Training Berghem 10-10-2010
Re: Training Berghem 10-10-2010
@ ardjuh heeft je raptor niet extreem veel toespoor, als je hem uit de veren trekt
never drive faster then your angel can fly
Re: Training Berghem 10-10-2010
He Scoops hier war gevonden voor je.
Ik was die met de blauwe yfz450r.
The 04-05 bikes had charging problems when the headlights were removed. The resistor kit essentially replaces the headlights allowing the battery to properly charge. With a gutted harness however, enough garbage is removed so that the battery usually charges fine without a resistor or headlights (like the capacitor though, this is not a guarantee). If you find that your battery is dying, a resistor might be what you need, but this is VERY rare. If you are running a kick start harness w/o a battery a resistor is rarely needed.
Q: What are the symptoms of needing a resistor kit?
If you are running a battery with either electric or kickstart, and you find that the battery is not staying charged while riding, you may need a resistor kit. If you are not running a battery and the motor spits/sputters/runs poorly with too much RPMs or throttle, then you may need a resistor kit. The best way to test for this is to measure the DC voltage between the red wire leaving the rectifier (+) and ground (-) with the engine running and battery unhooked... it should be around 10-14VDC. If you find that the voltage is much less and drops with increasing RPM, then a resistor should cure the problem. If it turns out that you need a resistor, I can send you a plug-n-play resistor kit.
Ik was die met de blauwe yfz450r.
The 04-05 bikes had charging problems when the headlights were removed. The resistor kit essentially replaces the headlights allowing the battery to properly charge. With a gutted harness however, enough garbage is removed so that the battery usually charges fine without a resistor or headlights (like the capacitor though, this is not a guarantee). If you find that your battery is dying, a resistor might be what you need, but this is VERY rare. If you are running a kick start harness w/o a battery a resistor is rarely needed.
Q: What are the symptoms of needing a resistor kit?
If you are running a battery with either electric or kickstart, and you find that the battery is not staying charged while riding, you may need a resistor kit. If you are not running a battery and the motor spits/sputters/runs poorly with too much RPMs or throttle, then you may need a resistor kit. The best way to test for this is to measure the DC voltage between the red wire leaving the rectifier (+) and ground (-) with the engine running and battery unhooked... it should be around 10-14VDC. If you find that the voltage is much less and drops with increasing RPM, then a resistor should cure the problem. If it turns out that you need a resistor, I can send you a plug-n-play resistor kit.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Training Berghem 10-10-2010
Leek mee te vallen toen ik ze eronder zette, maar kan denk geen kwaad als ik hem iets verstel... kan nogmx jake schreef:@ ardjuh heeft je raptor niet extreem veel toespoor, als je hem uit de veren trekt
wel een stuk naar binnen aan de bovenkant.
Is sowieso ff wennen met deze setup, denk dat ik de ophangpunten tzt nog iets anders ga zetten. Wil de
enorme veerweg behouden maar ook iets breder en lager kunnen blijven staan.
De veerweg bevalt wel goed, kan nu gewoon vliegen met de raptor
No Can't Do!
Re: Training Berghem 10-10-2010
Hij bedoeld met toe spoor betekend dat de wielen te veel naar binnen wijzen, dus naar mekaar toe staan.
Als de wielen los van de grond zijn moet er ong 1 1/2cm toe spoor zijn. Zo / \ moeten ze staan als je erop zit.
Als de wielen los van de grond zijn moet er ong 1 1/2cm toe spoor zijn. Zo / \ moeten ze staan als je erop zit.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Training Berghem 10-10-2010
Ik Ik weet het, kan ik nog verstellen... maar had zondag geen zin om me ball joints of a-armen los te gooien.ronnieb schreef:Hij bedoeld met toe spoor betekend dat de wielen te veel naar binnen wijzen, dus naar mekaar toe staan.
Als de wielen los van de grond zijn moet er ong 1 1/2cm toe spoor zijn. Zo / \ moeten ze staan als je erop zit.
Heb nog een heel lijstje van dingen die versteld / veranderd moeten worden, wilde eerst ff weten of ik met die banden en veren rond kon komen op een zachte baan.
Maar hoeveel toespoor mag die hebben als je in veert dan? Of maakt dat niet uit? En is het handig om op zand met veel meer toespoor te rijden? Zag er ook rijden die hadden vele centimeters toespoor als ze erop zaten.
No Can't Do!
Re: Training Berghem 10-10-2010
ik denk dat jij caster bedoelt
om je toespoor af te stellen hoef je geen balljoint los te maken
alleen de borg moeren op de spoorstangen
1 heeft rechte draad, de andre linkse draad
het nadaal van de afstelling die je nu heb, dat het lijkt alsof er een anker aan je quad hangt na een sprong
om je toespoor af te stellen hoef je geen balljoint los te maken
alleen de borg moeren op de spoorstangen
1 heeft rechte draad, de andre linkse draad
het nadaal van de afstelling die je nu heb, dat het lijkt alsof er een anker aan je quad hangt na een sprong
never drive faster then your angel can fly
-
- Quadrunner
- Berichten: 662
- Lid geworden op: di 02 okt, 2007 13:51
Re: Training Berghem 10-10-2010
Zaterdag naar nunspeet mannen!!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Training Berghem 10-10-2010
Ow wacht, gooi die dingen altijd door elkaar... nee die van mij staan evenwijdig || vind ik op de straat beter rijden,mx jake schreef:ik denk dat jij caster bedoelt
om je toespoor af te stellen hoef je geen balljoint los te maken
alleen de borg moeren op de spoorstangen
1 heeft rechte draad, de andre linkse draad
het nadaal van de afstelling die je nu heb, dat het lijkt alsof er een anker aan je quad hangt na een sprong
kan wel is proberen die dat anders te zetten idd.
Quad staat nog op de aanhanger, kan zo weer rijdenRandy Yamaha schreef: Zaterdag naar nunspeet mannen!!
No Can't Do!
- scoops
- Easy Quadrider
- Berichten: 223
- Lid geworden op: za 07 nov, 2009 13:09
- Locatie: Somewhere down de crazy river (z-o Brabant)
Re: Training Berghem 10-10-2010
Bedankt voor de reactie, alle problemen zijn al weer opgelost, en was de week erna nog maar eens terug gegaan naar berghem (dit keer zonder reserve accu's en met hoge banden). Voor dit weekend staat de offroad in Handel op het programma.ronnieb schreef:He Scoops hier war gevonden voor je.
Ik was die met de blauwe yfz450r.
The 04-05 bikes had charging problems when the headlights were removed. The resistor kit essentially replaces the headlights allowing the battery to properly charge. With a gutted harness however, enough garbage is removed so that the battery usually charges fine without a resistor or headlights (like the capacitor though, this is not a guarantee). If you find that your battery is dying, a resistor might be what you need, but this is VERY rare. If you are running a kick start harness w/o a battery a resistor is rarely needed.
Q: What are the symptoms of needing a resistor kit?
If you are running a battery with either electric or kickstart, and you find that the battery is not staying charged while riding, you may need a resistor kit. If you are not running a battery and the motor spits/sputters/runs poorly with too much RPMs or throttle, then you may need a resistor kit. The best way to test for this is to measure the DC voltage between the red wire leaving the rectifier (+) and ground (-) with the engine running and battery unhooked... it should be around 10-14VDC. If you find that the voltage is much less and drops with increasing RPM, then a resistor should cure the problem. If it turns out that you need a resistor, I can send you a plug-n-play resistor kit.
m.v.g. Scoops
YFZ450, It's a feeling