polaris predator 500

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Tiele76
Toeschouwer
Toeschouwer

polaris predator 500

Bericht door Tiele76 »

Hallo

Kan er iemand mij meer uitleg geven ivm het onderhoud voor deze quad.
Zijn er zaken waar je extra moet op letten?
Ik weet dat het een ktm blok is maar zijn ze ook zo onderhoudsgevoelig als de 450cc blokken of kan je het meer vergelijken met de 400 van suzuki of de raptor?
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

je mag de polaris 500 vergelijk qua onderhoud met suzuki ltz en de yamaha raptor.

De olie eens vervangen , de luchtfilter eens uitkuisen en terug mooi invetten(met olie)
en dat is het zo een beetje van onderhoud ;) :D
en mss ook eens de benzinefilter uitkuisen.

grtz
wesley
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
tony van looy
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: polaris predator 500

Bericht door tony van looy »

polaris predator 500 ,heeft niets te maken met KTM blok,het is namelijk een fuji blok,het is pas later met de 2de editie van de outlaw wanneer ze zijn overgeschakelt naar KTM blokken,naar mijn weten (en nog vele andere)is het zelfs spijtig dat ze niet meer gemaakt worden met de fuji blokken,onderhouds vriendelijke en zeer sterke blokken.trouwens die polaris quads
moet je niet onderschatten!
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racemini »

tony van looy schreef:polaris predator 500 ,heeft niets te maken met KTM blok,het is namelijk een fuji blok,het is pas later met de 2de editie van de outlaw wanneer ze zijn overgeschakelt naar KTM blokken,naar mijn weten (en nog vele andere)is het zelfs spijtig dat ze niet meer gemaakt worden met de fuji blokken,onderhouds vriendelijke en zeer sterke blokken.trouwens die polaris quads
idd, daarin geef ik je gelijk, ze worden zwaar onderschat en zijn dan verwondert dat ze niet mee kunnen, ongelooflijk wat een koppel deze machines hebben , spreek uit ervaring
en deze vergelijken met nen ltz ??? das ne lada met ne mercedes vergelijken he :lol:
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

tony van looy schreef:polaris predator 500 ,heeft niets te maken met KTM blok,het is namelijk een fuji blok,het is pas later met de 2de editie van de outlaw wanneer ze zijn overgeschakelt naar KTM blokken,naar mijn weten (en nog vele andere)is het zelfs spijtig dat ze niet meer gemaakt worden met de fuji blokken,onderhouds vriendelijke en zeer sterke blokken.trouwens die polaris quads
Fuji heavy industrie is de zelfde fabrikant als Sabaru... die maken de motor blokken voor de wat betere low
budget quads. Prima blokken is ruim begrip, ze lopen waarschijnlijk lang niet op wat ze aan kunnen, waardoor
ze langer heel blijven. Als je er wel normale vermogen uit gaat halen lopen ze aan puin :wink:
No Can't Do!
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racemini »

Ardjuh schreef:
Fuji heavy industrie is de zelfde fabrikant als Sabaru... die maken de motor blokken voor de wat betere low
budget quads. Prima blokken is ruim begrip, ze lopen waarschijnlijk lang niet op wat ze aan kunnen, waardoor
ze langer heel blijven. Als je er wel normale vermogen uit gaat halen lopen ze aan puin :wink:
sorry hoor , maar zoals mijn predator afziet ging die dan volgens jou al in puin liggen, heb toch al een dikke 9000 km bijeen gecrost dit jaar en het enigste dat in puin lag was mijn voorste tandwiel en ketting, het zijn prima blokken en dat is geen ruim begrip
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

racemini schreef:
Ardjuh schreef:
sorry hoor , maar zoals mijn predator afziet ging die dan volgens jou al in puin liggen, heb toch al een dikke 9000 km bijeen gecrost dit jaar en het enigste dat in puin lag was mijn voorste tandwiel en ketting, het zijn prima blokken en dat is geen ruim begrip
Wijsneus....

Je hebt duidelijk verstand van motoren, als je het zo ver laat komen dat je tandwielen en ketting aan puin gaat rijden. Elke motor heeft onderhoud nodig... of wacht je totdat de boel aan puin loopt?

Prima is voor ieder verschillend, fuji 500 is lomp blok... (zie ltz400, raptor 700, etc) waardoor er niet snel wat mee zal zijn. Maar die lompe blokken zijn vaak ook niet vooruit te branden als je het vergelijkt met een competitie blok. Iemand die snel blok wil is een fuji 500 dus niet prima

Wat betreft onderhoud is het verstandig om te kijken of er onderdelen op de markt verkrijgbaar zijn en wat die kosten, ipv naar iemand te luisteren die zegt dat je 9000 km mee kunt raggen. Raptor / ltz zijn genoeg dealers die je kunnen helpen en onderdelen zijn snel te verkrijgen. Fuji word niet meer gebouwd begreep ik, dus ook niet mee geleverd... betekend ook waarschijnlijk dat het moeilijker word om aan onderdelen te komen... hierdoor gaat de prijs omhoog + levertijd.. :wink:

In dat soort gevallen is het verstandig om meer preventief onderhoud te plegen dan correctief, ben je heel stuk goedkoper uit.
No Can't Do!
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racemini »

alle 500 km ververs ik olie en filter , alle 1000 km bekijk ik de bussen die in de draagarmen zitten en voor elke rit wordt er gesmeerd met de vetpomp op de voorziene punten, ketteing en tandwiel zijn vervangen geweest voor deze stuk waren ,en ja ik ken wel degelijk iets van motoren "wijsneus" en dit is geen lomp blok, je hebt er waarschijnlijk nog nooit mee gereden ,by the way het is geen fuji blok van mij of hoe je het ook noemt, ik weet wel 1 ding,dat ge met je raptor niet mee ga kunnen,onderschat ne predator niet zoals de meesten dat doen !
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

wedstrijd rijders tellen in uren niet in km's
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door XeromeX »

racemini schreef:alle 500 km ververs ik olie en filter , alle 1000 km bekijk ik de bussen die in de draagarmen zitten en voor elke rit wordt er gesmeerd met de vetpomp op de voorziene punten, ketteing en tandwiel zijn vervangen geweest voor deze stuk waren ,en ja ik ken wel degelijk iets van motoren "wijsneus" en dit is geen lomp blok, je hebt er waarschijnlijk nog nooit mee gereden ,by the way het is geen fuji blok van mij of hoe je het ook noemt, ik weet wel 1 ding,dat ge met je raptor niet mee ga kunnen,onderschat ne predator niet zoals de meesten dat doen !
Niemand heeft het over onderschatten, zit gewoon een verschil tussen een sprint of enduro blok.
Enduro blokken gaan langer mee omdat ze niet helemaal opgefokt zijn zoals een sprint blok dat is natuurlijk.
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
marc 505
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door marc 505 »

polaris 500 heeft geen ktm blok
de 500 blokken zijn van polaris nog
van af wat zo het zijn 2006 ofzo 2007 zitten er ktm blokken in een polaris

(de outlaw's hebben een ktm blok 450 525 enzo)

bij onderhoud
valt mee hoor olie lucht filter lagers/kogels
vet aan de a armen waar schijnlijk

polaris 500 met irs of gewoon starre achteras?
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racemini »

marc 505 schreef:polaris 500 heeft geen ktm blok

bij onderhoud

starre achteras , model 2005, blok zelf is van polaris ,carbuversie, onderhoud valt idd mee
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

racemini schreef:

bij onderhoud

starre achteras , model 2005, blok zelf is van polaris ,carbuversie, onderhoud valt idd mee
Ging toch niet over jouw quad, maar over polaris 500 algemeen.. :?
No Can't Do!
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racemini »

Ardjuh schreef:
racemini schreef:

bij onderhoud

Ging toch niet over jouw quad, maar over polaris 500 algemeen.. :?
en dan :?: :?:
mudfox
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door mudfox »

Iemand op zoek naar een mooie predator 500- Wij hebben er eentje staan op DWT velgen en baanbandjes met tal van opties
In perfekte staat voor een zacht prijsje van 4250 euro
MOoie quad voor correkte prijs
http://www.lmmotors.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lmmotors.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Official Can-Am Dealer
Team Lm Motors Can -Am Belgium
Plaats reactie