Onderhoud vraag
-
- Toeschouwer
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za 12 feb, 2011 13:38
Onderhoud vraag
Hallo alemaal , ik ben van plan om een yamha raptor 450 of een honda trx450 te kopen .
Ik heb af en toe gelezen bij advertenties , om de 3 u nieuwe olie oliefilter en luchtfilter , nu de vraag is hebben deze machines dat om de drie uur nodig ? en hoeveel kost dit me dan ? , ik neem ook aan dat ik dit zelf kan uitvoeren ?
ook vroeg ik me af naar de richtprijs van een honda 450 TRx tweedehands BOUWjaar 2009 niet al te veel kilometers .
greets
Ik heb af en toe gelezen bij advertenties , om de 3 u nieuwe olie oliefilter en luchtfilter , nu de vraag is hebben deze machines dat om de drie uur nodig ? en hoeveel kost dit me dan ? , ik neem ook aan dat ik dit zelf kan uitvoeren ?
ook vroeg ik me af naar de richtprijs van een honda 450 TRx tweedehands BOUWjaar 2009 niet al te veel kilometers .
greets
-
- Quadrider
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Re: Onderhoud vraag
Wil je hem gaan gebruiken voor de cross of voor recreatierijden?
Ik rij een kawasaki kfx 450. Ik gebruik hem voor op de openbare weg. Ik vervang de olie altijd na maximaal 1500 km gereden te hebben. De olie is dan redelijk zwart. De luchtfilter vervang ik als hij vies is. Dit controleer ik gewoon regelmatig en als hij echt vies is maak ik hem schoon. Richtprijs is ook afhankelijk met of zonder kenteken. Richtprijs zonder kenteken zal rond de 7000 liggen schat ik. Met kenteken natuurlijk meer.
Gr
Ik rij een kawasaki kfx 450. Ik gebruik hem voor op de openbare weg. Ik vervang de olie altijd na maximaal 1500 km gereden te hebben. De olie is dan redelijk zwart. De luchtfilter vervang ik als hij vies is. Dit controleer ik gewoon regelmatig en als hij echt vies is maak ik hem schoon. Richtprijs is ook afhankelijk met of zonder kenteken. Richtprijs zonder kenteken zal rond de 7000 liggen schat ik. Met kenteken natuurlijk meer.
Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Re: Onderhoud vraag
als je echt cross rijdt, moet je de olie, oliefilter en luchtfilter toch rond de +-3 uur vervangen, anders gaat het wel wat langer mee, ook moet je letten op de piston bij een 450, hangt af van type tot type.
en btw tis Yamaha YFZ450 en niet Raptor 450
en btw tis Yamaha YFZ450 en niet Raptor 450
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Quadrider
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Re: Onderhoud vraag
Ik heb er nu al zo'n 10000 km opzitten met orginele piston en loopt nog altijd als een zonnetje Als je maar goed warm laat draaien en natuurlijk ook rustig kunt rijden.
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Re: Onderhoud vraag
ja, maar dat is een Kawa, die pistons gaan lang mee, maar als je crosst moet je bij een Yamaha om de 40u vervange, bij Honda weet ik niet juist..
Yamaha YFZ480Build in progress
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: Onderhoud vraag
Hebbe die kawa's dan andere pistons? Die drie uur-regel geldt (volgen mij) bij intensief crossen, bij gematigd rijgedrag verlegt ge die grens aanzienlijk.De 450 in de crossers draaien op een iets hogere compressie en zijn dus onderhoudsgevoeliger wat ook logisch is : hoe meer pk's bij kleinere cc, hoe meer vervangen (slijtage). Yam, Kawa, Suz of Honda maakt niet zoveel uit (zijn Jappen en dus ijzersterk).
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
- Quadrider
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Re: Onderhoud vraag
Ja inderdaad volgens mij zijn de jappen allemaal motorisch ongeveer gelijk alleen op de ene staat yamaha en op de ander staat kawasaki. Er zullen ook verschillen zijn maar het blok is toch ongeveer hetzelfde.
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Re: Onderhoud vraag
als ge 10000 km met een YFZ450 rijdt, al is het op de baan, loopt uw blok sowieso stuk, een Kawa is veel onderhoudsvriendelijker op gebied van piston
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Quadrider
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Re: Onderhoud vraag
Als er zo'n groot verschil is in yamaha en kawasaki met onderhoud van de piston, wat is dan het grote verschil in het blok? Ik vind het maar een beetje vreemd. Oke ze zeggen dat de kawa meer geknepen is maar of dit werkelijk zo'n groot verschil uitmaakt zoals laurens beweerd?
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Re: Onderhoud vraag
ik weet het ook niet, ik zeg alleen maar wat mijn dealer zegt en wat ik op internet kan vinden, maar naar het schijnt zijn kawa's gewoon onderhoudsvriendelijker..
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: Onderhoud vraag
Hallo,
Ik heb mijn zoontje van 3,5 jaar een quad gekocht. Het is een E-Ton viper jr 40.
Maar nu heb ik een probleem, hij start en de motor loopt heel goed maar als hij een 15 min rijd valt de onsteking weg, als hij dan weer koud is start hij weer van de eerste keer. Dus de vorige eigennaar heeft dat geweten vandaar de verkoop.
kan mij iemand uitleggen wat dat eventueel kan zijn
Ik heb mijn zoontje van 3,5 jaar een quad gekocht. Het is een E-Ton viper jr 40.
Maar nu heb ik een probleem, hij start en de motor loopt heel goed maar als hij een 15 min rijd valt de onsteking weg, als hij dan weer koud is start hij weer van de eerste keer. Dus de vorige eigennaar heeft dat geweten vandaar de verkoop.
kan mij iemand uitleggen wat dat eventueel kan zijn
-
- Quadrider
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Re: Onderhoud vraag
Hoi
Dit heb ik ook gehad een jaartje geleden bij mijn crossmotoren.(wel chinese rommel) 10 minuten en dan stottert die en valt hij uit. Ik heb het probleem ook nooit kunnen vinden maar heb wel gehoord van iemand dat een koude bougie steken helpt. Ik heb het zelf niet geprobeerd.
Succes!
Dit heb ik ook gehad een jaartje geleden bij mijn crossmotoren.(wel chinese rommel) 10 minuten en dan stottert die en valt hij uit. Ik heb het probleem ook nooit kunnen vinden maar heb wel gehoord van iemand dat een koude bougie steken helpt. Ik heb het zelf niet geprobeerd.
Succes!
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Re: Onderhoud vraag
Open even een nieuw topic in het forumdeel Werkplaats en bedenk een duidelijke titel. Nu heb je je vraag midden in een andere discussie gezet, dat is niet zo handig omdat je probleem niet opvalt voor andere bezoekers.123456789 schreef:Hallo,
Ik heb mijn zoontje van 3,5 jaar een quad gekocht. Het is een E-Ton viper jr 40.
Maar nu heb ik een probleem, hij start en de motor loopt heel goed maar als hij een 15 min rijd valt de onsteking weg, als hij dan weer koud is start hij weer van de eerste keer. Dus de vorige eigennaar heeft dat geweten vandaar de verkoop.
kan mij iemand uitleggen wat dat eventueel kan zijn
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700