wheelie bar
wheelie bar
hallo heb gisteren beetje geoefend om een wheelie te doen met mijn raptor 700, weliswaar in het gras (best), en na een paar redelijke pogingen , al zeg ik het zelf wilde ik toch eens kijken hoever je kunt gaan, met als gevolg dat ik er plots achter zat, best dat ik ondertussen een kill switch gemonteerd had of hij was weg alleen, resultaat; dat triestig 'rekje' achteraan geplooid en afgekraakt, nu zou ik dus zelf een wheelie bar monteren maar zou graag eens weten hoelang ze eigenlijk moet zijn, ik heb al veel voorbeelden gezien maar vind geen afmetingen terug, kan iemand mij hiermee helpen?
- raptor350
- Quadracer

Re: wheelie bar
Ik heb er 1 gemaakt voor men raptor 350.de friete schreef:hallo heb gisteren beetje geoefend om een wheelie te doen met mijn raptor 700, weliswaar in het gras (best), en na een paar redelijke pogingen , al zeg ik het zelf wilde ik toch eens kijken hoever je kunt gaan, met als gevolg dat ik er plots achter zat, best dat ik ondertussen een kill switch gemonteerd had of hij was weg alleen, resultaat; dat triestig 'rekje' achteraan geplooid en afgekraakt, nu zou ik dus zelf een wheelie bar monteren maar zou graag eens weten hoelang ze eigenlijk moet zijn, ik heb al veel voorbeelden gezien maar vind geen afmetingen terug, kan iemand mij hiermee helpen?
ik heb hem ongeveer 8cm langer gemaakt dan men grabbar, in die 2jaar nog nooit overgetrokken
foto's => http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 7&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
ik dacht natuurlijk dat ik weer de slimste was en ging eens kijken hoever je kon gaan, voor je het beseft lig je daar, ik wil enkel ongeveer de lengte die je max er kan uithalen zonder dat je achterover gaat, heb al een paar mooie foto's gevonden van vb maar nergens vind je de maat ervan, alvast bedankt voor de reactie, 
- raptor350
- Quadracer

Tjah, dat is natuurlijk te zien tegen welke snelheid je uw quad overtrekt hé 
Als je hem aan 90km/u overtrekt, moet je een zeeeeeeer lange wheeliebar hebben xD
Maar ik vind mijn wheeliebar lengte zeer goed !! Na 1 maand te oefenen kon ik op mijn evenwichtspunt rijden.
Dus met andere woorden : Ik trok men raptor in 2de vitesse in wheelie aan +- 10km/u , en kon hem doortrekken tot in 6de vitesse zonder de wheeliebar te raken !
Als je hem aan 90km/u overtrekt, moet je een zeeeeeeer lange wheeliebar hebben xD
Maar ik vind mijn wheeliebar lengte zeer goed !! Na 1 maand te oefenen kon ik op mijn evenwichtspunt rijden.
Dus met andere woorden : Ik trok men raptor in 2de vitesse in wheelie aan +- 10km/u , en kon hem doortrekken tot in 6de vitesse zonder de wheeliebar te raken !
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
ah zo ik begon vanuit stilstand en deed dit dus vanuit mijn eerste versnelling, denk ook dat deze beetje te gevoelig is als je nog niet geoefend bent, ik ga eens kijken hoe ik een eigen wheeelie bar kan maken en eens proberen in 2de versnelling zoals jij deed, als ikiets kan leren van iemand diehet al kan en van zijn eigen geleerd heeft, sta ik daar zeker voor open, op internet is het zoals niets maar als beginneling is het moeilijk om je punt te vinden om te scharnieren, ikdacht als hij te ver gaat duw ik wel op mijn rem achteraan maar de tijd is toch redelijk beperkt vind ik 
- raptor350
- Quadracer

ja indd
oefenen baart kunst hé
, gewoon blijven oefenen en reflexen goed gebruiken.
goede controle over uw gas en achterrem ...
Ik moet wel steeds de koppeling gebruiken want ik heb maar een 350cc...
Maar als uw wheeliebar niet langer is dan de hoek van uw evenwichtspunt, is uw wheeliebar ideaal van lengte
Dus als je op zeker wilt spelen , neem +- 10cm langer dan uw grabbar.
mvg
goede controle over uw gas en achterrem ...
Ik moet wel steeds de koppeling gebruiken want ik heb maar een 350cc...
Maar als uw wheeliebar niet langer is dan de hoek van uw evenwichtspunt, is uw wheeliebar ideaal van lengte
Dus als je op zeker wilt spelen , neem +- 10cm langer dan uw grabbar.
mvg
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
ik heb ook al paar keer een wheelie met men ltz gedaan
als ik een wheelie wil maken lukt het niet en als hij op de grond moet blijven gaat hij omhoog
maar ik doe dan half gas open in eerste en koppeling redelijk snel lossen
als ik een wheelie wil maken lukt het niet en als hij op de grond moet blijven gaat hij omhoog
maar ik doe dan half gas open in eerste en koppeling redelijk snel lossen
suzuki ltz 400 special edition

hem omhoog krijgen is geen probleem (quad e) maar het blijven in evenwicht rijden gaat zo vlot niet, daarom wil ik zo een wheelie bar monteren maar weet niet wat de beste en juiste lengte ervan moet zijn, heb er al een paar gezien dat je nieuw kan kopen maar daar kan je moeilijk de lengte op schatten, als er nog mensen zijn die 1 hebben kunne ze mij altijd helpen,
- raptor350
- Quadracer

de friete schreef:hem omhoog krijgen is geen probleem (quad e) maar het blijven in evenwicht rijden gaat zo vlot niet, daarom wil ik zo een wheelie bar monteren maar weet niet wat de beste en juiste lengte ervan moet zijn, heb er al een paar gezien dat je nieuw kan kopen maar daar kan je moeilijk de lengte op schatten, als er nog mensen zijn die 1 hebben kunne ze mij altijd helpen,
hahaha, droge opmerking
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
ja weet wel was droog , maar ben nog steeds op zoek naar de ideale lengte voor mijn wheelie bar?
al er mensen zijn die zelf nog een wheelie bar gemaakt hebben of gekocht hebben zouden mij misschien kunnen helpen om te zeggen hoelang hun wheelie bar is zodat ik dit weekend er kan aan verder werken , alvast bedankt voor de reacties
al er mensen zijn die zelf nog een wheelie bar gemaakt hebben of gekocht hebben zouden mij misschien kunnen helpen om te zeggen hoelang hun wheelie bar is zodat ik dit weekend er kan aan verder werken , alvast bedankt voor de reacties
die van mij is 170cm
maar daar heb jij niet veel aan die is om je op de grond tehouden
zeg maar een antiewheelie bar
maar als je de quad nou eens met 2 man op tild tot het punt
dat hij niet meer zwaar is om op te tillen
zeg maar het 0 punt
en dan zorgt dat je bar zeg 10 a 15 cm korter is
dan zal je ook niet te ver gaan
maar daar heb jij niet veel aan die is om je op de grond tehouden
zeg maar een antiewheelie bar
maar als je de quad nou eens met 2 man op tild tot het punt
dat hij niet meer zwaar is om op te tillen
zeg maar het 0 punt
en dan zorgt dat je bar zeg 10 a 15 cm korter is
dan zal je ook niet te ver gaan
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!