.:Black-Streak:.
.:Black-Streak:.
Hey hey, hier ben ik weer met een eigen project pagina.
Ik heb in april een brom-quad aangeschaft voor de fun. Gewoon een low budget opknapper voor de hobby.
Ik wilde al een tijdje een quad om mee te toeren op straat maar ben nog geen 18. Vandaar de keuze voor een Access Streak XL 50cc.
Na gezocht te hebben op marktplaats viel mijn oog op een zwarte van 4 jaar oud, kosten €800,-
Wel moest ik direct een voorband vervangen omdat deze lek/kapot was, de andere was ook al slecht dus dan maar meteen alle 2. Kosten 100 euro.
Zo zag de quad eruit toen ik hem net had..
Veel roest, slecht onderhouden, slechte remmen en super traag..
Voordat ik de quad sneller ging maken moest er eerst wat gebeuren aan de remmen en banden, met 50km/u had ik soms al moeite door een bocht te "driften" Een enkele keer brak de achterkant zelfs uit door de te gladde banden..
Dus eerst 2 nieuwe achter banden erop laten zetten, kosten 125 euro.
De remmen kon ik zelf gemakkelijk maken door de kabels iets bij te stellen, de achter rem werkte na een goede reiniging ook weer fatsoenlijk!
Tijdens het afstellen van de voor rem had ik de wielen eraf gehaald en merkte dat er wel erg veel speling zat op de lagers, via marktplaats 4 nieuwe lagers besteld en zelf erin geperst. Resultaat was geen speling meer en ook kon ik met losse handen rijden zonder dat de quad naar links of naar rechts trok. Een hele verbetering dus voor 15 euro!
Nu had ik wel genoeg van de traagheid van de quad, 50km/u vind ik nog niet zo'n ramp maar dan moet ie wel snel optrekken.
Ik heb toen een 70cc cilinder gekocht van het merk DR, een polini variateur, hebo koppeling, dellorto 19mm carburateur en een nieuwe v-snaar samen met wat afstel materialen zoals rollen en veren. Met dit alles reed ik 10km/u harder maar trok amper sneller weg. De bottleneck was de standaard uitlaat, hier viel weinig mee te bereiken. Gemaakte kosten: €250,-
Een week later heb ik voor €500,- nog een zelfde quad gekocht in nog slechtere staat, hierop zat wel een snelle uitlaat (quadder) en een betere cilinder (motoforce 70cc RPM). Deze quad zal ik gaan gebruiken als donor quad en volgend project.
Nu werd het pas tijd om het echt goed aan te pakken..
Ik had besloten het hele blok er onder uit te halen, op te knappen en te reviseren. Ook moest er een betere krukas as in om het geheel goed te laten blijven lopen.. Dus een doppler race krukas aangeschaft met C3 lagers. Kosten €100,-
Eerst maar eens het "oude" blok eronder uit, ziet er nog best goed uit! Ik heb blokjes gezien die in slechtere staat waren. Gelukkig zijn alle ophangpunten in orde en krijgen we alle bouten makkelijk los.
Toch na het demonteren er voor gekozen alles even te parel-stralen zodat het er weer vers uit ziet!
Ook de nerfbars maar even gestraald:
Omdat ik het pas gestraalde blok netjes wil houden en dat bijna onmogelijk is met het weer in dit land, heb ik het carter mat zwart gespoten met hitte bestendige lak. Daarna even een uurtje in de oven om uit te harden...
Dat ziet er wel strak uit! Nu mijn vriend even lief aankijken zodat hij de lagers om de as perst en vervolgens in het blok. Na 2 biertjes was hij zover..
Nu de rest erop en eraan:
De achteruit versnelling is helemaal uit elkaar geweest om te stralen, dus moeten er nieuwe lagers en keerringen in. Ook moet er olie bijgevuld worden. Kosten 30 euro.
Nu kan het hele zooitje weer in elkaar, met waar nodig nieuwe boutjes, moertjes en ringetjes..
Cilinder er op, ook deze heb ik mat zwart gespoten voor de "looks"
Ondertussen zijn de carterkap, nerfbars en waterpompdeksel zwart gecoat, hiervoor heb ik niets hoeven betalen!! Mijn vriend heeft dit via z'n werk gedaan, bedankt schat!
Nu alles klaar is kan de quad weer op gebouwd worden, wel natuurlijk eerst alles gereinigd!
Omdat de knipperlichten voor aan het stuur zitten en ik dat niet mooi vond heb ik 2 beugeltjes laten maken zodat ze onder de kappen kunnen.
Hierdoor kon ik ook een nieuw MX-Force stuur plaatsen, kosten €40,-
Nu is hij bijna af!! De bedoeling is dat zo'n beetje alles zwart word met chrome of gepolijste onderdelen.
Setup:
-Doppler krukas
-SKF C3 lagers
-Motoforce 70cc racing RPM
-Stage6 V-force 8 kleps membraan
-Dellorto 19mm carburateur
-Hebo verstelbare race koppeling
-Polini speedcontrol race variateur
-Malossi kevlar V-snaar
-Tecnigas Quadder
-Stage6 carbon membraan kleppen
-3,3 gram malossi variorollen, sproeier 92, hebo rode trekveren, malossi gele drukveer.
Topsnelheid 85km/u
Wat is er nog meer gedaan:
-Nieuwe nerfbar netjes
-Quadder demper vervangen door een ander exemplaar
-Blauwe ledstrips & schakelaar onder de quad gemaakt
-Extra aardingskabel gelegd tussen blok & frame
-Fiets computer als km teller
-Killswitch
-Temperatuur meter
Wat er nog moet gebeuren:
-Velgen zwart coaten/spuiten of polijsten
-Uitlaat opknappen/polijsten of vernieuwen
-Rem deksel,hendels &klauwen polijsten
-Andere knipperlichten
-Zadel hoes vernieuwen
-Nieuwe km teller (stuk)
-Nieuwe remschijf en remblokken
-..
Totale schade zover:+/- €2000,-
Laatste update: 10-10-10
Ik heb in april een brom-quad aangeschaft voor de fun. Gewoon een low budget opknapper voor de hobby.
Ik wilde al een tijdje een quad om mee te toeren op straat maar ben nog geen 18. Vandaar de keuze voor een Access Streak XL 50cc.
Na gezocht te hebben op marktplaats viel mijn oog op een zwarte van 4 jaar oud, kosten €800,-
Wel moest ik direct een voorband vervangen omdat deze lek/kapot was, de andere was ook al slecht dus dan maar meteen alle 2. Kosten 100 euro.
Zo zag de quad eruit toen ik hem net had..
Veel roest, slecht onderhouden, slechte remmen en super traag..
Voordat ik de quad sneller ging maken moest er eerst wat gebeuren aan de remmen en banden, met 50km/u had ik soms al moeite door een bocht te "driften" Een enkele keer brak de achterkant zelfs uit door de te gladde banden..
Dus eerst 2 nieuwe achter banden erop laten zetten, kosten 125 euro.
De remmen kon ik zelf gemakkelijk maken door de kabels iets bij te stellen, de achter rem werkte na een goede reiniging ook weer fatsoenlijk!
Tijdens het afstellen van de voor rem had ik de wielen eraf gehaald en merkte dat er wel erg veel speling zat op de lagers, via marktplaats 4 nieuwe lagers besteld en zelf erin geperst. Resultaat was geen speling meer en ook kon ik met losse handen rijden zonder dat de quad naar links of naar rechts trok. Een hele verbetering dus voor 15 euro!
Nu had ik wel genoeg van de traagheid van de quad, 50km/u vind ik nog niet zo'n ramp maar dan moet ie wel snel optrekken.
Ik heb toen een 70cc cilinder gekocht van het merk DR, een polini variateur, hebo koppeling, dellorto 19mm carburateur en een nieuwe v-snaar samen met wat afstel materialen zoals rollen en veren. Met dit alles reed ik 10km/u harder maar trok amper sneller weg. De bottleneck was de standaard uitlaat, hier viel weinig mee te bereiken. Gemaakte kosten: €250,-
Een week later heb ik voor €500,- nog een zelfde quad gekocht in nog slechtere staat, hierop zat wel een snelle uitlaat (quadder) en een betere cilinder (motoforce 70cc RPM). Deze quad zal ik gaan gebruiken als donor quad en volgend project.
Nu werd het pas tijd om het echt goed aan te pakken..
Ik had besloten het hele blok er onder uit te halen, op te knappen en te reviseren. Ook moest er een betere krukas as in om het geheel goed te laten blijven lopen.. Dus een doppler race krukas aangeschaft met C3 lagers. Kosten €100,-
Eerst maar eens het "oude" blok eronder uit, ziet er nog best goed uit! Ik heb blokjes gezien die in slechtere staat waren. Gelukkig zijn alle ophangpunten in orde en krijgen we alle bouten makkelijk los.
Toch na het demonteren er voor gekozen alles even te parel-stralen zodat het er weer vers uit ziet!
Ook de nerfbars maar even gestraald:
Omdat ik het pas gestraalde blok netjes wil houden en dat bijna onmogelijk is met het weer in dit land, heb ik het carter mat zwart gespoten met hitte bestendige lak. Daarna even een uurtje in de oven om uit te harden...
Dat ziet er wel strak uit! Nu mijn vriend even lief aankijken zodat hij de lagers om de as perst en vervolgens in het blok. Na 2 biertjes was hij zover..
Nu de rest erop en eraan:
De achteruit versnelling is helemaal uit elkaar geweest om te stralen, dus moeten er nieuwe lagers en keerringen in. Ook moet er olie bijgevuld worden. Kosten 30 euro.
Nu kan het hele zooitje weer in elkaar, met waar nodig nieuwe boutjes, moertjes en ringetjes..
Cilinder er op, ook deze heb ik mat zwart gespoten voor de "looks"
Ondertussen zijn de carterkap, nerfbars en waterpompdeksel zwart gecoat, hiervoor heb ik niets hoeven betalen!! Mijn vriend heeft dit via z'n werk gedaan, bedankt schat!
Nu alles klaar is kan de quad weer op gebouwd worden, wel natuurlijk eerst alles gereinigd!
Omdat de knipperlichten voor aan het stuur zitten en ik dat niet mooi vond heb ik 2 beugeltjes laten maken zodat ze onder de kappen kunnen.
Hierdoor kon ik ook een nieuw MX-Force stuur plaatsen, kosten €40,-
Nu is hij bijna af!! De bedoeling is dat zo'n beetje alles zwart word met chrome of gepolijste onderdelen.
Setup:
-Doppler krukas
-SKF C3 lagers
-Motoforce 70cc racing RPM
-Stage6 V-force 8 kleps membraan
-Dellorto 19mm carburateur
-Hebo verstelbare race koppeling
-Polini speedcontrol race variateur
-Malossi kevlar V-snaar
-Tecnigas Quadder
-Stage6 carbon membraan kleppen
-3,3 gram malossi variorollen, sproeier 92, hebo rode trekveren, malossi gele drukveer.
Topsnelheid 85km/u
Wat is er nog meer gedaan:
-Nieuwe nerfbar netjes
-Quadder demper vervangen door een ander exemplaar
-Blauwe ledstrips & schakelaar onder de quad gemaakt
-Extra aardingskabel gelegd tussen blok & frame
-Fiets computer als km teller
-Killswitch
-Temperatuur meter
Wat er nog moet gebeuren:
-Velgen zwart coaten/spuiten of polijsten
-Uitlaat opknappen/polijsten of vernieuwen
-Rem deksel,hendels &klauwen polijsten
-Andere knipperlichten
-Zadel hoes vernieuwen
-Nieuwe km teller (stuk)
-Nieuwe remschijf en remblokken
-..
Totale schade zover:+/- €2000,-
Laatste update: 10-10-10
Laatst gewijzigd door Ea.2Fast op wo 01 dec, 2010 19:54, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: .:Black-Streak:.
ziet er weer lekker strak uit hoor, complimenten
alles zelf gedaan.? je bent een vrouwtje toch? echt stoer hoor.
mijn moeder is vroeger ook brommer/fietsenmaker geweest en daar heb ik dan ook veel van geleerd.(klinkt toch wel en beetje gek dat ik het van een vrouw heb geleerdt maar ben er gelukkig niet slechter op geworden )
en mijn vader automonteur dus daar ook wel het nodige van
alles zelf gedaan.? je bent een vrouwtje toch? echt stoer hoor.
mijn moeder is vroeger ook brommer/fietsenmaker geweest en daar heb ik dan ook veel van geleerd.(klinkt toch wel en beetje gek dat ik het van een vrouw heb geleerdt maar ben er gelukkig niet slechter op geworden )
en mijn vader automonteur dus daar ook wel het nodige van
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: .:Black-Streak:.
Bedankt voor het compliment, en ja ik heb het meeste "sleutelen" zelf gedaan.
Behalve dingen met lagers, stralen, coaten etc
Maar meestal doe ik het samen, alleen sleutelen is best lastig
Behalve dingen met lagers, stralen, coaten etc
Maar meestal doe ik het samen, alleen sleutelen is best lastig
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: .:Black-Streak:.
hoezo is alleen sleutelen lastig?
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: .:Black-Streak:.
Nou om bijvoorbeeld een blok onder een scooter uit te halen in je eentje is altijd een gekloot, laat staan het er weer onder plaatsen.. zo sterk ben ik niet.
Het zelfde geldt voor bouten die ergg vast zitten.
Het zelfde geldt voor bouten die ergg vast zitten.
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: .:Black-Streak:.
ok op die manier.
ik snap m
ik snap m
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: .:Black-Streak:.
mooi gedaan allemaal
zou je niet verwachten dat het door een dame is gedaan
ik zie het mijn vrouwtje niet doen
zou je niet verwachten dat het door een dame is gedaan
ik zie het mijn vrouwtje niet doen
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Re: .:Black-Streak:.
hij ziet er zeker al een stuk beter uit
grtjzz en nog veel suc6
grtjzz en nog veel suc6
<<<MAXXER_300>>>
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: .:Black-Streak:.
Hee,
mooi gedaan allemaal!
probeer eens een polijst kopje ( voor op de voormachine) op de kop te tikken en poets die uitlaat als nieuw! in een paar minuten!
ga zo door meid!
mooi gedaan allemaal!
probeer eens een polijst kopje ( voor op de voormachine) op de kop te tikken en poets die uitlaat als nieuw! in een paar minuten!
ga zo door meid!
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
Re: .:Black-Streak:.
Mja, was het maar zo simpel
De uitlaat heeft tegen een kap aan gezeten (bakje van de accu) en nu zit er allemaal zwart plastic in gebrand.
Waarschijnlijk wordt het flink schuren om het weer glad en schoon te krijgen.
En dan nog polijsten.. gaat wel erg veel tijd in zitten, is me die 150 euro misschien niet waard
De uitlaat heeft tegen een kap aan gezeten (bakje van de accu) en nu zit er allemaal zwart plastic in gebrand.
Waarschijnlijk wordt het flink schuren om het weer glad en schoon te krijgen.
En dan nog polijsten.. gaat wel erg veel tijd in zitten, is me die 150 euro misschien niet waard
Re: .:Black-Streak:.
Hier weer een kleine update:
Ben bezig geweest met het schuren/polijsten van de remdelen en gashendel.
Moet zeggen dat het echt een kl#te werk is om alle hoekjes en naadjes goed te schuren, polijsten is niks aan..
Hier al vast een kleine preview..
Ondertussen heeft mn vriend de kabels voorzien van krimpkous ipv gewoon tape:
En verder heb ik nog wat spulletjes gekocht:
Stage6 V-force3 8 kleps membraan & een temperatuurmeter
En een killswitch
Nu weer verder met polijsten, gelukkig heb ik de hele winter de tijd
Ben bezig geweest met het schuren/polijsten van de remdelen en gashendel.
Moet zeggen dat het echt een kl#te werk is om alle hoekjes en naadjes goed te schuren, polijsten is niks aan..
Hier al vast een kleine preview..
Ondertussen heeft mn vriend de kabels voorzien van krimpkous ipv gewoon tape:
En verder heb ik nog wat spulletjes gekocht:
Stage6 V-force3 8 kleps membraan & een temperatuurmeter
En een killswitch
Nu weer verder met polijsten, gelukkig heb ik de hele winter de tijd
Laatst gewijzigd door Ea.2Fast op zo 05 dec, 2010 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: .:Black-Streak:.
Ziet er netjes uit
Re: .:Black-Streak:.
lekker bezig hoor maak maar eens een filmpje hoe die gaat
yamaha of toch een can-am