kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 16 mar, 2010 09:28
kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
pff
ik heb ongeveer 2maanden problemen met mijn kfx 400!
reed altijd goed voordien. niets meer aangepast en plots kreeg ik problemen.
laatste goede ritje zijn de problemen begonnen.
als ik meer dan 1/2 gas geeft begint mijn quad te sputteren! ik moest thuis geraken dus reed door. (was echt ambetand rijden)
ik zette hem rijdend binnen. (sputterde wel nog steeds als ik teveel gas gaf)
volgende keer wou ik opnieuw rijden. ik kreeg mijn quad onmogelijk aan de praat! zelf niet met startpilot
had geen tijd om er zelf aan te werken dus heb ik hem maar binnen gedaan!
daar zeiden ze ja motor is versleten er moet nieuwe zuiger in . oké doe maar
nieuwe zuiger geplaatst. even roderen. maar tijdens rodage zelf nog steeds zelfde problemen.
eerste helft van mijn gas is geen probleem dan rijd de quad goed. vanaf ik over de helft ga heb ik problemen dat hij sputtert!
kom ik in stilstant en draait mijn quad in rolantie (als hij al warm heeft) dan valt hij stil! ik krijg hem onmogelijk terug aan de praat! (wel na een uur of 2 toen ik hem ging ophalen met de wagen draaide ie terug)
had mij laten wijsmaken dat mijn carburator zou versleten zijn aan de rubbers. heb andere kunnen op de kop tikken maar heb nog steeds hetzelfde probleem met nieuwe carburator!
deze sputtert nog steeds!
ik heb al gezocht naar draden die bloot liggen maar vind niets die echt kwaadaardig zou kunnen zijn!
ondertussen nog bijkomende probleem als ik mijn lichten aansteek springt mijn zekering (ergens kortsluiting denk ik)
in gewoon contact heb ik geen problemen.
ik las hier al van de handremcontact maar mijn handrem is eraf gesmeten achteraan.
wie kan mij helpen!
ik ben ten einde raad want ik wil rijden en niet voortdurent sleutelen!
iemand die ervaring heeft aub??? of een oplossing kan bieden!!
mvg tom
ik heb ongeveer 2maanden problemen met mijn kfx 400!
reed altijd goed voordien. niets meer aangepast en plots kreeg ik problemen.
laatste goede ritje zijn de problemen begonnen.
als ik meer dan 1/2 gas geeft begint mijn quad te sputteren! ik moest thuis geraken dus reed door. (was echt ambetand rijden)
ik zette hem rijdend binnen. (sputterde wel nog steeds als ik teveel gas gaf)
volgende keer wou ik opnieuw rijden. ik kreeg mijn quad onmogelijk aan de praat! zelf niet met startpilot
had geen tijd om er zelf aan te werken dus heb ik hem maar binnen gedaan!
daar zeiden ze ja motor is versleten er moet nieuwe zuiger in . oké doe maar
nieuwe zuiger geplaatst. even roderen. maar tijdens rodage zelf nog steeds zelfde problemen.
eerste helft van mijn gas is geen probleem dan rijd de quad goed. vanaf ik over de helft ga heb ik problemen dat hij sputtert!
kom ik in stilstant en draait mijn quad in rolantie (als hij al warm heeft) dan valt hij stil! ik krijg hem onmogelijk terug aan de praat! (wel na een uur of 2 toen ik hem ging ophalen met de wagen draaide ie terug)
had mij laten wijsmaken dat mijn carburator zou versleten zijn aan de rubbers. heb andere kunnen op de kop tikken maar heb nog steeds hetzelfde probleem met nieuwe carburator!
deze sputtert nog steeds!
ik heb al gezocht naar draden die bloot liggen maar vind niets die echt kwaadaardig zou kunnen zijn!
ondertussen nog bijkomende probleem als ik mijn lichten aansteek springt mijn zekering (ergens kortsluiting denk ik)
in gewoon contact heb ik geen problemen.
ik las hier al van de handremcontact maar mijn handrem is eraf gesmeten achteraan.
wie kan mij helpen!
ik ben ten einde raad want ik wil rijden en niet voortdurent sleutelen!
iemand die ervaring heeft aub??? of een oplossing kan bieden!!
mvg tom
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
Ik heb een maand geleden een ltz gesloopt met het zelfde probleem.
Deze heb ik na dat ik hem kocht ook proberen goed te krijgen, maar na vanalles geprobeerd te hebben ben ik hem gaan slopen.
Uit intresse de kabelboom volledig gestript toen die er uit was.
Bleek dat er op meerdere punten in de kabelboom breuken in de kabels zaten en dat een kabel van onder tot boven gesmolten was.
Nu weet ik niet zeker of het er bij mij aan heeft gelegen maar ik denk van wel.
De ltz die ik gesloopt heb is van 2003
Misschien kun je hier weer verder mee
gr
Deze heb ik na dat ik hem kocht ook proberen goed te krijgen, maar na vanalles geprobeerd te hebben ben ik hem gaan slopen.
Uit intresse de kabelboom volledig gestript toen die er uit was.
Bleek dat er op meerdere punten in de kabelboom breuken in de kabels zaten en dat een kabel van onder tot boven gesmolten was.
Nu weet ik niet zeker of het er bij mij aan heeft gelegen maar ik denk van wel.
De ltz die ik gesloopt heb is van 2003
Misschien kun je hier weer verder mee
gr
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 16 mar, 2010 09:28
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
ltzracer schreef:Ik heb een maand geleden een ltz gesloopt met het zelfde probleem.
Deze heb ik na dat ik hem kocht ook proberen goed te krijgen, maar na vanalles geprobeerd te hebben ben ik hem gaan slopen.
Uit intresse de kabelboom volledig gestript toen die er uit was.
Bleek dat er op meerdere punten in de kabelboom breuken in de kabels zaten en dat een kabel van onder tot boven gesmolten was.
Nu weet ik niet zeker of het er bij mij aan heeft gelegen maar ik denk van wel.
De ltz die ik gesloopt heb is van 2003
Misschien kun je hier weer verder mee
gr
bedankt voor u antwoord.
waar was de kabel dan gesmolten? (aan carburator, achterkas voorkas of waar ongeveer?
en zag je er uitwendig iets aan?
had je compleet dezelfde problemen?
en zag je dit buitenaf van de kabl?
mvg tom
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 01 apr, 2007 07:32
- Locatie: seven-mountians
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
volgens mij heeft je motorproblemen niets met je kabelboom te maken
maar kijk ff naar de cdi die draadjes die daar in gaan willenwel eens loskomen
maar omdat hij stilvalt als ie warm is sputtert bij volgas zal je volgens mij toch bijde kleppen moeten kijken
ff de kop lichten en onder de nokkenassen kijken wat de speling is
volgens mij heb je te weinig speling
probeer ergens op internet het werkplaatsboek te vinden
maar kijk ff naar de cdi die draadjes die daar in gaan willenwel eens loskomen
maar omdat hij stilvalt als ie warm is sputtert bij volgas zal je volgens mij toch bijde kleppen moeten kijken
ff de kop lichten en onder de nokkenassen kijken wat de speling is
volgens mij heb je te weinig speling
probeer ergens op internet het werkplaatsboek te vinden
van cr250 naar can-am ds250 naar ltz400
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 16 mar, 2010 09:28
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
alfa164 schreef:volgens mij heeft je motorproblemen niets met je kabelboom te maken
maar kijk ff naar de cdi die draadjes die daar in gaan willenwel eens loskomen
maar omdat hij stilvalt als ie warm is sputtert bij volgas zal je volgens mij toch bijde kleppen moeten kijken
ff de kop lichten en onder de nokkenassen kijken wat de speling is
volgens mij heb je te weinig speling
probeer ergens op internet het werkplaatsboek te vinden
wat ik nu teweten gekomen ben is het volgende van een winkel die 200 quads lopen heeft in belgie en nederland
enkel en alleen de kfx400 en de ltz400 moeten met super 98 rijden!
wanneer je altijd 95 gaat tanken branden de segmenten in in de zuiger. wat ik inderdaad tegen gekomen ben.
mijn motor is vernieuwd maar ik ben bang dat dit al opnieuw te laat is. ik tank namelijk altijd super 95.
deze winkel heeft jaarlijks 4-5 ltz400 of kfx400 die met dit probleem zitten.
oplossing: meestal niet piston gaan venieuwen maar gewoon hem in ontvetter leggen
segmenten proberen eruit te halen na een nachtje weken en dan heel lichtjes schuren voor vuil weg te hebben.
en weer monteren.
in het ergste geval nieuwe segmenten kopen en altijd 98tanken!!!
wist ik ook niet voordien
nu word het eerst even meten op mijn blok of ik nog voldoende druk heb en eventueel kleppen bekijken voor ik hem open gooi!
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
Dan loopt ie te arm dan? Waar ligt dat inbranden aan? Heeft hij dat verteld, of eens op de bank gezet? Als de oorzaak 95 ipv 98 zou zijn dan liep er in de junaaitetsteets geen enkele meer want daar komt niet veel meer dan 92 en lager uit de pomp.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
ik rij ook altijd met 95 en nog geen problemen gehad maar dat ga ik toch eens na vragen
suzuki ltz 400 special edition
-
- Quadrider
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo 12 aug, 2009 22:16
- Locatie: ieper
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
nooit met 95 rijden.kan niet goed zijn voor je quad.95 is goed voor de grasmaaier.
ik rij ook altijd met 98.en soms met super en dan doe ik lood bij,voor de kleppensmering.
heb je al eens je benzinetank gereinigd?? mss zit er water bij je benzine.
ik zie dat je met een andere cdi rijd wandt als ik je zoekertje las stond er in dat je een andere gestoken hebt.mss eens trg een originele proberen.
eigenlijk zou je mogen terug gaan naar je dealer wand je hebt gegaan met een probleem dat hij sputtert.en hij steekt daar een nieuwe piston enzo in maar het probleem blijft hetzelfde.dus is het infeite niet opgelost.dus heeft die een verkeerde handeling gedaan probleem blijft hetzelfde maar hij incaseert wel je geld
ik rij ook altijd met 98.en soms met super en dan doe ik lood bij,voor de kleppensmering.
heb je al eens je benzinetank gereinigd?? mss zit er water bij je benzine.
ik zie dat je met een andere cdi rijd wandt als ik je zoekertje las stond er in dat je een andere gestoken hebt.mss eens trg een originele proberen.
eigenlijk zou je mogen terug gaan naar je dealer wand je hebt gegaan met een probleem dat hij sputtert.en hij steekt daar een nieuwe piston enzo in maar het probleem blijft hetzelfde.dus is het infeite niet opgelost.dus heeft die een verkeerde handeling gedaan probleem blijft hetzelfde maar hij incaseert wel je geld
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
Breng hem maar eens naar mcg-racing in maaseik.
Die weten er wel raad mee.
Die weten er wel raad mee.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 01 apr, 2007 07:32
- Locatie: seven-mountians
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
ik heb er bij een hogedrukzuiger erin geplaatst engoed laten afstellen en ik rij soms ook op 95
ik rij er ook dagelijks mee
ikheb wel eens gehad dat de massa door was niet de dikke maar de kleine
heb je de de klepspeling al gemeten iseen gevoelig punt bij ltz omdatde kleppen bij de ltz/kfx en artic cat dvx wat zachter zijn dan bij het drz-blok
en heb je al eens naar de nokkaskettingspanner gekeken
eerst die grote bout eruit draaien
uitkijken dat je veer niet kwijtraakt
dan pas die twee inbusbouten lossen
spanner eruit halen en danaan het palletje trekken en tellen hoeveel klikjes je hebt tot het einde
minder dan drie betekent nieuwe ketting
en naar een betere dealer brengen
want als de vorige zomaar de zuiger heeft vernieuwd en niet de kleppen heeft gekeken en naar de spanner
zegt mij al meer dan genoeg
ff snel zuiger verwisselen en 500 eurie vangen
maar kijk ff naar die twee dingen
of breng hem naar een goede dealer die naamheeft met ltz/kfx/dvx
ik rij er ook dagelijks mee
ikheb wel eens gehad dat de massa door was niet de dikke maar de kleine
heb je de de klepspeling al gemeten iseen gevoelig punt bij ltz omdatde kleppen bij de ltz/kfx en artic cat dvx wat zachter zijn dan bij het drz-blok
en heb je al eens naar de nokkaskettingspanner gekeken
eerst die grote bout eruit draaien
uitkijken dat je veer niet kwijtraakt
dan pas die twee inbusbouten lossen
spanner eruit halen en danaan het palletje trekken en tellen hoeveel klikjes je hebt tot het einde
minder dan drie betekent nieuwe ketting
en naar een betere dealer brengen
want als de vorige zomaar de zuiger heeft vernieuwd en niet de kleppen heeft gekeken en naar de spanner
zegt mij al meer dan genoeg
ff snel zuiger verwisselen en 500 eurie vangen
maar kijk ff naar die twee dingen
of breng hem naar een goede dealer die naamheeft met ltz/kfx/dvx
van cr250 naar can-am ds250 naar ltz400
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 16 mar, 2010 09:28
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
quad-racerrr schreef:Breng hem maar eens naar mcg-racing in maaseik.
Die weten er wel raad mee.
zij zijn topmannnen!
maar is helaas veel te ver om naar toe te rijden.
ze beloofden mij te helpen via telefoon.
xp
ik zit momenteel in de examens en zal mijn werken nog even moeten uitstellen! xs
ik hou jullie hierover op de hoogte!
het is trouwens mcg die mij alles vertelde van de 98 zij hebben er jaarlijks 4 -5 met dit probleem
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 16 mar, 2010 09:28
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
FLIPmode schreef:Dan loopt ie te arm dan? Waar ligt dat inbranden aan? Heeft hij dat verteld, of eens op de bank gezet? Als de oorzaak 95 ipv 98 zou zijn dan liep er in de junaaitetsteets geen enkele meer want daar komt niet veel meer dan 92 en lager uit de pomp.
ik heb ook zelf 2jaar altijd met 95 gereden tot hij over 4maanden begon te sputteren.
al andere carburator geplaaste enal.
help niet.
met nieuwe piston weeral problemen nu maar na amper 4u rijden...
95 te weinig octaangehalte erin en zo zetten de sigmenten van een kfx400 en een LTZ 400 zich vast.
dit komt enkel voor bij die quads! bij geen andere modellen hebben ze daar last van...
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 16 mar, 2010 09:28
Re: kfx 400 sputtert als je meer dan de helft gas geeft!
alfa164 schreef:ik heb er bij een hogedrukzuiger erin geplaatst engoed laten afstellen en ik rij soms ook op 95
ik rij er ook dagelijks mee
ikheb wel eens gehad dat de massa door was niet de dikke maar de kleine
heb je de de klepspeling al gemeten iseen gevoelig punt bij ltz omdatde kleppen bij de ltz/kfx en artic cat dvx wat zachter zijn dan bij het drz-blok
en heb je al eens naar de nokkaskettingspanner gekeken
eerst die grote bout eruit draaien
uitkijken dat je veer niet kwijtraakt
dan pas die twee inbusbouten lossen
spanner eruit halen en danaan het palletje trekken en tellen hoeveel klikjes je hebt tot het einde
minder dan drie betekent nieuwe ketting
en naar een betere dealer brengen
want als de vorige zomaar de zuiger heeft vernieuwd en niet de kleppen heeft gekeken en naar de spanner
zegt mij al meer dan genoeg
ff snel zuiger verwisselen en 500 eurie vangen
maar kijk ff naar die twee dingen
of breng hem naar een goede dealer die naamheeft met ltz/kfx/dvx
kleppen zijn gereviseerd geweest.
en de dirstributie ketting vervangen.
dus veronderstel ik wel dat de kleppen goed staan maar ga die toch nog even meten omdat ik vind dat hij minder goed gaat dan voordien.