hallo,
weet iemand wat de best tandwiel verhouding is voor
op een harde baan
en voor op een losse baan
ik hoor wel
mvg sander saes
tandwielverhouding ktm
-
sander saes
- Easy Quadrider

- Berichten: 153
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 06:25
- Locatie: limburg
tandwielverhouding ktm
ready to race!!!!
Re: tandwielverhouding ktm
Kun je niet beter gewoon proberen hoe die rijdt op een harde en hoe op een zachte baan? Als je kracht voldoende hebt, dan een tandje meer en anders minder bijvoorbeeld 
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
sander saes
- Easy Quadrider

- Berichten: 153
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 06:25
- Locatie: limburg
Re: tandwielverhouding ktm
oke bedankt
maar waar kan ik het beste mee beginnen wat ik heb geen zin om allle tandwielen te gaan kopen en proberen
mvg sande saes
maar waar kan ik het beste mee beginnen wat ik heb geen zin om allle tandwielen te gaan kopen en proberen
mvg sande saes
ready to race!!!!
Re: tandwielverhouding ktm
Begin met de standaardtandwielen.
Als voorbeeld: in de echte modder heeft mijn raptor het nogal zwaar, dan kan ik alleen in zn 3 met veel gas rijden. Dan is het beter om voor een tandje kleiner te nemen of achter een groter tandwiel. Zo heeft de motor minder kracht nodig om de wielen aan te drijven. Ieder rondje van het voortandwiel zorgt dan voor meer ronden van het achtertandwiel, zo is er minder kracht per rondje nodig.
Als je op een keiharde baan rijdt en telkens kracht voldoende hebt en nogal hoog in de toeren rijdt dan kun je beter voor een groter tandwiel nemen of achter een kleiner tandwiel. Zo wordt de overbrengingsverhouding kleiner.
Vaak wordt het voortandwiel veranderd omdat die goedkoper is. Let er wel op dat alles op elkaar inslijt, dus een nieuw tandwiel met een versleten ketting is zo versleten.
Hopelijk heb ik het zo goed en duidelijk uitgelegd, ik moest er zelf ook even goed over nadenken
Als voorbeeld: in de echte modder heeft mijn raptor het nogal zwaar, dan kan ik alleen in zn 3 met veel gas rijden. Dan is het beter om voor een tandje kleiner te nemen of achter een groter tandwiel. Zo heeft de motor minder kracht nodig om de wielen aan te drijven. Ieder rondje van het voortandwiel zorgt dan voor meer ronden van het achtertandwiel, zo is er minder kracht per rondje nodig.
Als je op een keiharde baan rijdt en telkens kracht voldoende hebt en nogal hoog in de toeren rijdt dan kun je beter voor een groter tandwiel nemen of achter een kleiner tandwiel. Zo wordt de overbrengingsverhouding kleiner.
Vaak wordt het voortandwiel veranderd omdat die goedkoper is. Let er wel op dat alles op elkaar inslijt, dus een nieuw tandwiel met een versleten ketting is zo versleten.
Hopelijk heb ik het zo goed en duidelijk uitgelegd, ik moest er zelf ook even goed over nadenken
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: tandwielverhouding ktm
perfect uitgelegd, let wel een 1tand voor telt voor 3 achter ong.


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
sander saes
- Easy Quadrider

- Berichten: 153
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 06:25
- Locatie: limburg
Re: tandwielverhouding ktm
hallo,
harstikke bedankt en goed uitgelegt
mvg sander saes
harstikke bedankt en goed uitgelegt
mvg sander saes
ready to race!!!!

