Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
Heren.
Een dilemma. Ik heb jullie meningen nodig. Ben zelf geen Quad expert wel een fervent Yamaha fan. Daarom graag jullie meningen. Grotendeels van de leden zal veel meer ervaring hebben...
Ik wil binnenkort een Quad aanschaffen alleen, zoals de titel al verraad, twijfel ik tussen een: Grizzly 700 of Raptor 700.
Waarom?
Ik zal even de plus- en minpunten vanuit mijn perspectief samenvatten.
De Raptor heeft natuurlijk een veel vettere look/bouw. Ik heb er al mee gereden en ik weet dat dat ding zeer snel is, misschien wel iets té voor mij. Al is het een kwestie van wennen denk ik, ik heb het wel op snelheid. De Raptor is voor snelheid en racen. Kortom: pure genot. Bochten werk is ook heerlijk. Maar de Raptor is niet multifunctioneel. Het is voor racen en niet meer.
Op de Grizzly heb ik nog niet gereden, maar ik hoor vaak dat het als een tractor rijdt. Ik heb zelf een paar jaar terug een quad met automatische versnelling gereden. Dat was niet zo best, het was wel relax. Maar het ging traag, ik hou wel van pit. Ik weet niet hoe dat met de 700 zit. Op Youtube zag het er best wel snel uit. Verder is de Grizzly wel multifunctioneel. Een werkpaard dus. Zo zijn we vaak op het strand, ik weet dat de Raptor niet veel moeite heeft met door het zand te rijden. Maar ik denk dat de Grizzly bijvoorbeeld ook een jetski of een vissersboot uit het water kan trekken. De Raptor blijft toch hangen met de 2wd.
De Quad is bestemd voor gebied met stof. Er zijn veel onverharde wegen, alhoewel de asfalt wegen aardig beginnen op te rukken. De Raptors doen het daar goed, er rijden er al een paar daar. Voor mij is het toch dagelijks berg op en berg af. Reken zo een 100 meter klimmen.
Twijfel punten:
- De topsnelheid van de Grizzly vergeleken met een Raptor 700. Ook qua schakelen en automaat.
- Bochtenwerk, is de Grizzly ook goed op het asfalt. Met de Raptor kun je scheuren door de bochten, hoe zit dat met de Grizzly? Ik zal toch ook best veel Asfalt rijden. Ook over het algemeen welke lekkerder de bochten neemt.
- Welke is beter bestand tegen gaten op de weg, hier en daar harde klappen opvangen.
- Verbruik, welke van de twee is zuiniger?
- Motor/kracht, ik verwacht dat ze dezelfde motor hebben qua inhoud. Hoe zit dat met snelheid voor de Grizzly en kracht voor de Raptor? Rijdt de Grizzly op de 2wd stand ongeveer even pittig als de Raptor of totaal niet?
- En meestal zit ik met een passagier erop. Hoe rijdt dat op zowel de Grizzly als de Raptor?
En natuurlijk wat jullie persoonlijk zouden nemen, alle tips zijn welkom.
Meanwhile thanks.
Een dilemma. Ik heb jullie meningen nodig. Ben zelf geen Quad expert wel een fervent Yamaha fan. Daarom graag jullie meningen. Grotendeels van de leden zal veel meer ervaring hebben...
Ik wil binnenkort een Quad aanschaffen alleen, zoals de titel al verraad, twijfel ik tussen een: Grizzly 700 of Raptor 700.
Waarom?
Ik zal even de plus- en minpunten vanuit mijn perspectief samenvatten.
De Raptor heeft natuurlijk een veel vettere look/bouw. Ik heb er al mee gereden en ik weet dat dat ding zeer snel is, misschien wel iets té voor mij. Al is het een kwestie van wennen denk ik, ik heb het wel op snelheid. De Raptor is voor snelheid en racen. Kortom: pure genot. Bochten werk is ook heerlijk. Maar de Raptor is niet multifunctioneel. Het is voor racen en niet meer.
Op de Grizzly heb ik nog niet gereden, maar ik hoor vaak dat het als een tractor rijdt. Ik heb zelf een paar jaar terug een quad met automatische versnelling gereden. Dat was niet zo best, het was wel relax. Maar het ging traag, ik hou wel van pit. Ik weet niet hoe dat met de 700 zit. Op Youtube zag het er best wel snel uit. Verder is de Grizzly wel multifunctioneel. Een werkpaard dus. Zo zijn we vaak op het strand, ik weet dat de Raptor niet veel moeite heeft met door het zand te rijden. Maar ik denk dat de Grizzly bijvoorbeeld ook een jetski of een vissersboot uit het water kan trekken. De Raptor blijft toch hangen met de 2wd.
De Quad is bestemd voor gebied met stof. Er zijn veel onverharde wegen, alhoewel de asfalt wegen aardig beginnen op te rukken. De Raptors doen het daar goed, er rijden er al een paar daar. Voor mij is het toch dagelijks berg op en berg af. Reken zo een 100 meter klimmen.
Twijfel punten:
- De topsnelheid van de Grizzly vergeleken met een Raptor 700. Ook qua schakelen en automaat.
- Bochtenwerk, is de Grizzly ook goed op het asfalt. Met de Raptor kun je scheuren door de bochten, hoe zit dat met de Grizzly? Ik zal toch ook best veel Asfalt rijden. Ook over het algemeen welke lekkerder de bochten neemt.
- Welke is beter bestand tegen gaten op de weg, hier en daar harde klappen opvangen.
- Verbruik, welke van de twee is zuiniger?
- Motor/kracht, ik verwacht dat ze dezelfde motor hebben qua inhoud. Hoe zit dat met snelheid voor de Grizzly en kracht voor de Raptor? Rijdt de Grizzly op de 2wd stand ongeveer even pittig als de Raptor of totaal niet?
- En meestal zit ik met een passagier erop. Hoe rijdt dat op zowel de Grizzly als de Raptor?
En natuurlijk wat jullie persoonlijk zouden nemen, alle tips zijn welkom.
Meanwhile thanks.
-
- Quadrunner
- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
Ik zou persoonlijk een Suzuki King Quad 750 nemen
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
Wij rijden met beide op de weg/offroad. Ik heb een raptor 700 vriend van me een grizzly 700.
Is beetje persoonlijk, hij vind die grizzly super rijden. Ik heb liever de raptor omdat ik die grizzly te groot
en lomp vind (ik ben niet lang en zwaar)
Heb wel op die grizzly 700 gereden, kwa optrekken zal dat je niet tegen gaan vallen! Je trekt hem zo op zijn
achterwielen. Alleen het stopt rond de 100 km/h waar de raptor nog door kan trekken naar 124 km/h en verder
afhankelijk van de tandwielen.
Kwa onderhoud is de Grizzly een stuk makkelijker, luchtfilter en alles zit stuk beter verstopt en word minder snel
vuil. Heeft ook geen ketting die gesmeerd moet worden en geen tandwielen die je kunt wisselen. Als je er setje
kenda bear claws onder zet kun je goed uit de voeten op de weg als offroad.... offroad gaat die zeker weten
harder dan dat jij durft te rijden Als het wat zachter word kan ik hem met me raptor niet meer bij houden..
heb geen standaard raptor meer!
Wat betreft gaten een standaard raptor met de standaard raptor vering is ronduit waardeloos, als je veel harder
door gaten wilt rijden dan een grizzly zul je andere vering moeten aanschaffen.
Wat betreft de looks trek je met een mooi SE grizzly meer aandacht dan een Raptor! Of komt het doordat die grizzly
mee gaat naar cross wedstrijden en tussen competitie quads rijd?!?!
Grizzly rijd met 2 personen veel comfortabeler als een raptor, meer zitruimte en ruimte om je voeten te laten, en je hoeft niet te schakelen, dus de passagiersvoeten zitten ook niet in de weg. Een passagier offroad met een raptor is
eigenlijk not done!
At last but not at least, brandstof verbruik... tjah zit niet voor niks een 2x zo grote tank op de grizzly...
Mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel!
Gr, Ard
Is beetje persoonlijk, hij vind die grizzly super rijden. Ik heb liever de raptor omdat ik die grizzly te groot
en lomp vind (ik ben niet lang en zwaar)
Heb wel op die grizzly 700 gereden, kwa optrekken zal dat je niet tegen gaan vallen! Je trekt hem zo op zijn
achterwielen. Alleen het stopt rond de 100 km/h waar de raptor nog door kan trekken naar 124 km/h en verder
afhankelijk van de tandwielen.
Kwa onderhoud is de Grizzly een stuk makkelijker, luchtfilter en alles zit stuk beter verstopt en word minder snel
vuil. Heeft ook geen ketting die gesmeerd moet worden en geen tandwielen die je kunt wisselen. Als je er setje
kenda bear claws onder zet kun je goed uit de voeten op de weg als offroad.... offroad gaat die zeker weten
harder dan dat jij durft te rijden Als het wat zachter word kan ik hem met me raptor niet meer bij houden..
heb geen standaard raptor meer!
Wat betreft gaten een standaard raptor met de standaard raptor vering is ronduit waardeloos, als je veel harder
door gaten wilt rijden dan een grizzly zul je andere vering moeten aanschaffen.
Wat betreft de looks trek je met een mooi SE grizzly meer aandacht dan een Raptor! Of komt het doordat die grizzly
mee gaat naar cross wedstrijden en tussen competitie quads rijd?!?!
Grizzly rijd met 2 personen veel comfortabeler als een raptor, meer zitruimte en ruimte om je voeten te laten, en je hoeft niet te schakelen, dus de passagiersvoeten zitten ook niet in de weg. Een passagier offroad met een raptor is
eigenlijk not done!
At last but not at least, brandstof verbruik... tjah zit niet voor niks een 2x zo grote tank op de grizzly...
Mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel!
Gr, Ard
No Can't Do!
Re: Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
Top antwoord!Ardjuh schreef:Wij rijden met beide op de weg/offroad. Ik heb een raptor 700 vriend van me een grizzly 700.
Is beetje persoonlijk, hij vind die grizzly super rijden. Ik heb liever de raptor omdat ik die grizzly te groot
en lomp vind (ik ben niet lang en zwaar)
Heb wel op die grizzly 700 gereden, kwa optrekken zal dat je niet tegen gaan vallen! Je trekt hem zo op zijn
achterwielen. Alleen het stopt rond de 100 km/h waar de raptor nog door kan trekken naar 124 km/h en verder
afhankelijk van de tandwielen.
Kwa onderhoud is de Grizzly een stuk makkelijker, luchtfilter en alles zit stuk beter verstopt en word minder snel
vuil. Heeft ook geen ketting die gesmeerd moet worden en geen tandwielen die je kunt wisselen. Als je er setje
kenda bear claws onder zet kun je goed uit de voeten op de weg als offroad.... offroad gaat die zeker weten
harder dan dat jij durft te rijden Als het wat zachter word kan ik hem met me raptor niet meer bij houden..
heb geen standaard raptor meer!
Wat betreft gaten een standaard raptor met de standaard raptor vering is ronduit waardeloos, als je veel harder
door gaten wilt rijden dan een grizzly zul je andere vering moeten aanschaffen.
Wat betreft de looks trek je met een mooi SE grizzly meer aandacht dan een Raptor! Of komt het doordat die grizzly
mee gaat naar cross wedstrijden en tussen competitie quads rijd?!?!
Grizzly rijd met 2 personen veel comfortabeler als een raptor, meer zitruimte en ruimte om je voeten te laten, en je hoeft niet te schakelen, dus de passagiersvoeten zitten ook niet in de weg. Een passagier offroad met een raptor is
eigenlijk not done!
At last but not at least, brandstof verbruik... tjah zit niet voor niks een 2x zo grote tank op de grizzly...
Mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel!
Gr, Ard
Dank je voor het uitgebreide antwoord.
Oke, ja ik vind het wel tof dat de Grizzly zo groot is, op die ronde lampen na (die zijn afschuwelijk). Ik ben zelf namelijk wel redelijk lang.
En zo te lezen gaat het optrekken van de Grizzly ook snel, dat had ik niet verwacht. 100 km op een Quad is in mijn ogen al heel wat, het is meer het gevoel hebben dat er altijd gas over is. Is een tik van mij denk ik. Daar vrees ik voor, ik vrees dat ik spijt ga krijgen als de Grizzly traag is. Daarom twijfel ik sterk.
Goed, dus op asfalt bochten nemen gaat ook goed op de Grizzly?
En is het verbruik echt zo hoog? Veel hoger dan de Raptor? Of valt dat wel mee. Grotendeels heb ik het over 2wd. Dat is wel iets waar ik moet op letten.
Laatst gewijzigd door Quadpower op di 09 nov, 2010 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
Ik ga even googlen voor info. Ben benieuwd.Pindapotje schreef:Ik zou persoonlijk een Suzuki King Quad 750 nemen
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
Geen dank!
Een grizzly heeft geen starre achteras, dus wil vrijwillig de bocht om... een raptor zal nooit vrijwillig de bocht om willen en altijd problemen geven. Grizzly stuurt hem zo de bocht om.. grizzly heeft alleen meer gewicht dat kom je wel tegen in de bocht. Maar ik zou zeggen probeer het is uit, dan kom je er vanzelf achter.
Ik vind die grizzly voor geen meter rijden, ik ben zelf klein(1:75) en licht en ben mijn raptor gewent. Ben niet gewent dat het heel licht en makkelijk stuurt en rijd ben gewend dat ik ervoor moet werken Vriend van me is 1:98 en vind die raptor te klein.
Wat betreft verbruik, met als je met een raptor rustig doet haal je 1:18 ofzo met een grizzly 1:14? zoiets.. beetje afhankelijk van de banden.
Wat betreft de grizzly en hobbels, met een raptor moet je niet proberen om zo een stoeprand op te rammen, grizzly kan dat wel omdat die grotere dikke banden heeft. Met een raptor kun je nog wel is een aardige klapper maken...
Met een raptor op crossbanden de straat op rijd je ze binnen de kortste keren kaal, een grizzly met goede baggerbanden gaat langer mee..
Grizzly is 1 van de betere typen, maar als je combinatie wilt tussen raptor en grizzly.... moet je is gaan kijken voor een can am renegade 800
Een grizzly heeft geen starre achteras, dus wil vrijwillig de bocht om... een raptor zal nooit vrijwillig de bocht om willen en altijd problemen geven. Grizzly stuurt hem zo de bocht om.. grizzly heeft alleen meer gewicht dat kom je wel tegen in de bocht. Maar ik zou zeggen probeer het is uit, dan kom je er vanzelf achter.
Ik vind die grizzly voor geen meter rijden, ik ben zelf klein(1:75) en licht en ben mijn raptor gewent. Ben niet gewent dat het heel licht en makkelijk stuurt en rijd ben gewend dat ik ervoor moet werken Vriend van me is 1:98 en vind die raptor te klein.
Wat betreft verbruik, met als je met een raptor rustig doet haal je 1:18 ofzo met een grizzly 1:14? zoiets.. beetje afhankelijk van de banden.
Wat betreft de grizzly en hobbels, met een raptor moet je niet proberen om zo een stoeprand op te rammen, grizzly kan dat wel omdat die grotere dikke banden heeft. Met een raptor kun je nog wel is een aardige klapper maken...
Met een raptor op crossbanden de straat op rijd je ze binnen de kortste keren kaal, een grizzly met goede baggerbanden gaat langer mee..
Grizzly is 1 van de betere typen, maar als je combinatie wilt tussen raptor en grizzly.... moet je is gaan kijken voor een can am renegade 800
No Can't Do!
-
- Toeschouwer
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 05 okt, 2010 18:45
Re: Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
corectie,
de grizzly heeft wel een starre achteras, wat je ziet is een onafhankelijke ophanging met 26 cm vrije ruimte. hij gaat gemakelijk de bocht om omdat de grote banden samen met 0.4 bar bij bijvoorbeeld bighorns waarmee je makkelijk 5000 km mee kunt rijden de wrijving opheft.
wat betreft 2 personen zou ik niet echt voor de grizzly gaan omdat de 2e persoon op de achterwielen zit en de starre as ervoor zorgt dat ook de grizzly rechtuit wil.
bij BV een can-am zit de 2e persoon tussen de wielen en is dat beter stuurbaar.
grtn
de grizzly heeft wel een starre achteras, wat je ziet is een onafhankelijke ophanging met 26 cm vrije ruimte. hij gaat gemakelijk de bocht om omdat de grote banden samen met 0.4 bar bij bijvoorbeeld bighorns waarmee je makkelijk 5000 km mee kunt rijden de wrijving opheft.
wat betreft 2 personen zou ik niet echt voor de grizzly gaan omdat de 2e persoon op de achterwielen zit en de starre as ervoor zorgt dat ook de grizzly rechtuit wil.
bij BV een can-am zit de 2e persoon tussen de wielen en is dat beter stuurbaar.
grtn
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
Oeps ja!grizzly700fi schreef:corectie,
de grizzly heeft wel een starre achteras, wat je ziet is een onafhankelijke ophanging met 26 cm vrije ruimte. hij gaat gemakelijk de bocht om omdat de grote banden samen met 0.4 bar bij bijvoorbeeld bighorns waarmee je makkelijk 5000 km mee kunt rijden de wrijving opheft.
wat betreft 2 personen zou ik niet echt voor de grizzly gaan omdat de 2e persoon op de achterwielen zit en de starre as ervoor zorgt dat ook de grizzly rechtuit wil.
bij BV een can-am zit de 2e persoon tussen de wielen en is dat beter stuurbaar.
grtn
Is wel wat comfortabeler en makkelijker dan als je iemand achterop hebt bij een raptor. Vind ik...
No Can't Do!
Re: Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
Wat kost zo´n can-am ??
-
- Quadrider
- Berichten: 348
- Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
- Locatie: amersfoort.nl
Re: Yamaha: Grizzly 700 of Raptor 700...
een hele mooie can-am tweede hands rond de 10.000 euro.de nieuwprijs weet ik niet maar schat ik rond de 17.000 euro ligt eraan wat je er alle maal laat opschroeven.
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto