden bent en het is niet zo, dan laat je de politie gewoon naar je quad kijken, laat ze aan het motorblok of de uitlaat voelen, als die koud zijn kan jij niet gereden hebben...
Wettelijk gezien mag je zelfs op dat maisveld rijden als je toestemming hebt van de eigenaar, zolang je maar met 1 quad aan het rijden bent, als je met meerdere tegelijk rijdt val je onder crosswedstrijden en heb je vergunning nodig.
Als je alleen rijdt mag het wel, maar je mag geen geluidsoverlast produceren, en dat is wss het knelpunt, maar dan moeten ze het meten voor dat ze verdere stappen kunnen ondernemen
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 14 apr, 2010 11:41

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door pointblanque »

geluidsoverlast is toegestaan van 10:00 tot 22:00 en tot bepaald db, nou me dikke dat hun die db's ook bij hun huis horen, anders even naar politieforum gaan daar vragen
mijn insziens kunnen ze hoog en laag springen maar geen poot om op te staan, ach en als hun pesten kan je altijd terug pesten ;)
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door Jazzy »

pointblanque schreef:geluidsoverlast is toegestaan van 10:00 tot 22:00 en tot bepaald db, nou me dikke dat hun die db's ook bij hun huis horen, anders even naar politieforum gaan daar vragen
mijn insziens kunnen ze hoog en laag springen maar geen poot om op te staan, ach en als hun pesten kan je altijd terug pesten ;)
Het gaat niet alleen over geluidsoverlast. Crossen zonder vergunningen en toestemming en dergelijke is gewoon verboden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 14 apr, 2010 11:41

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door pointblanque »

ja sorry heb verkeerd gelezen dacht dat het zijn maisveld was, en ook niet gezien uit belgie, daar is de wetgeving anders...
Proevoquad
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 500
Lid geworden op: ma 06 sep, 2010 10:06

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door Proevoquad »

Het blijft raar dat ze zeggen dat ze mij alleen zien crossen op een maisveld in de week en dat is net raar,ik rijd alleen in de week en de plek waar die politie man zei daar ben ik nog nooit geweest met mijne quad,ik wou hem de papieren laten zien maar dat moest allemaal niet en moest zelf mijn quad niet zien maar zei wel dat ze mij gezien hebben daar,maar bewijzen had die niet.
Ik weet dat het de buren zijn want toen we zondag wa lawaai aan het maken waren met de quad en iets later vertrokken stonden ze buiten.
Het is mijn eerste quad dus ik doe zeker niet zot of gevaarlijk maar dan nog heb je mensen die de poltie bellen om je wat te pesten.
#27 Fre
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door tjobbie »

ik zou bij de buren aanbellen wat hun probleem nu precies is.
dit is het enigste wat je kunt doen, het probleem bij de bron aanpakken.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 574
Lid geworden op: za 03 jul, 2010 08:27

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door XeromeX »

Sommige mensen zeuren om te zeuren.

Zo kunnen we het bedrijf niet uitbreiden omdat ze altijd zeuren (2 buren, van 1 huis dus)....elk klein geluidje is een probleem.
Ze doen er alles aan om het bedrijf in de weg te zitten.
Stomme is, als mijn moeder haar paarden op de wei lopen voor hun huis( ONZE grond dus) klagen ze meteen, maar als er heel de tijd voor hun huis geraced word niet....

En als het dus niet zo goed al zit met je buren, zullen ze daar niet in gaan veranderen qua gezeur.
Je mag btw wel in dat maisland rijden?
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
Lazii
Quadrider
Quadrider
Berichten: 487
Lid geworden op: di 27 apr, 2010 21:51
Locatie: BE

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door Lazii »

Als er geen bewijzen zijn en ze blijven maar klachten neerleggen zonder enig bewijs, kan hij ze dan niet aanklagen voor laster of iets dergelijks ?
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door Zakie »

Ik heb de oplossing , een Quad meeting voor uwe Deur houden rond 40 Quads voor de Deur dan houw meneer zijn mondje wel dicht want als hij weer gaat klagen dan krijg hij weer de volle mep.

Ik heb zelf een een beroep waar klachten dagelijkse zaak zijn en voor de kleinste dingen, maar je krijgt altijd Stank Voor Dank! :chagarijn:
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door Gielen_24 »

JohnBeton schreef:ik denk niet dat je er veel aan kan doen, maar als je buur de politie belt dat jij aan het rijden bent en het is niet zo, dan laat je de politie gewoon naar je quad kijken, laat ze aan het motorblok of de uitlaat voelen, als die koud zijn kan jij niet gereden hebben...
Wettelijk gezien mag je zelfs op dat maisveld rijden als je toestemming hebt van de eigenaar, zolang je maar met 1 quad aan het rijden bent, als je met meerdere tegelijk rijdt val je onder crosswedstrijden en heb je vergunning nodig.
Als je alleen rijdt mag het wel, maar je mag geen geluidsoverlast produceren, en dat is wss het knelpunt, maar dan moeten ze het meten voor dat ze verdere stappen kunnen ondernemen
dus als je met 2 man aant rijden ben bv ik en men broertje me ieder hun eigen quad zijn wij aant racen :verymad:
wat is dat nu voor onozele zever :?
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door JohnBeton »

ja, dat is mss zever, maar dat is de wetgeving
Ik heb dat zelf nagevraagd bij de nodige instanties omdat ik ooit een eigen privé crossterreintje wou aanleggen.
Dat mag, maar je mag niet met meer dan 1 voertuig gelijktijdig rijden, anders is het een omloop of wedstrijd en daar moet je een vergunning voor vragen. Verder mag je ook geen springbergen hoger dan (dacht ik) 1m leggen, anders heb je een bouwvergunning nodig, enz. enz.
pastranafan
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 24 jan, 2010 09:32

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door pastranafan »

in holland mag dat wss maar in belgie niet hoor denk ik.
kfx project: in progress
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door Boncari »

JohnBeton schreef:ja, dat is mss zever, maar dat is de wetgeving
Ik heb dat zelf nagevraagd bij de nodige instanties omdat ik ooit een eigen privé crossterreintje wou aanleggen.
Dat mag, maar je mag niet met meer dan 1 voertuig gelijktijdig rijden, anders is het een omloop of wedstrijd en daar moet je een vergunning voor vragen. Verder mag je ook geen springbergen hoger dan (dacht ik) 1m leggen, anders heb je een bouwvergunning nodig, enz. enz.
Bouwvergunning voor springbulten, hahahaha :D :lol:

Wij crossen altijd op een maisland en dan op zaterdag aan het eind van de middag, we hebben nog nooit politie op bezoek gehad.
We zijn ook meestal maar met een paar quads en wat autos. Maar toen er 2-takt crossmotors bij waren begon de buurt te klagen, vind ik ook wel logisch want dat geluid gaat toch wel wat harder. Ook klaagden ze over het stof, maar dat was niet zo gek omdat de hele weg verduisterd was ;)

Conclusie zorg voor niet teveel herrie en dat je niet te lang/ te vaak aan het crossen bent, dan komt het meestal wel goed als je niet hele erge buren hebt.
Als de politie gebeld wordt dan moeten ze komen kijken, vaak hebben ze er niets op tegen. Er was zelfs een keer een vrij grote paascross, toen hadden mensen gebeld dat er crossmotors over de weg reden, dus toen kwam de politie vertellen dat dat niet mocht en de politie heeft zelfs nog een half uur staan te kijken en ouwehoeren. Ze sturen natuurlijk ook niet zomaar 100man weg ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Proevoquad
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 500
Lid geworden op: ma 06 sep, 2010 10:06

Re: Waarom moeten mensen altijd klagen

Bericht door Proevoquad »

Lazii schreef:Als er geen bewijzen zijn en ze blijven maar klachten neerleggen zonder enig bewijs, kan hij ze dan niet aanklagen voor laster of iets dergelijks ?
Idd ze hebben geen bewijzen,dus ik denk wel dat dit mogelijk is.
#27 Fre
Plaats reactie