Damn,juist een toerke gaan doen. Voor ik vertrok bleek dat de benzine zo goed als op was. Rap maar wat bijgekapt (niet veel,1-2 liter ofzo) en toen van dilsen naar maasmechelen gereden. Is veronderstel ik een kilomoter of 10. Toen terug en opeens viel hij gewoon stil op de rijksweg. Ik gekeken,bleek dat de benzine weer op was. Rap gaan tanken en volledig vol gedaan. Tot thuis gereden en daar viel hij WEER stil In tegenstelling tot de andere keren zat de benzinetank nog zo goed als vol, alleen maakte hij van die ploffende geluiden uit de uitlaat als ik gas gaf en dan gewoon losliet en dan viel hij weer stil. Dat een paar keer gedaan en nu blijft hij weer gewoon stationair draaien zonder stilvallen of ploffende geluiden. Wat zou dit kunnen zijn?
door je tank volledig leeg te rijden kan het zijn dat je misschien wat vuil dat ergens in je tank zat mee hebt genomen je carb in. nie te veel van aantrekken
heb geen diesel getankt ,choke blijft niet vasthangen,en hij heeft altijd zo rijk gestaan gelijk vandaag,is dus nix aan veranderd. We zullen morgen eens zien of hij het nog doet.
tsss,ik heb deze morgen nog eens geprobeerd hem in gang te zetten maar dan zonder choke.Da deed hem maar hij bleef even draaien en dan viel m weer stil. Een paar x geprobeerd en toen maar met choke gedaan. Ik geloof dat m toen weer 2x ofzo stilviel,maar uiteindelijk bleef m toch ad gang. Ist normaal om zoveel x te moeten starten? En ik begin nu toch wel een beetje ongerust te worden eigelijk over wat t kan zijn???
neenee hoor,zeker niet. die zit er nog altijd,ik heb die wat meer opengedraaid en dan gaat t wel wat beter,dan heeft ie niet zo de neiging om stil te vallen. Heb jij een idee wat t kan zijn? Als ik een vastloper zou hebben,dan zou hij toch helemaal niets meer doen,niet?Ik weet wel dat een kameraad van mij zijn warrior ook soms een paar keer stilviel,zou t dan niet meer dan normaal zijn?
Bij een Warrior zul je niet zo snel een vastloper hebben, wat niet wil zeggen dat het niet mogelijk is.
Kan wel zijn dat je compressieverlies hebt omdat er bijv een probleem is met je zuigerveren/zuiger/luchtlek, dan start hij ook minder goed en heeft hij minder trekkracht.
Als ik je verhaal zo hoor denk ik echter dat het een afstelprobleem is ofwel dat er ergens rotzooi tussen zit.
Nogmaals de checklist
Is je luchtfilter schoon?
Zijn je sproeiertjes schoon?
Vonkt je bougie goed?
Staat je luchtschroef goed?
etc.
Als je verder wilt gaan kun je de sproeiermaten checken met wat erin behoort te zitten of ervaringen van andere Warriorrijders op het forum.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Het enige waar ik zeker van ben is dat de luchtschroef goed zit,de rest heb ik nog niet gecheckt omdat ik dat liever niet zelf doe,wat niet wil zeggen dat ik het niet zou willen kunnen. Ik denk eigelijk ook id eerste plaats dat er ergens vuiligheid zit, zeker nadat ik gister de hele bak heb leeggereden en hij vn die ploffende geluiden maakt. Btw,als ik een vastloper zou hebben,dan zou hij toch helemaal niets meer doen,niet?
Ja bij mijn warrior was het bij dat soort zaken altijd vuile bougie knallen in de uitlaat stilvallen of wel starten maar als je dan gas geeft stilvallen. Ik zou de bougie eens vervangen als ik jou was.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"