LTZ400 Keihin FCR 39mx

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
PI3R
Toeschouwer
Toeschouwer

LTZ400 Keihin FCR 39mx

Bericht door PI3R »

Wie kan mij helpen. Heb een Keihin FCR 39mx overgekocht, deze heeft hier voor ook op een ltz gezeten met volledige uitlaat lijn en zonder luchtbak deksel. Nu heb ik deze op mijn LTZ geplaatst die ook al een volledige uitlaat lijn en open luchtfilterbak heeft. Maar na een minuutje lopen is de voor bocht van de uitlaat rood gloeiend. Ik heb de blauwe schroef al in en uit gedraait maar dit heeft geen effect. Staat ie misschien nog te arm ?
Wat zou ik moeten veranderen ?
Laatst gewijzigd door PI3R op vr 15 okt, 2010 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Re: LTZ400

Bericht door Daniello »

Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar, aangezien ik net alle topics omtrend de Mikuni TM36 en de Keihin FCR39 afgezocht heb.

Als je het "probleem" verholpen zou hebben...vermeld dan meteen even erbij welke sproeier je geplaatst hebt en hoe de quad loopt in vergelijk met de originele carburateur...
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

stop eens een grotere sproeier er in
PI3R
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door PI3R »

Ik zal morgen eens kijken voor een andere sproeier. Hebben jullie een idee welke ik allemaal moet vervangen ? Zou een maatje groter goed genoeg zijn?
Met de choke er op word de uitlaat niet meer rood. Maar de ene zegt te arm de andere zegt te rijk. Net nog even bij mijn broer op het werk (auto monteur) gekeken maar op een gegeven moment verzoop ie volgens mij.
PI3R
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door PI3R »

Er zit nu 165 in als hoofd sproeier. Zou 170 groot genoeg zijn ?
Moet de stationair schroef ook vervangen worden ?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Re: LTZ400 Keihin FCR 39mx

Bericht door tjobbie »

waarom kijk je niet gewoon naar je bougie, van de raptors gloeie de uitlaten ook als een gek, dit wil nog niet zeggen dat hij geen goede verbranding heeft.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
PI3R
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door PI3R »

Ik zal hier morgen ook even naar kijken. Maar ik kan me niet voor stellen dat het bij stationair ook goed is voor de motor, het gebeurt al binnen een minuut. Bij het rijden kan ik me het wel voorstellen dat het gebeurd.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

als je uitlaat rood word tijdens stationair draaien
heeft het dus geen zin om er een grotere hooft sproeier in te draaien

stationair sproeier zal meer effekt hebben
never drive faster then your angel can fly
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

elke quad is ook anders, het heeft geen zin om aan mekaar door te geven welke sproeier je gebruikt.
En zoals Jake zegt, als hij op rolantie te arm loopt moet je de stationair sproeier vervangen door een grotere.
PI3R
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door PI3R »

Ben vandaag bezig geweest met andere sproeiers. Maar ik krijg hem niet goed. Er zat een 165 en 48 sproeier in, heb t/m 175 en t/m 52 gedaan. Bij 52 draait ie wel veel toeren stationair, zou het nog groter moeten ? Hoe krijg ik de toeren dan omlaag de gasnaald verstellen ?
Durf geen stuk te rijden om hierna naar de bougie te kijken. Maar toen ik hem voor het eerst er uit haalde na al heel wat testen was ie zwart, volgens mij betekent dit dat hij te rijk staat. Hij poft ook een beetje als ie stationair draait. Iemand een idee ?
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ronnieb »

Staat dan te rijk.
Een uitlaat bocht is dun wandig, dus zal deze altijd een beetje rood oplichten tijdens stilstaan in het donker(garage).
Buiten zal het niet opvallen.
En afstellen op de rollerbank is altijd de beste oplossing, hier halen ze meestal nog wat extra paarden uit de machine.
MVG Ronald
PI3R
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door PI3R »

Inderdaad hij mag een beetje rood worden heb het even aan de lokale quad en cross zaak gevraagd maar dit hoort inderdaad zo.
Heb hem nu vrij goed afgesteld. Ben nog aan het twijfelen of ik de stationair sproeier nog een maatje groter moet doen. Morgen even stukje rijden en naar de bougie kijken.
Hij loopt nu als de brandweer, heb hem alleen nog maar in het donker uitgeprobeerd en ben er nog niet mee gaan crossen maar tot nu toe kan ik zeggen WAT EEN VERSCHIL. Ik vind het vermogen echt merkbaar. Als ik nu gas geef schiet ie er direct van door. Tot nu toe mijn besten update voor de motor.
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Daniello »

Daniello schreef:Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar, aangezien ik net alle topics omtrend de Mikuni TM36 en de Keihin FCR39 afgezocht heb.

Als je het "probleem" verholpen zou hebben...vermeld dan meteen even erbij welke sproeiers je geplaatst hebt en hoe de quad loopt in vergelijk met de originele carburateur...
Dit hierboven geaccentueerde rood wilde ik nog even weten + ik vroeg me af...is het verschil écht zó groot?

Filpmje :applaus:
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
PI3R
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door PI3R »

Heb nu een 48 stationair sproeier en een 175 hoofd sproeier er in zitten.
Vind het verschil echt merkbaar, hij is niet 2 x zo snel geworden maar hij pakt beter sneller op toeren vooral onderin is ie sterker. Ik vind het in ieder geval de moeite waard.
Zal eens kijken of ik een keer een filmpje kan maken.
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Daniello »

:D
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
Plaats reactie