dussss ik keek ff naar mijn ketting en die stond megastrak gespannen !!! kan toch niet want gisteren was ie nog perfect ! Dus ik reed de quad wat achteruit en de keting was plots terug normaal toen ik de quad wat terug vooruit reed stond de ketting plots terug megastrak gespannen !??? ik heb dan de quad eens buiten gereden en traag vooruitgeduwd met volgend resultaat STRAK => los => STRAK => los ... het is alsof er een probleem aan de ketting is ?? of eerder aan een tandwiel ?
op het eerste zicht kan ik niets mis zien aan de ketting !
graag advies
rebry
When Raptor meets Leovinci, Hell breaks lose ...
You've gotta Luv the 700R
cilinderhead schreef:als die goed staat je inbus bouten in je achterbrug aandraaien deze zitten waarschijnlijk los waardoor je exenter ( je kettingspanner ) meedraait
idd, daar is over nagedacht. was ik niet opgekomen.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
denk ook dat je ketting spanner los zit maar kijk je as lagers ook eens na want zelfs als de ketting spanner los zit zou de as toch beter moeten draaien
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
net weest gaan controleren maar alle inbussen zijn goed aangespannen, kan het zijn dat die extender meedraai zelfs al zijn de inbussen aangespannen ? een soort van slijtage zeg maar ?
Rebry
zou kunnen dat de lagers vasgeslagen zijn en dat de excenter hierdoor meedraait wanneer de as draait, dat hij steeds verder slijt en dus steeds makkelijker mee gaat draaien
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
dit moet te controleren zijn kijk naar uw extender en naar de ketting terwijl je hem vooruit duwt dan moet je toch kunnen zien wat er gebeurt
als de ketting uitgeleurde stukken heeft zie je dit ook op uw achterste tandwiel. ik heb nu op mijn warrior een nieuw achter tandwiel (ketting moet ik nog vervangen) en als je ziet hoe die ketting erop ligt de eerste tanden vanboven raken en hoe verder op het tandwiel hoe losser die ligt. in het midden van het tandwiel ligt die los kan die gemakkelijk 1cm achteruit trekken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Heb het ook al eens gehad met mijn eigen R700.
Snapte er geen kl##e van... bleek toch echt een versleten(opgerekte) ketting te zijn.
Suc6
No worries
2008 Raptor700SE Road use -SOLD.....damned! 2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011 2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
cilinderhead schreef:zou kunnen dat de lagers vasgeslagen zijn en dat de excenter hierdoor meedraait wanneer de as draait, dat hij steeds verder slijt en dus steeds makkelijker mee gaat draaien
heel even hoor volgens jou kan het excenter mee draaien?
met remklauw en al?
ik denk de ketting
of idd wat mx zegt een tandwiel die niet top is
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
heb er ook last van en na een setje nieuwe tandwielen en ketting en inmiddels ook al een keer de lagers vervangen blijft het het zelfde
dus denk inderdaad gaatje niet in de midden of uitgerekte ketting
Mensen die dachten aan een versleten ketting - tandwiel hadden het bij het rechte eind !!
Ik heb de quad dan ook getracteerd op een nieuwe versterkte kettingset 15-36 en alles loopt terug soepel !
Thnx aan iedereen voor de reacties.
Greetz Rebry