Skidplaat onder Outlander Max
Re: Skidplaat onder Outlander Max
Heeft er hier eigenlijk al iemand zware schade opgelopen met zijn originele plastiek bescherming?
Re: Skidplaat onder Outlander Max
ik heb mijn voorste arm krom gereden op een steen maar weet 100% zeker dat met een alu plaatje ervoor dit ook gebeurt zou zijn.
De plastik skidplaat wel altijd controleren (alu trouwens ook) want als ie eenmaal aan het scheuren is blijft ie doorgaan.
Je moet ook kijken hoe goed je het geheel kunt schoonspuiten. Bouw je alles dicht kom je er met geen hogedrukspuit aan.
De plastik skidplaat wel altijd controleren (alu trouwens ook) want als ie eenmaal aan het scheuren is blijft ie doorgaan.
Je moet ook kijken hoe goed je het geheel kunt schoonspuiten. Bouw je alles dicht kom je er met geen hogedrukspuit aan.
Re: Skidplaat onder Outlander Max
Hoe langer hoe meer begin ik hier de indruk te krijgen dat de originele bescherming lang niet zo slecht is... Alles heeft uiteraard zijn voor- en nadelen maar ik denk dat ik nog ff ga wachten met er alu op te zetten.
- ChinaCrisis
- Easy Quadrider
- Berichten: 135
- Lid geworden op: za 24 mei, 2008 09:46
- Locatie: Drenthe
- Contacteer:
Re: Skidplaat onder Outlander Max
Ik denk dat het geen betoog hoeft wat sterker is: een plastic plaatje van een paar millimeter of een alu plaat van 5 mm...
Maar zoals ik al eerder zei: je moet het wel nodig hebben, anders is het zinloos.
M.b.t. het schoonmaken: het maakt weinig uit of je alu of plastic hebt, als je het goed schoon wilt hebben zul je beiden eraf moeten schroeven...
Maar zoals ik al eerder zei: je moet het wel nodig hebben, anders is het zinloos.
M.b.t. het schoonmaken: het maakt weinig uit of je alu of plastic hebt, als je het goed schoon wilt hebben zul je beiden eraf moeten schroeven...
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
Re: Skidplaat onder Outlander Max
die allu platen verliezen niet hun waarde bij eventuele verkoop.
En om te zeggen, wegen met grove rotsen kom ik niet tegen dan moet je in ons vlakland / op verharde weg blijven.
Ga je een keer oefenen in Bilstain of een Ardennen rando raak je toch al snel een steen.
Mijn eerste quad had ik ook alleen voor op de weg/veldwegen gekocht maar dan kom je hier makkers tegen die graag de verharde weg verlaten en dan zit je toch al snel over de stenen/diepe veldwegsporen te schuren.
En om te zeggen, wegen met grove rotsen kom ik niet tegen dan moet je in ons vlakland / op verharde weg blijven.
Ga je een keer oefenen in Bilstain of een Ardennen rando raak je toch al snel een steen.
Mijn eerste quad had ik ook alleen voor op de weg/veldwegen gekocht maar dan kom je hier makkers tegen die graag de verharde weg verlaten en dan zit je toch al snel over de stenen/diepe veldwegsporen te schuren.
Re: Skidplaat onder Outlander Max
Daar heb je wel een goed punt! Zelfs als ik alleen ga rijden zit ik altijd op veldwegen en diepe wegsporen zijn inderdaad niet te vermijden.petern schreef:die allu platen verliezen niet hun waarde bij eventuele verkoop.
En om te zeggen, wegen met grove rotsen kom ik niet tegen dan moet je in ons vlakland / op verharde weg blijven.
Ga je een keer oefenen in Bilstain of een Ardennen rando raak je toch al snel een steen.
Mijn eerste quad had ik ook alleen voor op de weg/veldwegen gekocht maar dan kom je hier makkers tegen die graag de verharde weg verlaten en dan zit je toch al snel over de stenen/diepe veldwegsporen te schuren.
Daarom ook dat ik mij hier nu een beetje kom informeren om na mijn rodage een goede bescherming op mijn quad te zetten. Alleen weet ik nog steeds niet wat een goede bescherming is... Sommigen zweren bij alu, anderen dan weer bij plastic. Beiden hebben hun voordelen en nadelen...
Re: Skidplaat onder Outlander Max
Ik heb de originele laten monteren in Alu.
Is wel raadzaam om te plaatsen want het kader van een outlander is zeer specifiek, het is een beetje als een motorkader en als deze beschadigd raakt kan je hem niet meer rechten zoals de klasieke kubuskaders.
De hoofdkader zit centraal en dus op de gevoeligste plaats voor contact.
Ik ga zelf niet meer extreem maar ik merk dat er vooral in het midden (op de plaats van de kader) toch serieuze groeven zitten.
Ik zou zeggen niet twijfelen en een stevige skidplate laten monteren. Die van Canam beschermd tevens de voetsteunen want ik heb ooit tijdens een rit een metalen staaf dwars door de voetsteun zien komen, gelukkig voor de rijder was het juist achter zijn voet.
Is wel raadzaam om te plaatsen want het kader van een outlander is zeer specifiek, het is een beetje als een motorkader en als deze beschadigd raakt kan je hem niet meer rechten zoals de klasieke kubuskaders.
De hoofdkader zit centraal en dus op de gevoeligste plaats voor contact.
Ik ga zelf niet meer extreem maar ik merk dat er vooral in het midden (op de plaats van de kader) toch serieuze groeven zitten.
Ik zou zeggen niet twijfelen en een stevige skidplate laten monteren. Die van Canam beschermd tevens de voetsteunen want ik heb ooit tijdens een rit een metalen staaf dwars door de voetsteun zien komen, gelukkig voor de rijder was het juist achter zijn voet.