Kawasaki ksf 400 2004 graag info aub!!

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Zulu85
Toeschouwer
Toeschouwer

Kawasaki ksf 400 2004 graag info aub!!

Bericht door Zulu85 »

Ik ben volledig nieuw op dit forum en ik had wat zitten rond surfen enzo.
Ik ben van plan een occassie quad te kopen en heb er 1tje zien staan op het internet! Maar zelf ken ik niet zo veel van quads, en graag had ik jullie mening even gehad over deze aanbieding waarnaar ik zaterdagavond ga kijken! En als jullie me ook hier en daar wat tips kunnen geven waarop ik moet letten als ik ernaar ga kijken zou dit handig zijn!

Alvast bedankt!

Het betreft een Kawasaki ksf 400 2004 vraagprijs was €2000 maar is verlaagd naar €1650 en heeft 2000km

en deze info staat bij zijn aanbieding:

Mooie quad volledig verbouwd en in orde gezet in 2007-2008.

Is origineel een ksf250 van 1998 die omgebouwd is met een 400cc motor in van 2004

Het chasis versterkt met daarin een suzuki drz400E motor in. Dit is dezelfde motorblok die in een kfx400 en suzuki ltz400 zit. Deze motor heeft wel meer vermogen doordat een drz400E snelle nokkenassen en een grotere carburator heeft.De uitlaat is ook van drz400E. De motor is in prima conditie en loopt zeer goed!!!

Elektrische starter!

Verder zijn de a-armen verbreed met kfx400 veren eronder. De achterbrug is ook langer met een brede achteras. Dit allemaal voor betere wegligging.

Velgen zijn nieuw met baanbanden op gemonteerd.

Nerfbars, bumper, verstralers, pinkers, handbeschermers,... en trailtech vapor dashboard (snelheid,toerental,temp,dagteller) zijn er ook bij.

Papieren voor op de weg erbij

Weg wegens aankoop moto

Perfecte staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
LeOke
Quadrider
Quadrider

Re: Kawasaki ksf 400 2004 graag info aub!!

Bericht door LeOke »

'k heb er zelf al verschillende keren naar gekeken. hij zakt inderdaad heel de tijd in prijs... Mss kan je er dan ook nog iets afdoen?

Ik hoop enkel dat dat chassis voldoende is versterkt om die motor aan te kunnen en de bevestigingspunten en dergelijke van de motor goed zijn.

-A-armen verbreed? zijn nog de originele die eronder zitten? mss bedoeld hij met spoorverbreders?
-langere achterbrug? aftermarket? of mss wel zelf gedaan?

er gaan hier mensen zitten met heel wa meer ervaring of ik dus zei zullen u wel wa meer kunnen vertellen.

ik hoop juist dat het niet door een "bricoleur" gedaan is...
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racemini »

is toch niet echt zuiver denk ik :?
Zulu85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Zulu85 »

Bedankt voor de reacties,
ik vindt het ook wel verdacht dat de prijs zo laag is voor de quad en dat ie maar blijft zakken!
Ik zal zien zaterdagavond! Om 17u moet ik er naar toe! Zal er een redelijk testritje mee doen om ook eens aan de wegligging te voelen! En lang genoeg de tijd nemen om de quad van kop tot teen te controleren maar jammer genoeg ken ik er niet al te veel van!

MVG Pieter
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

ook al zou er iets mee zijn vind ik het nog niet duur voor zo,n flinke quad, maar kijk wel even of ie in ieder geval echt de straat op mag(juiste papieren) en controleer even bij de politie of ie niet als gestolen geregistreerd staat.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Arx-17
Quadrider
Quadrider

Bericht door Arx-17 »

Enkel denk der aan, ik weet niet of je een belg of nederlanders bent. Je kan hier in nederland geen kenteken voor krijgen.
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
Zulu85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Zulu85 »

Ik ben Belg dus dat zal geen probleem zijn maar was het wel van plan om eens bij de politie te controleren of de quad niet gestolen was!
Ik vindt het ook weinig geld eneen familielid van mij heeft mij ook gezegd dat ik hem mag kopen en als er werk aan is dat we hem samen in orde zetten en desnoods nog bij tunen!
Ik hou jullie alvast op de hoogte hoe het morgenavond verlopen is en ik zal zelf enkel scherpe foto's nemen van de quad als ik ter plaatse ben!

MVG Pieter
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

prachtig! hou ons zeker op de hoogte :)

de aankooptips voor een quad te kopen ken je ongeveer?

anders:
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 25&t=10771" onclick="window.open(this.href);return false;

nie bang zijn om die lijst af te drukken en mee te pakken hé. en dan mooi vraag per vraag overlopen! De verkoper zal mss even dom kijken maar je zal hem na de aankoop toch nooit meer terug zijn (waarschijnlijk).
Zulu85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Zulu85 »

LeOke schreef:prachtig! hou ons zeker op de hoogte :)

anders:
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 25&t=10771" onclick="window.open(this.href);return false;

nie bang zijn om die lijst af te drukken en mee te pakken hé. en dan mooi vraag per vraag overlopen! De verkoper zal mss even dom kijken maar je zal hem na de aankoop toch nooit meer terug zijn (waarschijnlijk).
Bedankt, ik zal zeker met die vragenlijst in de hand naar de quad gaan!
sommigste dingen die in de lijst staan wist ik al waar ik moet op letten maar hier en daar toch nog dingen dat ik niet had op gedacht!
Alvast bedankt!
Zulu85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Zulu85 »

LeOke schreef:prachtig! hou ons zeker op de hoogte :)

anders:

Wat bedoel je juist met de wielspeling controleren? Wat is goed en slecht?
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

goed is geen speling en slecht is wel speling :)

wat ik doe hé:
voorraan:
de quad van de grond zetten en voelen aan het wiel, heen en weer, op en neer (terwijl ook kijken naar de bussen van de A-armen + chappen) en dan eens goed aan draaien om te luisteren naar het rollement. de remschijf die sleept lang de remblokken zal je inderdaad ook wel horen, maar een getraind oor :p kent het verschil... Ook even de chappen van het stuur controleren of daar speling op zit. Ook even op de quad zitten en het stuur naar jouw trekken en naar de grond duwen! Dit is bij een KSF een veel voorkomend probleem. Ikzelf heb het ook gehad op mijn ksf en heb het eigenlijk nooit vernieuwd. ook mede omdat de dealer me gezegd had dat dit een duur onderdeel is en na een jaar terug speling zal op komen. Dus als er ietwat speling daar op zit, niet panikeren...

achteraan:
eerst even op de quad zitten en met je lichaam over en weer wiegen voor te kijken of er geen speling zit op de bussen van je achterbrug die in je frame zitten (heb ik mogen vernieuwen van men ksf). uitlijning van ketting ook even controleren wegens dat het toch een ander blok is EN achterbrug! dan maar even de quad op iets zetten met de achterbrug en voelen als er speling op de as zit. ook even ronddraaien en voelen/luisteren (hier zal je weer rekening moete houden met het lawaai van de schijf/remblokken maar ook de tandwiel/ketting)...

ik hoop dat ik wa duidelijk geweest ben...

mss ook even terwijl testrit ergens aan een 50-60km/h je stuur even los laten en kijken of de quad nie direct weg trekt... hij zal wel altijd ergens naartoe lopen maar als het in 1 harde beweging is dan is er iets nie juist...

wa een tekst, er zijn waarschijnlijk nog andere mensen die iets kunnen toevoegen maar ik doe men best om alles te vermelden...
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

is er al nieuws?
Zulu85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Zulu85 »

LeOke schreef:is er al nieuws?
Ik heb de quad gekocht en van gisterenavond staat deze in mijn garage! Ik mag morgen mijn nummerplaat afhalen in het gemeentehuis! Het werk heeft hij zelf gedaan aan de quad! Is iemand die Graduaat in autotechnieken heeft en het is allemaal zeer netjes gedaan! Er is iemand die ik kende meegegaan die er zelf veel van afwist! De enigste minpunten die ik kon vinden aan de quad was dat de verf op bepaalde punten begon af te schilferen maar normaal gezien zal deze toch een nieuwe verfbeurt krijgen! Zowel kader als bovenkas!
En de kleuren zouden worden: Kader in kawasaki groen en bovenkas in zwart!
Heb nu een paar kleine testritjes gedaan en de quad voldoet volledig aan de eisen! Het is een enorm vinnige quad! Wat ik op zich geen probleem vindt 8) !
Normaal gezien zal ik dit weekend foto's nemen en mss een filmpje maken en posten!
Ik hou u op de hoogte!

MVG Pieter
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

foto's en filmpjes, daar zijn we allemaal GEK op :applaus: :verymad: :p

ook mss wat detailfoto's...
Zulu85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Zulu85 »

LeOke schreef:foto's en filmpjes, daar zijn we allemaal GEK op :applaus: :verymad: :p

ook mss wat detailfoto's...
Heb nog geen foto's of filmpjes want heb eerst met mijn schoonvader de quad volledig gestript van zijn kassen! Zodanig dat we alles eens grondig kunnen nakijken! En indien nodig sommige dingen vervangen of aanpassen!
En als alles goed gaat en past in mijn schoonzus haar agenda zullen de kassen geairbrushed worden!
Plaats reactie