Vraagje ivm electronic fuel injection raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer

Vraagje ivm electronic fuel injection raptor 700

Bericht door Schuer »

Ik ben twee weken geleden een dubbele FP + electronic fuel injection gaan halen voor mn raptor, waar ik echt tevreden van ben :) maar ik heb wel redelijk veel terugslag en hij stottert ook wel wat als em laag in toeren komt (laten uitbollen zonder koppeling in te houden)

Valt dit af te stellen met behulp van die efi
Afbeelding

of komt hier meer bij kijken?

Ik was langs mcg in maaseik geweest, maar daar kreeg ik te horen dat ik de quad daar moest laten.. Wat ik liever nie doe. (wil zien wat ze met mn beesje uitspoke ;)) Iemand die mij kan helpen afstellen? Of wat meer informatie kan bezorgen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Peter
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Vraagje ivm electronic fuel injection raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

bij MGC moet je geen schrik hebben, die weten wat ze doen :wink:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Schuer »

Ja tot nu toe ook alleen maar goede ervaringen bij MGC, maar ik zou tog graag bij mijn quad blijve als ze daar aan sleutelen. (kan ik bij mijn auto ook als die binne moet?) Ze zeide zelf dat ze het in 1x zoude afwerke, dus ik vraag mij echt af waarom ik ni, met afspraak, kan langskome, de quad late afstelle en paar uur later weer gewoon vertrekke.. Voor hetzelfde geld moete ze gewoon wat aan die schroefkes draaie en zijn ze klaar op 15 min? Maar rekene ze wel ne ganse dag werk aan? :/ (zoals ik nogal verhale heb gehoord.. :x)

Maar ff terug op topic met die EFI kan ik dus de quad niet afstellen? (lees: zorge dat er geen vlamme meer uit mn pijp kome, minder/geen terugslag en soepeler lopen.. ) Waarom dient da ding dan? En waarom staan daar die drie draai knoppen op + 4 lampkes? (kwestie van beetje probere te begrijpe wa ik aan mn injectie heb gehange ;))
Laatst gewijzigd door Schuer op do 03 feb, 2011 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

je kunt hem wel afstellen met die EFI die 3 regelschroef schroefjes is 1 voor de lage toeren, 2 voor midden en 3 voor hoge toeren
ik zelf heb een powerbox van bij MGC die heeft ook 3 regelschroefjes die is afgesteld door hun kost 250 voor box en afstelling op testbank
waarom die lampjes op de EFI zijn weet ik ook niet :? misschiens voor te zien wanneer je aan welk schroefje moet draaien
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Schuer »

Ziet er die van u ook zo uit als mijne? Of is da nog een ander model? Mijne komt namelijk ook van bij MGC.. Die zat bij die FP voor 50€.. (wel al gebruikt)

Ik had daarstrax es wat aan die schroefkes gedraaid :p maar merkte ni echt verschil.. :? Int weekend nog ma es wa mee prulle dan.

Alvast bedankt voor je reactie :bier:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

juist mijne even open gedaan :) blijkbaar heb ik de zelfde :oops:
Afbeelding
de eerste staat op 1 de 2de ook op 1 en 3 staat op 3 bij mij dit van links naar rechts gekeken deze afstelling is voor dubbele FP

in de lage toeren heb ik ook te weinig koppel waardoor hij schokt als ik wil gas bij geven gooi hem gewoon een vitesse terug dan, terugslagen heb ik niet (ploffen in de uitlaat)
Groetjes Kris
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

die lampjes zijn hoogst waarschijnlijk voor de modes waarin hij zich begeeft.
je hebt zeg maar gemakkelijk een modus voor stationair, een modus voor volgas geven, een modus voor rustig toeren.
die kun je zien door bijv eerst rustig gas te geven(terwijl je naar je lampies kijkt) en nu nog een keer proberen door snel flink gas te geven, je zult waarschijnlijk andere lampies zien branden wat betekend dat je naar een andere modus gaat.
deze lampies betekenen tevens ook veel voor het programmeren van je efi box. door een aantal blinkjes weet je waarschijnlijk in welke modus dat je zit om deze vervolgens aan te passen. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Schuer »

yamahakoppel schreef: de eerste staat op 1 de 2de ook op 1 en 3 staat op 3 bij mij dit van links naar rechts gekeken deze afstelling is voor dubbele FP
Zo stond mijne ook ingesteld. Heb de derde ff op 1 gezet, ma zalk dan tog ma terug op 3 zetten.

Hmm dan zal ik toch de kleppen moeten laten afstellen? Om de terugslag/vlamme in mn uitlaat weg te krijgen? Heb gezien dat er hier opt forum ne leuke walkthrough staat voor het afstellen van de kleppen :evil: (Wa kost ne nieuwe blok? Moest er iets fout gaan :p)
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Schuer schreef:
yamahakoppel schreef: de eerste staat op 1 de 2de ook op 1 en 3 staat op 3 bij mij dit van links naar rechts gekeken deze afstelling is voor dubbele FP
Zo stond mijne ook ingesteld. Heb de derde ff op 1 gezet, ma zalk dan tog ma terug op 3 zetten.

Hmm dan zal ik toch de kleppen moeten laten afstellen? Om de terugslag/vlamme in mn uitlaat weg te krijgen? Heb gezien dat er hier opt forum ne leuke walkthrough staat voor het afstellen van de kleppen :evil: (Wa kost ne nieuwe blok? Moest er iets fout gaan :p)
ik zou nergens aankomen en eerst maar is een ritje op de dyno gaan doen.
dan weet je teminste wat meer voordat je aan dingen gaat lopen rommelen waar misschien helemaal niks mee aan de hand is :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Schuer »

tjobbie schreef: ik zou nergens aankomen en eerst maar is een ritje op de dyno gaan doen.
dan weet je teminste wat meer voordat je aan dingen gaat lopen rommelen waar misschien helemaal niks mee aan de hand is :wink:
Heb je hier e goed adres voor toevallig? (Liefst op rij afstand met de quad.. aangezien ik niet beschik over een aanhangwage of iets dergelijks)
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Schuer »

Ok, daarjuist gebeld met de mannen van http://www.hpi.be Kan ik volgende week es langs gaan. Dan weten we hopelijk weer wat meer. :bier: Maareuh mag ik ondertusse nog rijden op mn quad? :crosser: of valt dit af te rade? :(
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

kijk ff naar je bougie, als ie niet te witte aanslag heeft kan je er gewoon mee rijden. hij zou koffiebruin moeten zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Schuer »

Bougie ziet er vrij wit uit, Damnit! :x
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

dan zou ik serieus snel een afspraakje maken :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie