TGB Blade 550LT

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 19:46
Locatie: Tienen

TGB Blade 550LT

Bericht door johnjeep »

Groetjes iedereen.

Weet iemand soms of dit model al leverbaar is in Belgie en of de homologatie in orde is.
Ik heb gelezen dat dit model een Europese goedkeuring heeft maar om zeker te zijn.
Bij een dealer in Alken kon men mij dit niet bevestigen.

mvg
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door andre verzijl »

volgens mijn dealer quadwinkel in nederland komen de nieuwe tgb blade 500(de korte versie)en de blade 550lt(de 15 cm langere versie)in november in nederland te koop allen met homologatie voor twee personen.daar de importeur voor nederland en belgie de zelfde zijn zal hij tegen de zelfde tijd denk ik ook wel leverbaar zijn bij u in belgie.groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 19:46
Locatie: Tienen

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door johnjeep »

Bedankt voor de info Andre.

Ik zie dat jij ook met een TGB rijdt. Wat is je persoonlijke ervaring met dit merk?
Ik ben ondertussen al eens naar een Polaris Sportsman Touring gaan kijken. Prijs wel ongeveer het dubbele.
Is het kwaliteitsverschil nu echt zo groot of betaal je enkel de naambekendheid.
Omdat ik een 2 persoons ATV wil ben ik ook wel zo een beetje onzeker of die 40pk van de Blade 550 genoeg is om het extra gewicht mee te zeulen.
Ik heb totaal geen "nul" ervaring met quads. Dus ik heb geen vergelijk en moet het stellen met de kennis van mensen met meer "quadervaring"

Mvg John
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door Paul Snip »

Hier spreekt een ervaren en zeer tevreden TGB-rijder. Ik heb een 250cc. Deze heeft inmiddels 15.000km op de teller zonder grote technische problemen. Ik ben er nog niet één keer onderweg mee blijven staan.
De quad wordt op vakantie gebruikt (ook in bergachtig gebied). Daarnaast heb ik er ook best veel (zwaar) off-road mee gereden. Onder andere 2 keer de quad rit in Bievre in april. Ik ken mensen met véél duurdere quads die meer problemen hebben.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat een 250cc (20pk) in het zware terrein soms vermogen tekort komt. Zeker als er een steile helling genomen moet worden. Maar als je er eenmaal aan gewend bent en je kunt een beetje rijden kom je zelfs met een 250cc met 2 wielaandrijving een heel eind.
Wij rijden ook veel met 2 personen. Dat gaat zelfs op een standaard TGB goed. Dus dat moet met zo'n lange al helemaal geen probleem zijn.
Het comfort, de extra ruimte, meer vermogen en vierwielaandrijving zijn voor mij een reden om eens serieus naar deze quad te gaan kijken.

De 550 LT zal zo'n 8000 euro gaan kosten. Hij wordt in Duitsland en Frankrijk al volop aangeboden voor deze prijs.

Het schijnt dat je voor ongeveer hetzelfde geld een Arctic Cat 550cc in lange uitvoering hebt. Dus dat is voor mij ook een optie. TGB is een (heel goed) B-merk, Arctic Cat een A-merk. Simpel zat.

De circa 40 pk uit een 550 cc motorblok zijn ruim voldoende, ook met 2 personen. In het terrein kom je ook overal doorheen omdat je ook nog een lage gearing tot je beschikking hebt.

De 550 LT is een mooie complete quad. Ik heb gehoord dat de kwaliteit ook goed is. Maar 8000 euro is ook nog serieus geld en daar koop je ook veel andere quads voor!
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door andre verzijl »

hier spreekt een nog meer ervaren tgb rijder :lol: .ik ben nu bezig met mijn derde tgb blade quad en de betrouwbaarheid van de tgb quads is in mijn ogen gewoon goed ik heb er tot nu toe nog geen rare mankementen mee gehad.ik heb met mijn blade 525(zelfde motor als 550 serie)in mijn vakantie 750 km mee gereden waar van een dike 400 km door behorlijk zwaar terrein en ik kan je zeggen je hebt aan de 40 pk van de blade meer dan genoeg kracht in huis.mijn advies is ga op meerdere quads een zeer lange proefrit maken want inderdaad in de prijsklasse van rond de 8000 euro zijn er veel goede quads te koop.groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door andre verzijl »

@paul snip. een arctic cat 550 in lange uitvoerring kost in nederland 11.195 euro.dat is 3195 euro meer dan de tgb .dan mag de arctic cat wel heel goed zijn. voor dat geld ging ik toch bij can-am kijken!!!!!!!!!!!!. groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door Paul Snip »

Het schijnt dat Arctic Cat de prijzen drastich verlaagd heeft, of heel binnenkort gaat verlagen. Een lange 500 kost dan ca 8000 euro. Volgens de importeur in Nederland.

edit: Ik hoor net dat dat zonder BTW en BPM is. Dus een TGB is wel degelijk goedkoper.
Gebruikersavatar
ChinaCrisis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: za 24 mei, 2008 09:46
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door ChinaCrisis »

Yep, alleen heeft een Arctic Cat dan wel powersteering en een lier. Ik snap de overeenkomst met een Can Am dus niet helemaal... maar misschien kan André dat uitleggen :D
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door andre verzijl »

ik bedoel dat er meer goede A-merk quads voor dat geld te koop zijn buiten alleen arctic cat quads.let wel dit is geheel alleen mijn eigen mening!!.m.v.grt andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Gebruikersavatar
ChinaCrisis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: za 24 mei, 2008 09:46
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door ChinaCrisis »

Ow, dat ben ik zeker met je eens!!! Kan zo wel een rijtje maken!

Het is dan puur een kwestie van smaak en randvoorwaarden (garantie, uitvoeren van de garantie - indien nodig, verkrijgbaarheid onderdelen, etc etc etc)
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
Gebruikersavatar
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider
Berichten: 309
Lid geworden op: do 23 jun, 2005 22:10
Locatie: From Holland

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door PeRReWePS »

Hoi,

550 LT is te koop voor 9000 euro.
Vanaf eind November is de verwachting....

(Beurs Keulen)
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door andre verzijl »

op de duitse website van tgb staan foto,s plus de duitse prijs van 8.000 daar komt nog de nederlandse b.p.m nog boven op. http://www.leeb-motor.com" onclick="window.open(this.href);return false;
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 19:46
Locatie: Tienen

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door johnjeep »

Hoi,

Gisteren eens naar can-am gaan kijken. Zijn wel prachtige machines. veel aftermarket spul voor te krijgen. Heel compleet vooral de prijs :D .
Wat mij vooral aansprak tov andere merken.
- Goede afgeschermde bedrading.
- Power genoeg (800R)
- Goede zit zelfs de duo zit.
- Nog een respectabel groot rek achter als je met 2 rijdt.
- Proper gelast frame.
- 3 jaar waarborg.
ps ik ben gaan kijken naar de Outlander max XT-P 800R
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: TGB Blade 550LT

Bericht door andre verzijl »

ja can-am is ook een van mijn favorieten maar ja dat prijskaartje he!!.maar wie weet ooit :crosser: .
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Plaats reactie