carbu prob
-
- Easy Quadrider
carbu prob
ik heb dus een probleem met mijn afstelling van de carbu op een yfz450 ('05) steekt een dynojetkit op met een 155 sproeier
koude start (choke)geen probleem
eens warm stationair geen probleem
als ik dan aan de gas kom en direkt los gaat hij in toeren en veel naverbrandingen in de uitlaat
wanneer ik hem dan op 4-5000tr hou ligt hij te stotteren,dat er precies te weinig benzine is,en als ik dan volle gas geef gaat hij soepel omhoog,maar constant naverbrandingen.
iemand een idee wat dit kan evroorzaken en hoe kan ik dit oplossen.
groeten
koude start (choke)geen probleem
eens warm stationair geen probleem
als ik dan aan de gas kom en direkt los gaat hij in toeren en veel naverbrandingen in de uitlaat
wanneer ik hem dan op 4-5000tr hou ligt hij te stotteren,dat er precies te weinig benzine is,en als ik dan volle gas geef gaat hij soepel omhoog,maar constant naverbrandingen.
iemand een idee wat dit kan evroorzaken en hoe kan ik dit oplossen.
groeten
---Yamaha YFZ 450---
-
- Toeschouwer
Re: carbu prob
hey,
je kan dat best door een benzine/lucht meting tedoen op uwe quad
zo weet je wat je carburator doet en in wat gebied>stationair/deellast/vollast .
als je nog vragen heb stuur maar of bel je maar +32473383658
gr.
je kan dat best door een benzine/lucht meting tedoen op uwe quad
zo weet je wat je carburator doet en in wat gebied>stationair/deellast/vollast .
als je nog vragen heb stuur maar of bel je maar +32473383658
gr.
-
- Quadfanaat
Denk je niet dat de quad te veel benzine krijgt in plaats van te weinig? omdat je toch last hebt van naverbranding en bij de 4-5000 toeren stottert?
je zou iets meer lucht geven of iets minder benzine, en dan eens kijken hoe deze dan rijd.
ook kun je eens proberen een groter of kleiner sproeiertje erin te doen wat voor een durf ik niet te zeggen.
je zou iets meer lucht geven of iets minder benzine, en dan eens kijken hoe deze dan rijd.
ook kun je eens proberen een groter of kleiner sproeiertje erin te doen wat voor een durf ik niet te zeggen.
yamaha blaster 2004 (black red)
-
- Toeschouwer
hoi,
de reactie hiervoor kolpt als een bus,maar je hebt het raden er naar>iets omhoog ,iets omlaag ,maar wat als het verkeerd is dan staat er een gat of schade aan de zuiger en dan sta je verder van huis.
je mag aan elke tunner vragen hoe hun 4 takten afstellen,en er gaat er gene ene zegge op het gehoord of door testritten tedoen zonder meetapparatuur?
gr,
de reactie hiervoor kolpt als een bus,maar je hebt het raden er naar>iets omhoog ,iets omlaag ,maar wat als het verkeerd is dan staat er een gat of schade aan de zuiger en dan sta je verder van huis.
je mag aan elke tunner vragen hoe hun 4 takten afstellen,en er gaat er gene ene zegge op het gehoord of door testritten tedoen zonder meetapparatuur?
gr,
Duw je de shoke ook terug??
Als je de carb uitelkaar gehaald heb kijk dan maar eens of je alle rubbers erin terug gestopt heb.
Kijk vooral naar het veertje ringetje rubbertje bij de lucht schroef..
Kijk vooral naar het veertje ringetje rubbertje bij de lucht schroef..
-
- Easy Quadrider
hij is afgesteld geweest op de bank... da is het em nu net !
ja natuurlijk staat de choke af.
hij staat echt goed als je constant rond de 8 a 9.000 tr rijd ,
maar het minste dat je gas lost zit hij na te verbranden...
ja natuurlijk staat de choke af.
hij staat echt goed als je constant rond de 8 a 9.000 tr rijd ,
maar het minste dat je gas lost zit hij na te verbranden...
---Yamaha YFZ 450---
Dan heb je ergens een lek zitten.
Of in het rubber tussen de cyl/carb, of uitlaat spruitstuk.
Of in het rubber tussen de cyl/carb, of uitlaat spruitstuk.
-
- Toeschouwer