734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
zati
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [pcV+Autotune geplaatst P157]

Bericht door zati »

Ja, wanneer je een bigbore hebt zitten zeker. Bij gewoon big 3 zal hij in't begin wat arm lopen maar als je vaak genoeg de aangepaste map aanvaard, dus niet elke 100km maar na elk 'kort' ritje kan dat geen kwaad. Ik ken iemand die al 4 jaar rondrijdt met andere luchtfilter en uitlaat (dus ook te arm) en nooit en fuel controller heeft gezet, kerel rijd nog altijd rond zonder dat hij ooit motorische problemen heeft gehad.

ps: jij had toch al een map ? die van pc3 kan je converteren naar pcV
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

@Zati, klopt, deze had ik er ook inzitten maar dan kan je blijkbaar geen autotune meer tabellen toevoegen.
dus moest vandaag toch op zoek naar een pcV map.

nou heb vandaag wat gereden en zoals normaal bij mij gaat, 1 stap vooruit, en drie terug :|
als eerste merkte ik op dat ik iedere keer de skidplate raakte terwijl ik de quad net omhoog had gezet?
blijkt dat de actuator toch nog niet sterk genoeg voor m,n doel is en moet helaas een zwaardere bestellen.
probleem is dat er een verlengde achterbrug onderzit wat voor flink wat extra krachten zorgt + het extra vermogen van de quad duwt de actuator in z,n veiligheid en laat m rustig terug slippen naar basis stand(dus zowat op de grond).
helaas ben ik niet van de krachtberekeningen maar het moet heel wat zijn in ieder geval.
Dus deze gaat weer de verkoop in dus als iemand met een ori brug het wil proberen mag ie m voor 6 tientjes overnemen.

Dat was 1,
dacht nou dan maar op naar het volgende, de Autotune afregelen.
rondje gereden, laptop eropgeprikt, en NIKS???
@#$% :x ^weer gereden maar dan laptop erbij, tijdens de loop laptop erop geprikt, en weer niks? ik zag meteen dat de AFR meting heel vreemd deed, dan weer wel goed, dan gaf ie weer niks aan, :roll: dus ik dacht gelijk van kut dat zal de plaatsing van de sensor dan wel zijn.
dus sensor eruit gehaald, open lucht getest en weer niks?!?! :?
Blijkt nou, Heel de Elektronica Fabriek aanboord ondertussen neemt in stationair toerental meer stroom op als de dynamo kan leveren, met als gevolg dat de spanning langzaam begint te zakken totdat de autotune onder de drempelwaarde van 11,8 volt komt en er vervolgens mee ophoud.
Het gekke is dat de pcV wel gewoon z,n ding blijft doen dus dat was wel even een zoekertje.
Oplossing, heb m,n grootste gebruiker uitgezet namelijk de verlichting, zal gelijk gaan kijken voor vervanging door ledjes. sensor terug geplaatst, accu bijgeladen, starten, lopen en jahoor, pfehww nu heb ik een geweldig mooie AFR aflezing van rond de 13 op m,n pctje.
Heb tevens de kop even op temp gemeten en blijft rond een mooi 210 graden dus is perfect voor de sensor.

Al met al een klotedag, maar heb stiekem toch veel op kunnen lossen en weer veel bijgeleerd vandaag.

misschien iets voor een sticky aangezien er nog weinig ervaringen/tips zijn over pcV+Autotune?
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
klaas136
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door klaas136 »

ik denk dat veel mensen het niet zelf aan durfen wat jij allemaal doet met je quad . daar voor heelveel respect .een eigen sticky over dit onder werp zou denk ik wel goed zijn en voor veel mensen net de kleine druk in de rug zijn om toch over te stappen . :bier:
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
micky010
Quadrider
Quadrider

Bericht door micky010 »

Is die.actuator op lucht ?
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Het lijkt wel alsof alles je tegen zit de laatste tijd.... :verymad:

Maar goed dat je het uiteindelijk toch voor elkaar hebt kunnen krijgen!

En over die sticky: Ik zou zeggen maak een mooi topic, dan maak ik er wel een sticky van! Succes :bier:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

micky010 schreef:Is die.actuator op lucht ?
elektrisch
Boncari schreef:Het lijkt wel alsof alles je tegen zit de laatste tijd.... :verymad:

Maar goed dat je het uiteindelijk toch voor elkaar hebt kunnen krijgen!

En over die sticky: Ik zou zeggen maak een mooi topic, dan maak ik er wel een sticky van! Succes :bier:
de aanhouder wint zeggen ze wel eens, ook al mag het wel onderhand is een keertje meezitten.

ik zal er een mooie howto van maken ok?

@klaas: tnx. gozer :bier:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Dont worry , be happy!
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

wat zit die lambdasensor op een rare plek?
of is dit gebruikelijk bij een 700
ik dacht dat die op zoveel X de diameter van de uitlaatbocht hoort te zitten

ben je niet bang dat hij zo veel te warm word
never drive faster then your angel can fly
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

mx jake schreef:wat zit die lambdasensor op een rare plek?
of is dit gebruikelijk bij een 700
ik dacht dat die op zoveel X de diameter van de uitlaatbocht hoort te zitten

ben je niet bang dat hij zo veel te warm word
mooi plekkie he :D
officieel zeggen ze min 6" van de uitlaatbocht om aanraking met directe vlammen te voorkomen maar deze zit in een zijkanaal van de uitlaatpoorten dus heeft niets te vrezen+belemmerd de flow van de uitlaat niet.

dit is NOG niet gebruikelijk maar een aantal zeer gerespecteerde mensen in America hebben het al getest met een wideband sensor en werkt perfect.
dus ik doe het nu met de autotune.
heb vanmiddag goed gereden en getest en de kop blijft rond een mooie 210/250 graden(gemeten met IR pistool) dus zeker niet te warm voor zo,n sensor.
en ik zie mooi A/F getallen dus ben licht positief aan het raken.
+je weet, ik hou wel van een experimentje hier en daar :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Daniello »

Hmm, klinkt mij allemaal als abracadabra in de oren :roll: je kunt er dus je eigen powercurve mee instellen of...
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Daniello schreef:Hmm, klinkt mij allemaal als abracadabra in de oren :roll: je kunt er dus je eigen powercurve mee instellen of...
kijk even naar de Howto, misschien wordt het dan wat duidelijker :wink: (of juist helemaal niet :D )
AfbeeldingAfbeelding
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Respect man dat je dat allemaal zelf "ff" doet! :applaus:
De actuator komt ook wel in orde, testen betekent nu eenmaal problemen oplossen.
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

FLIPmode schreef:Respect man dat je dat allemaal zelf "ff" doet! :applaus:
De actuator komt ook wel in orde, testen betekent nu eenmaal problemen oplossen.
zeker wel, kost allen zoveel tijd en nog meer geld :D
AfbeeldingAfbeelding
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Je kan beter de handen vuil hebben van het werk dan van in de neus te peuteren :p
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

tru :)
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie