rappertjes 0,7l raptor

Laat ons watertanden met de mooiste foto's uit je collectie...
rappertje 0,7l
Toeschouwer
Toeschouwer

rappertjes 0,7l raptor

Bericht door rappertje 0,7l »

beste liefhebbers, heb al enkele nuttige tips kunnen opstrijken hier vandaar zal ik me even voorstellen, ben Bart vanuit de kempen 35 lentes en ben van autos honda liefhebber en er is een quad bijgekomen om men S2000 te sparen in de winter, is minder goed voor de quad maarja dan kuisen we die een keertje meer he :wink:

enkele pics (hopelijk gelukt)
Afbeelding
Afbeelding

heb al enkele veranderingen gedaan zoals verlaging met r1 veren en zo goed als mogelijk geprobeerd uitgelijnd, dat ga dacht ik enkel maar met de stuurstang als ik het goed heb..., powermads handkappen, itp velgen waarvan ik spijt heb dat de voorsta niet breder zijn (moest er iemand tips of voorstellen hebben... :wink: ) en de rest zie je wel op fotos :wink:

nog te doen: nieuwe handvaten, veerhoezen, en graag bredere wielen vooraan, de bandematen zijn 165 70 10 en 225 40 10 dus wat denken jullie dat ik dan het beste kan doen? zouden van deze velgen bredere voorste velgen te bestellen zijn of moet ik dan naar een ander merk gaan en 4 andere kopen? ook zou ik iets moeten vinden op de achterbrug en as want da oxideren vind ik maar niks.

grtn
Laatst gewijzigd door rappertje 0,7l op zo 06 feb, 2011 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Lazii
Quadrider
Quadrider

Re: rappertjes 0,7l raptor

Bericht door Lazii »

Ziet er deftig uit. Proficiat met je aankoop.

Over het uitlijnen (hoop dat je spoor regelen bedoelt) vind je in volgend topic nog enkele mooie pics die uitleggen hoe je dit zo goed mogelijk kan regelen.

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=30506" onclick="window.open(this.href);return false;
jumper2110
Quadracer
Quadracer

Bericht door jumper2110 »

Mooi quad! Met andere voorbanden zal hij er idd nog een pak stoerder uitzien :applaus:
rappertje 0,7l
Toeschouwer
Toeschouwer

das inderdaad een hele mooie uitleg lazii, ik heb één ding verkeerd gedaan blijkbaar en heb de stuurchape losgemaakt en zo enkele toeren verdraaid, hopelijk is da geen erg :? , ik had geprobeerd met da buisje te draaien maar ging zo moeilijk (zit al drie jaar vast waarschijnlijk..) dat ik het niet riskeerde omdat ik niet zeker was dat het zo moest doen...eigenlijk dacht ik op deze manier weinig verkeerd te kunnen doen aangezien dat de enige mogelijkheid is om te lijnen, nu rijd hij veel beter maar is heel schigtig maar das normaal denk ik, niet? het zweven is toch al gedaan na het uitlijnen, da was inderdaad gewoon niet te doen haha. ik heb nog wel de indruk dat men stuur ietsie scheef staat bij recht rijden..

moest iemend interessante dingen weten om bredere voorvelgen.... :wink:
Lazii
Quadrider
Quadrider

Bericht door Lazii »

rappertje 0,7l schreef:nu rijd hij veel beter maar is heel schigtig maar das normaal denk ik, niet?
Zelf weet ik niet of het op jouw manier kwaad kan. Heb er zelf ook niet zoveel verstand van :p
Schigtig = zoekerig? Als het dat is, dat krijg je nooit helemaal weg. Maar je kan het wel minimaliseren door het spoor te regelen en indien nodig een stuurdemper erbij.

Die ITP's heb je ook in 6x10 en 8x10 dacht ik. Ervan uitgaande dat de jouwe 5x10 is kan je vooraan dus wel bredere velgen van hetzelfde merk kopen. Of 4 nieuwe gaat ook, moet je maar zien wat je het beste uitkomt.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

wil je het beste resultaat krijgen kwa rijgedrag zul je ook, het caster moeten veranderen, maar dit is alleen mogelijk door andere a-armen aan te schaffen waarvan je het caster kunt veranderen.
in jullie geval kun je het caster alleen beinvloeden door de kont van de quad zover mogelijk omlaag te brengen, hier wordt ie een
stuk minder schichtig van ; ) de kont van rappertje staat veels te hoog, het is wel mooi maar voor het rijgedrag is het slecht.
:wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
rappertje 0,7l
Toeschouwer
Toeschouwer

ja misschien maar best 4 andere wieltjes zoeken want de achterste zijn ook niet echt breed mijn gedacht, hebben jullie goeie maten voor bredere velgen?
inderdaad tjobbie maar eerst was enkel verlaagd met blokjes en de achterste link omgedraaid dus was eigenlijk ideaal, nu heb ik vandaag pas de r6 veren eronder geschroefd en moest ik even bekijken hoe het achteraan liep :wink:
wat denken jullie best te doen achteraan? ook een R6 veer of zo een verlagingslink die je wel eens op ebay ziet..? alvast bedankt voor de reakties :buig:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

rappertje 0,7l schreef:ja misschien maar best 4 andere wieltjes zoeken want de achterste zijn ook niet echt breed mijn gedacht, hebben jullie goeie maten voor bredere velgen?
inderdaad tjobbie maar eerst was enkel verlaagd met blokjes en de achterste link omgedraaid dus was eigenlijk ideaal, nu heb ik vandaag pas de r6 veren eronder geschroefd en moest ik even bekijken hoe het achteraan liep :wink:
wat denken jullie best te doen achteraan? ook een R6 veer of zo een verlagingslink die je wel eens op ebay ziet..? alvast bedankt voor de reakties :buig:
10x10 of 10x12 achter en 10x8 of 10x6 voor scooterbandjes voor is ideaal.

voor verlaging achter weet ik het niet, heb zelf eerst kw veren pakket gehad en dat was perfect.
nu het ik geweldige schokbrekers van rpm maar daar hangt gelijk een heel ander prijskaartje aan.
er zijn hier vast wel op het forum met een verlagings link of miscchien r1 achterveren te vinden, misschien dat die je verder kunnen helpen met deze vraag. :bier:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
rappertje 0,7l
Toeschouwer
Toeschouwer

tjobbie schreef: 10x10 of 10x12 achter en 10x8 of 10x6 voor scooterbandjes voor is ideaal.
voor verlaging achter weet ik het niet, heb zelf eerst kw veren pakket gehad en dat was perfect.
nu het ik geweldige schokbrekers van rpm maar daar hangt gelijk een heel ander prijskaartje aan.
er zijn hier vast wel op het forum met een verlagings link of miscchien r1 achterveren te vinden, misschien dat die je verder kunnen helpen met deze vraag. :bier:
wat zou er nu opzitten? 225 achteraan en 165 vooraan, ik zou denken 5breed vooraan en 8 breed achteraan??
scooterbandjes vind ik eigenlijk niet mooi, niet stoer genoeg maar das uiteraard persoonlijk, rijd dat beter misschien??
dan denk ik vooraan 10X8 dat da al heel mooi is en achteraan tja zou 10X12 niet te breed worden??
ja ik denk dat er aan jou quad al heel wat mooie prijskaartjes hangen tjobbie :wink: sjieke dinges in ieder geval :buig:
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

op jou velgen kan je ook een 195/50*10 leggen Boncari heeft deze er op liggen en het is nie mis :D
of gelijk yamahakoppel een hydraulische verlaging van achter 8)
heel schoon quadje 8)
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

als je de quad vanachter meer verlaagd dan gaat hij minder zoeken op de weg omdat het caster dan beter word
ik zou vanachter ook een R6 veer steken om rondom de zelfde veren te hebben :)
zo een regelbare verlaging kun je ook nog plaatsen je kunt er zelfs iets hoger mee regelen dan de originele link moest de R6 veer te kort zijn
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
rappertje 0,7l
Toeschouwer
Toeschouwer

als ik achteraan een R6 veer steek moet het luchtfilterbak beetje ingedeukt worden dacht ik he? en past het dan zo plug and play?

nu was ik aan t kijken naar zulke wieltjes
http://www.quadfun.be/newshop/catalog/p ... ts_id=6838" onclick="window.open(this.href);return false;
en zou dan denken ook achteraan 12" breed en 255 band, wat denken jullie?
en word vooraan nooit geen 10" brede velgen gelegd met 225 vooraan ofzo of is da gewoon te breed??

en 12" grote wielen word dat veel gedaan? alvast bedankt :bier:
mobydirk
Quad Master
Quad Master

Bericht door mobydirk »

een r6 /r1 veer past achter niet bij een raptor 700
bij een 660 wel en daar kan het zijn dat je een klein deukje in de luchtfilterbak moet maken
bij in veren raakt hij hem anders
ik heb nog geen altenatief gevonden voor een raptor achter altans die te betalen is dan

ps mooie raptor veel plezier er mee
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

een maat van mij had een R1 veer steken zat wel onderste boven :roll:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
rappertje 0,7l
Toeschouwer
Toeschouwer

dan zal het zo een link worden via ebay, hopelijk gaat die dan laag genoeg :D
en wat denken jullie van die wielen (zie vorige post)? want er zijn precies niet veel soorten die te verkrijgen zijn
zo breed of heb ik het mis?? en okkasie vind je heeeelemaal niets .... :x

bij deze staan de itp velgjes te koop :wink:
Plaats reactie