ltz valt stil

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
de friete
Toeschouwer
Toeschouwer

ltz valt stil

Bericht door de friete »

hallo , ik rij zelf met een raptor, maar een vriend van ik rijd met een ltz , nu heeft hij al 2 maal ghad dat als hij gaat rijden, niet ver enkele km dat zijn lampje van de watertemp gaat branden en dan valt hij stil, volgens mij vant hi stil uit voorzorg voor hij helemaal kapot gaat, een soort van veiligheid, maar ben er nu eens naar gaan kijken en er komt heel wat druk op het waterciruit, waterdarmen zijn bijna niet meer in te drukken :cry:

ik denk dat dit een soort van cilinderkoppakking is die stuk is of iets in de cilinderkop zelf,
heeft er al iemand ervaring met doit soort motor?
Bulldog
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: ltz valt stil

Bericht door Bulldog »

Werkt zijn waterpomp wel te goei???

Mvg Davy.
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

heeft hij het altijd als hij warm draait? miss thermostaatdop op radiator kapot waardoor druk ni weg kan naar zijn expansievatje
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
de friete
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door de friete »

hallo ,

hij heeft zijn quad binnen gedaan om te laten controleren, en in de werkplaats zeiden ze dat hij niet te veel druk maakte, waterdarms komen heel hard en lampje van water gaat gaan branden, ze zeiden dat het de benzine kraan was die niet werkte,

daardoor kan onmogelijk het waterlampje gaan branden, bij de dealer zeiden ze ook dat hij gerust 110 graden mag krijgen, is toch een beetje veel denk ik,

alvast bedankt vooor de reacties
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Lijkt de olie op mayonaise? Is de uitlaatrook aan de witte kant (op temperatuur natuurlijk)? Olie in het koelvloeistofreservoir? bij een van deze vragen ja; dan lekt hoogstwaarschijnlijk de koppakking door.
Koelwater heeft een iets hogere kook temperatuur door additiven en de druk maar dat wil niet zeggen dat ie MAG koken, de normale temperatuur ligt ongeveer rond de 90°c max. Ligt veel aan de tempsensor die de fan regelt en de weersomstandigheden en de rijstijl( :mrgreen: ).
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Plaats reactie