barossa 250?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

@ sdsracer: Noem jij mij maar eens een snelle 250cc 4 takt quad, zijn er weinig.
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Ralph schreef:@ sdsracer: Noem jij mij maar eens een snelle 250cc 4 takt quad, zijn er weinig.
De Z mss? Is ook de enige denk ik. 250 cc 4-takt moto is natuurlijk iets anders, da trekt al veel beter.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het ligt er aan wat je gewent ben, als je altijd op bijvoorbeeld een DS650 rijd dan schrik je niet van een Z250.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

mijn mening over de barossa is een dat het een leuk en nog vrij vinnig quadje is. Is slomer als een blaster ok, maar heeft dezelfde wendbaarheid maar veel meer macht. tis voorwat je het liefst bent, moestek nu geen quad gekocht gehad hebben en zou kunnen kiezen tussen een barossa en een blaster zou ik voor de barossa 250 gegaan hebbe. met wat tuning laat je hem evenhard gaan als een blaster. En probeer men klx 250 maar eens te volgen met een 200 2-takt, tzijn wel motos, maar die viertakt had er wel power genoeg hoor. Tes ook ieder zijn keus, de ene liever viertakt de andere 2-takt. Ook het doeleind speelt een grote rol. Bij dees topic gaat het over op de straat rijden en af en toe eens crossen, dan denk ik dat de barossa meer geschikt is.
greetz
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Nee ik bedoel alleen quads. Ik wil weleens zien dat iemand met een getunede Barossa een getunede Blaster er uit rijd. Als 250cc 4 takt quads zo snel waren werden ze wel gebruikt in de cross.
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Ralph schreef:Nee ik bedoel alleen quads. Ik wil weleens zien dat iemand met een getunede Barossa een getunede Blaster er uit rijd. Als 250cc 4 takt quads zo snel waren werden ze wel gebruikt in de cross.
250cc 4takt worden ook gebruikt in de cross, wel motor blok uit yfz-250
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Waarom dan niet een 2 takt met variabele uitlaatpoort nemen, dan heb je veel meer vermogen :?
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

meeste rijders zoeken naar een oplossing om minder te schakelen maar toch hun power te behouden, bij 4-takt heb je power in laag en hoge toeren, 2-takt moet je op peil houden door constant te laten janken. Daarvoor is een 4-takt dan beter, is iets slomer maar gaat ook beter door de bochten. omdat hij zen power benut door iets slomer op te trekken maar machtiger. De 2-takt gaat beginnen spinnen omdat de macht in 1-slag komt. Ieder dus zen rijstijl
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Dan zijn ze wel heel zeldzaam. Ik zou liever dan een 4 takt 250cc hebben voor een trail tocht, maar op een crossbaan zoals in Budel...no way...
drg
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 18:25

barossa 250 vs suzuki sv650

Bericht door drg »

je kan een quad natuurlijk niet vergelijken met een moto,

maar nu ik met de suzuki sv650 gereden heb, begin ik toch te twijfelen of ik wel een quad ga kopen... ik ging met de quad toch vooral op de baan rijden en met de moto kan je grotere afstanden overbruggen.. eigenlijk zou je ze beide moeten hebben, maar dat is momenteel te duur..

Quad is natuurlijk ook dikke fun, maar een snelle moto maakt het goed met zijn accelleratie.. Het zou dan toch één van de snellere quads moeten zijn..

Moeilijke keuze, ga toch eerst nog eens een deftige quad huren voor een weekend..


Bedankt voor de reacties,
de twijfelaar
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

ja hallooooo, wat kost die moto waar je mee gereden hebt ??????

bekijk dan ook is een quad van die prijs he' dan zul je wel bij een andere quad uit komen dan die barossa zeker ! en dan zal het rijden ook heel anders zijn !
SyDrone
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: za 17 jul, 2004 00:24

Bericht door SyDrone »

Veel vooroordelen hier van mensen die zelf een 2-takt hebben en de voordelen van een 4-takt niet echt begrijpen.

Ik heb beide machines gehad in alle soorten en maten. De blaster is absoluut leuk maar is wel een quad voor beginners. De Baroosa 250 4-takt trouwens ook hoor maar is praktisch het zelfde als een standaard blaster!!
Als je wat gevorderd bent stap je al gauw over op een Banshee.
Toch zijn er vandaag de dag viertakt machines die de banshee ver achter zich laten, zoals de YZF 450cc 4stroke bijvoorbeeld.

Viertakt is goedkoper in benzine en heeft enorm veel vermogen onderin.
Als je wat minder geld hebt kun je voor 3 á 4 duizend euro al een goede 4-takt machine kopen met kenteken. (een 2takt bigint bij 4000 euro ZONDER kenteken). De papieren voor 2 takt zijn ruim 4 tot 5x zoveel als voor 4-takt i.v.m. katalysator en rdw.

De top van een 250 4-takt ligt vaak al rond de 100 tot 120km p/u. Een 4-takt is ook erg goed bestand tegen de "volgas" stand.
Een 2-takt daarintegen kan erg slecht tegen lange afstanden vol gas zonder teveel weerstand.
Ook hoor ik veel zeggen dat een 2-takt weinig onderhoud of slijtage zou hebben?? haha zet eens een spikplinternieuwe blaster tegenover een blaster die 10 wedstrijden heeft gereden. Dan zie je hoeveel pit er al uit is ten opzichte van de nieuwe. Diezelfde test met een 4-takt machine zal geen verschil aantonen.

Try me...
Dus....
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

als hij veel op de baan rijdt is een banshee toch echt wel sneller. En als je een tweetakt goed smeert dan is hij na tien wedstrijden echt niet op! of hij moet echt super tuned zijn. En als je met een 4 takt een vastloper krijgt ben je het haasje. 2takt valt dan nog wel mee met de kosten.
SyDrone
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: za 17 jul, 2004 00:24

Bericht door SyDrone »

Hi frank,

Als je "echte" wedstrijden rijdt praat je sowieso over een goed getunde motor. Ik heb gezegd dat een banshee snel is maar met de huidige techniek zal de 4takt 450 van yamaha echt zeker winnen van een zelfs goed getunde banshee, ik spreek uit ervaring.

En aangezien ik veelal op goed getunde quads gereden heb kan ik ook uit ervaring zeggen dat iemand die moet presteren enorm veel onderhoud zal plegen om met de eerste 4 mee te kunnen rijden.
Ik praat hier over bijvoorbeeld 1x per week een nieuwe ketting en eventueel tandwiel, 1x per maand opnieuw afstellen en 1x in het kwartaal honen.
Allicht dat er mensen zijn die zeggen dat het overbodig zou zijn maar mijn ervaring is geheel anders. Ik heb nooit een plaats bemachtigd lager dan plaats 5.
Ik praat over pro-wedstrijd verband en mijn advies voor mensen die buitenshuis op de openbare weg willen toeren of crossen buiten wedstrijd verband; ga voor 4-takt, zeker met de huidige techniek.

P.S. in mijn 11jaar ervaring heb ik 2 vastlopers gehad met 2-takt en nog nooit 1 vastloper (of warmloper) met een 4-takt. Dat kan alleen als je niet met die machine kunt omgaan of totaal geen onderhoud verricht misschien??

U TELL ME.....
Dus....
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

blijf maar lekker racen met je barossa :roll: Ik maak hier geen woorden meer over vuil.
Plaats reactie