hmm accu soms leeg, maar hij laad wel lijkt het

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

hmm accu soms leeg, maar hij laad wel lijkt het

Bericht door tivalus »

Ik heb soms het probleem dat ik na een rid de quad stil zet (op mijn werk) waarna hij dan later niet meer starten wil als ik 's avonds weg wil. Of vreemder zelfs, dan wil het wel, maar als ik 15 minuten heb gereden wil hij bij het benzine station niet meer starten en moet ik hem aandrukken (godzijdank is dat bij mijn LTZ een fluitje van een cent en kan ik dat zelf op een recht stuk van 5 meter).

Laad ik de accu op met de acculader, is er niets aan de hand, hij werkt dan weer prima. Ik dacht eerst dat het aan de accu lag, deze heb ik dus vervangen door een nieuwe maar nu heb ik wederom het probleem.

Ik heb gemeten terwijl ik hem stationnair laat lopen en zie dan het voltage wel oplopen, wat mijns inziens aan geeft dat hij wel oplaad.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Eindelijk in bezit :D
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
Maxxis Spearz weg banden,
14/38 tandwiel verhouding.
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Re: hmm accu soms leeg, maar hij laad wel lijkt het

Bericht door bonzaiking »

hoi die quad van jou zit toch nog garantie op?? kan je niet gewoon bij de dealer aan kloppen
is het geen draadbreuk mischien??
gr pascal
petern
Quadrider
Quadrider

Bericht door petern »

de klemmen die je op de accu aansluit echt maar dan ook echt goed schoonmaken en stevig aandraaien.

Ik dacht laats dat mijn lier stuk was maar na t schoonmaken v/d klem deed ie t weer prima :idea:
tivalus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door tivalus »

Aankloppen bij de dealer kan natuurlijk altijd nog, als het iets eenvoudigs is dan kan ik zelf ook wel even kijken, vandaar dat ik hier eens even om ideeen vraag :)

Draadbreuk klinkt inderdaad wel als iets wat dit probleem zou kunnen veroorzaken, alles lijkt prima stationair maar als je rijd (en het dus trilt) werkt het niet goed.

Klemmen zelf zitten prima en zijn heel schoon (had ik namelijk al even gecontroleerd). Ik rijd alleen maar op straat en de quad is nu net iets meer dan 6 maanden oud :) Maar het kan geen kwaad er even een schuurpapiertje over heen te halen dat klopt. Bedankt voor de tip.
Eindelijk in bezit :D
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
Maxxis Spearz weg banden,
14/38 tandwiel verhouding.
Plaats reactie