In de rubriek poll hebben we jullie rijders gevraagd om enkele vragen te beantwoorden om te weten hoe jullie de toekomst zien aangaande het beoefenen van jullie hobby. Uit de resultaten kunnen we het volgende besluiten :
- de grote meerderheid wil zijn hobby blijven beoefenen en wil zich aanpassen aan eventuele nieuwe regels
- de grote meerderheid vindt dat er nood is aan een vereniging (vb VQR) die zijn belangen behartigt.
- de meerderheid wil zich niet engageren en is niet bereidt om een bijdrage te betalen.
TRIESTIGE CONCLUSIE : De meeste rijders geloven nog in Sinterklaas . Rijders willen zich blijkbaar moeilijk of helemaal niet verenigen .
er zijn nog verenigingen die opkomen voor de belangen van de quad rijders en deze vragen ook lidgeld maar of deze vereniging ook echt iets doen weet ik niet en wie zegt dat jullie iets doen, buiten geld uit mijn zakken halen
ik rij al 4 jaar op de baan en nooit problemen gehad met politie nog nooit mijn papieren gecontroleerd mijn quad ligt op 5cm van de grond staat 1.50 breed heb 26.000 km op mijn teller ik kom in hasselt centrum en andere dorpen en steden ik kom politie tegen sta langs ze aan de rode lichten en heb 1 keer een opmerking gehad dat mijn achterlicht kapot was dus waarom zou ik bij een vereniging gaan en als er ooit nieuwe wetten en regels komen dan pas ik mij wel aan
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
libie schreef:Neen , dit is niet alleen voor Belgen.
Wij hebben 2 nederlanders die lid zijn van VQR
Okay. Ik heb als Nederlander de poll ook ingevuld en aangegeven dat ik geen behoefte heb aan zo'n organisatie en er geen lid van zou worden. Reden is dat quadrijden in Nederland totaal geen issue is, laat staan dat er sprake zou zijn van een quadverbod.
Dus als je die vragen aan zowel Nederlanders als Belgen stelt dan moet je niet raar opkijken dat minder mensen behoefte hebben aan een vereniging dan je misschien verwacht zou hebben.
Ja in Nederland is het (nog) geen punt.
Dus dan spreken de resultaten voor zich.
En zelfs als dat wel zou zijn, vraag ik me af wat ze ooit zouden kunnen doen, al kreeg je 1000 euro per lid,
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods: DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
Geen probleem, wij maken geen onderscheid tussen Belgen of Nederlanders, iedereen is voor ons gelijk. Ik hoop dat het bij jullie in Nederland nooit zover komt als in ons Belgenland.
Als iedereen denkt dat er niets kan aan gedaan worden en zich er zomaar bij neerlegt dan zal er inderdaad niet veel uit de bus komen. Mocht iedereen zich verenigen en samen aan een zeel trekken dan ben ik er van overtuigt dat we er wel wat kunnen aan doen. Maar het probleem is dat ieder zijn eigen ding wil doen en geen toegevingen wil doen. Als ieder zich wat wil aanpassen aan enkele regels (geen overdreven lawaai, geen stuntwerk op de openbare weg, geen wildcrossen) dan ben ik er van overtuigt dat we het quadverbodsbord binnen de perken kunnen houden en dat het makkelijker wordt om een evenement op poten te zetten.
En dit zonder 1000 euro van elk lid. Spijtig van de gemotiveerde mensen die hun tijd en inspanningen willen spenderen om ook heel veel andere rijders te helpen.
Zolang ik tax moet betalen rij ik overal waar een auto ook mag komen. Dus ook waar een verbod geldt. Ben nii gek he. Wel tax betale en dan niet je eigen straat in mogen rijden als hier in nederland verbods borden zouden zijn.