raar kleurtje olie

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
hondagrunn
Toeschouwer
Toeschouwer

raar kleurtje olie

Bericht door hondagrunn »

hallo,
ik heb een lucht gekoeld blok onder mn quad een week of wat geleden olie gepeild niks aan de hand.
vandaag trok ik de peilstok eruit en nu lijkt het op caramel vla maar dan dunner.
wat kan er mis wezen of heeft iemand dit ook eens gezien.

Groeten Martijn
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: raar kleurtje olie

Bericht door yamahakoppel »

wijst op water of vocht in de olie :? maar omdat het een lucht gekoeld blok is kan het enkel van buiten af er in gekomen zijn waar staat die quad gestald buiten binnen?
waar rij je meestal en hoe poets je uw quad
kijk uw carter verluchting eens na of je luchtfilterbak kan zijn dat er water in staat
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ja, dat is water bij de olie, maar inderdaad om echt zo'n melkkleurige olie te krijgen moet er al redelijk wat water bij komen.
Ik vermoed ook dat het via de carterontluchting is binnengekomen.
hondagrunn
Toeschouwer
Toeschouwer

quad staat binnen en hij is 1 keer gewassen met autoshampoo, ik rij over maaipaden en over het land maar niet echt stoffig of zanderig meestal gras.

maar als er water in zit dan gaat als het goed is na verloop van tijd water onderin het blok zitten en de olie erop olie en water mixt niet stilstaand.

ik heb hem vandaag gepeild en hij staat nu 2 dagen stil op zn plek dus dan zal zoiets toch wel weer scheiden?
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

als je zeker wil zijn, zou ik de olie er maar uit laten lopen, en vervangen voor nieuwe
never drive faster then your angel can fly
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

hondagrunn schreef:maar als er water in zit dan gaat als het goed is na verloop van tijd water onderin het blok zitten en de olie erop olie en water mixt niet stilstaand.

ik heb hem vandaag gepeild en hij staat nu 2 dagen stil op zn plek dus dan zal zoiets toch wel weer scheiden?
De olie is aangetast door het vocht of water, die gaan niet meer 100% scheiden. Gewoon olie aflaten en nieuwe olie erop.
En dan goed in het oog houden, regelmatig peilen, kan zijn dat je geen problemen meer hebt.
hondagrunn
Toeschouwer
Toeschouwer

kzal er nieuwe olie in doen en ik zal eens kijken of er misschien ook ergens een plek is waar vocht kan binnen dringen hij heeft wel een tijdje terug in de regen gestaan een uurtje.

bedankt voor het meedenken iedereen!
Mellos700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Mellos700R »

Het rijden van korte stukjes (Niet goed op temperatuur komen van de motor) kan ook condens vormen IN je motorblok , wat zicht later vermengt met de olie , zodat je mayo krijgt.

Als je motor altijd de kans heeft om goed op bedrijfstemperatuur te komen kan dit vocht verdampen en wegtrekken uit de carterventilatie en heb je hier geen last van.

Kwestie van olie + filter vervangen en weer LANG rijden.

(Let wel op dat je niet een kapotte paking / keerring in je motor hebt hier zou met wassen of regen ook het water in je blok kunnen komen , zoals gezegd controleer je carterontluchting / filterbak)
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Mellos700R schreef:Het rijden van korte stukjes (Niet goed op temperatuur komen van de motor) kan ook condens vormen IN je motorblok , wat zicht later vermengt met de olie , zodat je mayo krijgt.

Als je motor altijd de kans heeft om goed op bedrijfstemperatuur te komen kan dit vocht verdampen en wegtrekken uit de carterventilatie en heb je hier geen last van.

Kwestie van olie + filter vervangen en weer LANG rijden.

(Let wel op dat je niet een kapotte paking / keerring in je motor hebt hier zou met wassen of regen ook het water in je blok kunnen komen , zoals gezegd controleer je carterontluchting / filterbak)
Juist, ik had dit zelfs op een lucht/olie gekoelde blok, één maal eens goed warm draaien en het is weg maar de kwaliteit van de olie ook. Dus vernieuwen en opletten!
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Plaats reactie