5 quads in beslag genomen Nederlands Limburg.

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Plaats reactie
petern
Quadrider
Quadrider

5 quads in beslag genomen Nederlands Limburg.

Bericht door petern »

:applaus: :applaus: :applaus:

Misschien dat een rechtmatige eigenaar zijn gestolen quadje retour krijgt.

http://www.l1.nl/content/4902026/vijf_q ... _schinveld" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij een verkeerscontrole in Schinveld zijn vijf quads in beslag genomen.

De vierwielige motorfietsen hadden geen kenteken en waren niet verzekerd. De berijders stonden zondagmiddag als groepje bijeen in Schinveld en zaten net als de quads onder de modder. De crossers hadden door de velden rond Bingelrade gereden en komen uit Sittard, Heerlen, Kerkrade en Tüddern. De jongste berijder bleek 13 jaar te zijn. De politie onderzoekt wie de eigenaren zijn van de quads.
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Re: 5 quads in beslag genomen Nederlands Limburg.

Bericht door Haagje »

Niemand van et forum hier?

Luc heb jeje wtec nog? :P
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Niet echt een 'Rijverhaal', daarom maar naar Café verplaatst. :)

Goed bericht trouwens, je hoort niet vaak dat er gestolen meuk terug gevonden word. Niet dat het niet gebeurt, maar je hoort er zelden wat over.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Wilt niet zeggen dat het gestolen goed is he.
IS lastig te bewijzen ( of het frame nr moet al als gestolen voorkomen )

Misschien zijn ze helemaal niet gestolen. Hoeveel quads zonder kenteken zijn er wel niet in nederland of belgie.
petern
Quadrider
Quadrider

Bericht door petern »

Indien ze niet gestolen waren hoefde de politie ook niet uit te zoeken wie de eigenaren zijn.

2 gestolen quads van mij hebben ze terug gevonden.
1 gedumpt in een riviertje en de ander stond met 3 andere gestolen quads bij een heler in een loods.

Gelukkig was ik tegen diefstal verzekerd. :bier:

Bij de laatste was framenr eruit geslepen maar aan de hand van de door mij beschreven extra's heeft de Politie mij kunnen achterhalen. :applaus:
Ik heb toen de quad moeten identificeren zodat die makker vervolgd kon worden. :applaus:
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

mja oke,

Maar het wilt niet zeggen dat ze gestolen zijn zoals ik net zei.
Misschien zijn ze wel gewoon van hun?

Kun jij bewijzen dat wanneer je gaat crossen met een quad zonder kenteken papieren of niks dat die van jou is?
Nee dat kun je niet!

Daarom denk ik ook dat ze inbeslag zijn genomen voor het geval dat ze toch gestolen mochten zijn.
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Daniello »

He sensatiezoekers :wink:

Ik las het bericht zonet pas hier op t forum en METEEN begon me een lampje te branden :mrgreen:

Na even een telefoontje gepleegd te hebben, is nu dus duidelijk dat de quads dus ABSOLUUT NIET GESTOLEN zijn...omdat ze van een bekende van mij zijn.

De mannen zijn afgelopen zondag in de kraag gevat op het parkeerterrein, naast het tankstation te Schinveld.

Omdat men op dat moment geen papieren kon tonen en omdat de quads geen kentekens bezaten, moest mijheer agent weer eens lastig doen en stond men erop de quads direct mee te nemen voor nader onderzoek.

De rechtmatige eigenaar, wacht nu af wat men verder gaat doen.

Groeten,

Daan
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
petern
Quadrider
Quadrider

Bericht door petern »

Het moest zo zijn als in England,
onverzekerde voertuigen op openbare weg in beslag nemen en verkopen via de domeinen. :bier:

Ik vindt t volkomen ok dat agenten controleren en laten afslepen (afsleepkosten komen dan ook nog bij de bekeuringen)

moet je maar zorgen dat je rommel in orde is indien je op openbare weg gaat rijden.

Ik hoop dat iedereen beseft wat voor een elende een onverzekerd voertuig kan aanrichten, dat wil je echt niet meemaken. :cry:
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Ik geef je groot gelijk petern over dat de politie ze dan in beslag mag nemen als jij niet kunt aantonen dat hij van jou is. ( Anders zou het wel erg makkelijk zijn dingen te stelen en gewoon zeggen dat het van jou is )
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Daniello »

Er wordt tijdens die ritten op zondag voor 98% offroad gereden....maarja, het is idd slimmer om dan toch met plaat te gaan rijden....

Grtz

Daan
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
theco
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door theco »

Als ik als quadrijder een nieuwe quad koop, ook zonder kenteken, zoals het sportquadje van mijn zoon, krijg ik van de winkelier een rekening.
Als ik dan met de quad richting bv crossbaan ga, neem ik deze rekening mee. (quad op aanhanger)
Die staat op mijn naam en zo kan ik bewijzen dat deze mijn eigendom is.
Zo heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

Probleem gedeeltelijk opgelost.

Als ik deze quad weer verkoop, krijgt de nieuwe eigenaar mijn rekening en een koopcontractje mee, en zo is de quad dan van hem. . (door zowel koper als verkoper ondertekent en voorzien van beide adressen etc.)

Ander gedeelte opgelost

groet van theco
Plaats reactie