Z/KFX400 A-arm lagers

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Z/KFX400 A-arm lagers

Bericht door Fré »

het grote onderhoud is begonnen, vandaag heb ik mijn a-armen gedemonteerd om mijn lagers te controleren en te smeren.

Zag er vrij goed uit, doch was er op 3 gewrichten (van de 8 ) sprake van lichte roestvorming. Niet op de naaldlagers zelf, maar wel aan de binnenkant van de a-arm scharnieren, tussen de dichting en het naaldlager.

Ik heb de boel grondig gereinigd en INGEVET (koolstofvet). Idd, ik heb er een serieus smeerboeltje van gemaakt, ik geloof zelfs dat er geen water meer bij kan doordat alles vol met vet zit :wink:

Ik heb m'n Suzi nu al 1 jaar, en ie komt niet overdreven veel in contact met water. Maar doordat er geen smeernippels zijn vond ik het toch nodig van het eens te controleren, en ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Misschien een tip voor al onze Z/KFX-vrienden: wil je lang plezier hebben van je quadje, kijk dan regelmatig eens naar de lagers en zo.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

zit er geen smeernippel op?
doe er nooit teveel in of je bourage gaan stuk met de gevolgen vandien
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Misschien de volgende keer als je ze demonteert een smeernippel er in zetten.
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

aan dergelijke lage toeren (hoogstens een beetje op en neer) mag je de lagers gerust vol vet steken, no prob, gaat zeker niet kapot. Dat gebeurt trouwens ook als je een nippel gebruikt.

Nippeltjes installeren zou ik mss wel doen, maar aangezien ik bezig ben met bredere armen is dat een beetje onnozel hé :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Dat is dan inderdaad niet erg nuttig :)
Plaats reactie