Startproblemen YFZ450

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Timo660
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Startproblemen YFZ450

Bericht door Timo660 »

heej,

Ik heb al 1maand last dat me quad heeeel slecht start.
Soms duurt het 10sec en dan start hij eindelijk en de andere keren houd het na een paar seconde op,
Hij krijgt de zuiger dan wel wat op en neer maar net niet genoeg om hem te starten of soms krijgt hij hem zelfs nieteens rond.
Na een tijdje heeft de accu dan niet genoeg power meer denk ik want dan hoor je er tikken vanaf komen als je hem probeert te starten. :verymad:
Ik heb hem afgelopen maand dus al super vaak moeten aanduwen om hem te starten....

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
mike04011977
Quad Master
Quad Master

Re: Startproblemen YFZ450

Bericht door mike04011977 »

is je accu niet naar de klote?
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
Timo660
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Timo660 »

ik las hier ergens dat het tikken aan een relais lag ofzo?
Accu naar de klote zou ook kunnen denk, maar ik hoop dat het op te lossen is door een los draadje vast te maken ofzo :p
yfz450
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door yfz450 »

zo te lezen je accu.
laad hem eens een nacht goed op met een acculader en als die loopt testen of die voldoende bij laad.
als accu spanning te laag wordt heeft deze niet alleen te weinig kracht om rond te gooien maar blijft er ook te weinig spanning over voor voeding van de onsteking,dus slechte vonk.
yfz450r Blauw/Wit 2012
Patrick(dl-901)
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Patrick(dl-901) »

heb hetzelfde probleem gehad en bij mij waren het de kleppen die versleten waren(zand)
1 of meerdere blijven dan open staan en dan verliest hij een hoop compressie.
succes
Timo660
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Timo660 »

een acculader heb ik niet dus hoe kan ik hem dan opladen?
Ik heb er wel een aantal x bijv 20min mee gereden en dan proberen te starten en dan deed hij het nog niet.
En een x moest ik in het donker zonder lichten rijden anders viel hij na 30sec ofzo uit :verymad:
Aan de kleppen ligt het denk ik niet want er ligt een nieuwe cilinder op en blok is nagekeken ongeveer 9uur geleden.
Patrick(dl-901)
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Patrick(dl-901) »

tja als je je lampen uit moet doen om te blijven rijden dan ligt het idd niet aan de kleppen... 8)
yfz450
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door yfz450 »

acculader kun je kopen in de winkel of een lenen.
aan je verhaal te horen echt lege/slechte accu of slecht laadsysteem.
maak ook de aansluitingen op de accu eens goed zuiver en de massa punten op je quad.
yfz450r Blauw/Wit 2012
Timo660
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Timo660 »

ik zal eens beginnen met de draden na te kijken :)
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

zo te horen is er een draad kapot
je quad moet zonder accu gewoon blijven lopen, en zelfs de verlichting moet het dan gewoon doen

ik denk eerder dat je blok nu draait op accu spaning, ipv spaning van de spoelen

als je de accu wil opladen gebruik dan GEEN lader voor autoaccu´s maar voor motorfiets accu´s
never drive faster then your angel can fly
yamahablaster2004
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door yamahablaster2004 »

mij lijkt het ook niet aan de accu te liggen, omdat als je rijd deze ook stilvalt (met licht). wij rijden zonder een accu(niet nodig trouwens), dus ik ben er altijd vanuit gegaan dat deze vooral nodig is om voeding te geven tijdens het electrisch starten. Als je rijd, wordt dan de energie die je verloren bent tijdens het (electrisch)starten opgeladen door de dinamo/spoelen. als deze het niet doen, trek je dus je accu leeg, en kun je hem op begeven moment niet meer starten. (tevens is het te vaak leegmaken ook zeer slecht voor de levensduur van je accu). Ook vervangen tijdens het lopen van de quad de spoelen de energie die gevraagd wordt het licht, zodat de accu rustig op kan laden. dus ik denk ook dat je spoelen/dinamo versleten zijn, of dat er iets niet klopt in de stroomkring.

Een acculader kun je trouwens voor een kleine 10 euro halen bij de lidl. je kunt een gewone oplader pakken, maar je moet dan de Amperaire en Volt goed instellen (12 volt 6/8A dacht ik). ook is een lichtere zekering erin zetten niet overbodig als je bang bent dat je je accu snel opblaasd
yamaha blaster 2004 (black red)
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

een batterij opladen mag maar met 10% van zijn ampere's daarom dat moto laders ook maar 1 à 2 ampere geven
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

yamahakoppel schreef:een batterij opladen mag maar met 10% van zijn ampere's daarom dat moto laders ook maar 1 à 2 ampere geven
hier spreekt iemand met kennis van zaken
never drive faster then your angel can fly
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

Bericht door Anoniem43235 »

Ik heb hetzelfde probleem met het licht. Laatst reed ik in het donker op een zandweg. Ik wist niet waar ik was en omdat het donker was reed ik stapvoets met groot licht om goed te kunnen zien hoe de weg liep. Opeens viel de quad uit en het licht. Stond ik daar midden in de middle of nowhere in het donker. :shock:
Ik heb wel 2 extra lampen voorop die ook groot licht geven als ik groot licht opzet (dus totaal 4 lampen met groot licht). Zou het kunnen dat de spoel dan de stroom niet aan kan en de accu toch leeg getrokken wordt?
Heb een paar kilometer gelopen en toen kwam ik bij een huis uit. Dit was een oude man dus die kon me niet aanduwen. Nog een km verder lag nog een huis. Daar aangebeld en gelukkig was die man zo vriendelijk om me even te helpen :D De quad startte direct en kon ook gewoon weer licht opzetten. Thuis was de accu alweer voor een gedeelte vol.
Heeft iemand een verklaring hiervoor?
Thanks!
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Timo660
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Timo660 »

Ik had de contact punten even schoon gemaakt maar dat werkte niet

ik ben hem nu aan het opladen maar moet ik hem nou tot 1/2A opladen of 6/8?
Plaats reactie