awel mx jake, dat wou ik ook zeggen. of het is je vliegwiel of je krukas.
je zou aan je vliegwiel kant kunnen voelen of hij speling heeft in en hem in diversen standen.
minimalen speling is al niet oke. dat zou je ook nog kunen bekijken.
en anders even het vlieg wiel er af, kun je meteen je ontsteking etc alles zuiver maken.
pff, nu ik dit allemaal weer zie... en over een half jaartje 18 word ga ik denk ik toch maar voor een blaster met kentekne ipv een barossa 250 haha!
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
Ja,ik wacht even tot ik de vliegwieltrekker in huis heb. Er zit overduidelijk iets niet goed daar namelijk, ik ga er vanuit dat het daar een puinhoop is.
ok weer een mystery er bij ik zou het blokkie gewoon reviseren er is al zoveel wat kapot of slecht is, de lagers binnen in zullen zoizo echt niet geweldig meer zijn
Op zich wel, maar ik heb er niet zo'n zin in om de carterhelften te scheiden. Komt vooral omdat ik niet de goede spullen heb om lagers netjes op hun plek te persen enzo. Als het inderdaad de krukaslagers zijn dan doe ik het wel, maar als het niet hoeft dan liever niet.
Jazzy schreef:Op zich wel, maar ik heb er niet zo'n zin in om de carterhelften te scheiden. Komt vooral omdat ik niet de goede spullen heb om lagers netjes op hun plek te persen enzo. Als het inderdaad de krukaslagers zijn dan doe ik het wel, maar als het niet hoeft dan liever niet.
Je zal het ooit eens een keer zelf moeten proberen zoals jij nogal bezig bent met quads opknappen
Een blasterblokje is nog een vrij simpel blok, dus ideaal om mee te beginnen.
Leuk, die goede ideeën van jullie. En ik zit zometeen met een puinhoop hier.
Over puinhoop gesproken, ik heb ook nog een ronde olieplug zitten. Heb hem al naar steeksleutel maatje 11 gevijld maar zonder succes. Net de griptang er op gehad maar die gaat gewoon rond. Verwarmen is ook wat lastig want je kunt het daar moeilijk heet stoken. Iemand nog een tip?
kruipoile tussen sprayen, half uurtje wachten en nog een keer proberen, ander met een platte schroeven draaier en hamer laten schrikken. het beste is een sleutelsetje voor beschadigde moeren,m aar die moet je wel hebben natuurlijk en ook dit lukt niet altijd.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
of een andere bout of moer tegenlassen, die oude bout is toch om weg te gooien.
Maar ivm die krukas lagers, dat is heus geen rocketscience, volgens mij kan jij dat makkelijk zelf. Gewoon service manual erbij en kopje erbij houden.
Als je de nieuwe lagers een nachtje invriest en de carters een beetje opwarmt, dan vallen die er zo in, dan heb je zelfs geen pers nodig.
ja de carters even op een warm houd plaat op warmen of in een oventje
werk super
ps dat van er een bout op lassen werk super
door het lassen zet de plug ook nog uit waardoor hij er daar na nog iets makkelijker er uit zou moeten gaan
sterkte
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
insprayen met WD-40, dan met een ijzerzaagje er een gleuf inzagen dat er een grote schroevendraaier inpast, de schroevendraaier er nog wat verder met een hamer inslaan zodat je echt grip hebt. Dan zou je hem los moeten krijgen... zo doe ik het altijd met boutjes en moertjes die dolgedraait zijn, moet je er wel met eeen zaag bij kunnen anders zou je het ook nog met een dremel kunnen proberen.
Succes!
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
mobydirk schreef:en als echt niets werkt met een bijtel en hamer hem los tikken
werkt ook goed als niets wil lukken
let wel op voor je blok
dat bedoelde ik ook met de schroevedraaier en hamer.
pak daar meestal een grote schroevendraaier voor die je schuin op de bout of moer zet en dan een mep geeft.
werkt idd. perfect maar wel als laatste redmiddel.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves